Onze goedkope tips

Lei

Baard
Ik heb die wax en baardolie van het Kruidvat besteld. Maar de reactie van @ProfessorMelchior voorspelt niet veel goeds. En als het ook al naar wc blok ruikt kan ik het misschien het beste maar meteen door de plee spoelen. Ruikt het daar tenminste nog (chemisch) fris! :p
 
Deze post en de bovenstaande meegenomen heeft het Kruidvat het alweer voor elkaar, wat ik echt spijtig vind, want ik zou graag een grote winkelketen dit soort producten in hun assortiment zien hebben, maar.......
HET IS WEER CHEMISCHE TROEP !!! :mad:
Ik ben nu van zins om binnenkort contact met het Kruidvat te gaan leggen om een serieus overleg aan te gaan. Ik ben ervan overtuigd, dat vele baarddragers hun producten zouden aanschaffen (ook bij een hogere prijs) als ze niet gelijk de halve Europoort in hun haren hoeven te smeren.
Ik zal verder niet ingaan op de chemische bestanddelen van de olie en wax om jullie niet te vervelen, maar het staat ongeveer gelijk aan sterk geurend gemaakte schoonmaakmiddelen en zijn echt niet verzorgend en goed voor baard en snor. :(
Gaat dit niet wat ver? Ik denk dat menig beginnend baarddrager hier erg mee geholpen zal zijn, al weten we allemaal dat dit puur meevaren op de hype is, maar ergens heb ik het vermoeden dat dit bij alle verzorgingsproducten met Baard of Snor in de naam het geval is.

Echter snap ik dat de chemische troep jou een doorn in het oog is, maar wellicht dat je moet gaan pleiten voor een Biologische Baardlijn bij grote drogisterij ketens. Gewone shampoo zal je waarschijnlijk weinig gebruiken, maar ik geloof niet dat de standaard shampoo's van L'oreal en Garnier zoveel beter zijn. Om nog maar te zwijgen over de troep die ze hoogst waarschijnlijk gebruiken voor de meest stevige hold's in Murray's en Schwarzkopf Haarstijling producten.

Al met al waardeer ik je zorgen, maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waar het veel mensen weinig interesseert wat ze op of in zich stoppen, als het resultaat maar toereikend is, is dat voor de gros van deze maatschappij toereikend :rolleyes:.
 

Weeble

Volle Baard
Wat dat betreft ben ik blij met deze forum, dat wij hier ervaringen kunnen uitwisselen en op basis van die ervaringen de juiste producten kopen en de verkeerde vermijden.:)>
 
Wat dat betreft ben ik blij met deze forum, dat wij hier ervaringen kunnen uitwisselen en op basis van die ervaringen de juiste producten kopen en de verkeerde vermijden.:)>
Zeker waar, dat vindt ik ook een aangename toevoeging, maar ook hier hoor je zat mensen die Andrelon 2-in-1 in elke haarvezel smeren en vraag ik me af hoe "goed" dat daadwerkelijk is.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
maar.......HET IS WEER CHEMISCHE TROEP !!! :mad:
..............................................
Ik zal verder niet ingaan op de chemische bestanddelen van de olie en wax om jullie niet te vervelen, maar het staat ongeveer gelijk aan sterk geurend gemaakte schoonmaakmiddelen en zijn echt niet verzorgend en goed voor baard en snor. :(
Gaat dit niet wat ver? Ik denk dat menig beginnend baarddrager hier erg mee geholpen zal zijn, al weten we allemaal dat dit puur meevaren op de hype is, maar ergens heb ik het vermoeden dat dit bij alle verzorgingsproducten met Baard of Snor in de naam het geval is.
.....................................
Al met al waardeer ik je zorgen, maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waar het veel mensen weinig interesseert wat ze op of in zich stoppen, als het resultaat maar toereikend is, is dat voor de gros van deze maatschappij toereikend :rolleyes:.
Persoonlijk ben ik toch blij met de analyse en waarschuwing van de Professor ;)

Bijkomend begrijp ik je bedenking wel, maar ik zou dan eerder gaan voor "zelf iets goedkoops maken op basis van veilige (bio) producten i.p.v. die glow-in-the-dark-toestanden op baard (en dus ook huid) te gaan smeren.

Als ik lees dat iemand schrijft dat "de huid al lichtjes irriteert" na één gebruik dan lijkt het mij geen goede zaak van dat soort dingen te gebruiken en vind ik het zeer zinvol dat daar op gewezen wordt hier op het forum (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Gaat dit niet wat ver? Ik denk dat menig beginnend baarddrager hier erg mee geholpen zal zijn, al weten we allemaal dat dit puur meevaren op de hype is, maar ergens heb ik het vermoeden dat dit bij alle verzorgingsproducten met Baard of Snor in de naam het geval is.

Echter snap ik dat de chemische troep jou een doorn in het oog is, maar wellicht dat je moet gaan pleiten voor een Biologische Baardlijn bij grote drogisterij ketens. Gewone shampoo zal je waarschijnlijk weinig gebruiken, maar ik geloof niet dat de standaard shampoo's van L'oreal en Garnier zoveel beter zijn. Om nog maar te zwijgen over de troep die ze hoogst waarschijnlijk gebruiken voor de meest stevige hold's in Murray's en Schwarzkopf Haarstijling producten.

Al met al waardeer ik je zorgen, maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waar het veel mensen weinig interesseert wat ze op of in zich stoppen, als het resultaat maar toereikend is, is dat voor de gros van deze maatschappij toereikend :rolleyes:.
Ik heb al een afspraak bij het management van het Kruidvat kunnen maken. Het gaat me niet zozeer om puur biologische middelen uit het oogpunt van purisme, maar omdat ik graag Baardforum-leden zie met een gezonde baard en huid.
Zoals @Cowboy reeds aangaf kun je voor exact dezefde prijs zelf een prima baardolie en wax produceren, waarvan je zeker weet, dat het geen schade aanricht. Het topic over recepten op dit forum is prima.
 

gewoonsteve

Stoppelbaard
Olie gaat hem voor mij iig niet meer worden. De balsem die ze verkopen ook uitgeprobeerd. Werkt voor mijn wilde springere haren goed, alleen ingrediënten lijst is ook weer het zelfde. Ik blijf, zeker omdat ik een beginnende baarddrager ben, voor nu bij Honest Amish.
 

Lei

Baard
Ik heb dat flesje baardolie van Het Kruidvat inmiddels in huis en ik vind de geur niet onaangenaam omdat die vrij mild is. Puur uit belangstelling ben ik eens in de ingrediënten gedoken:

Capric triglyceride – octaanzuur – kokosolie / palmolie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Caprylic_acid

Shea boter ethyl esters = plantaardig vet gewonnen uit de noten van de shea boom, de ethyl esters zijn daarvan een extract waardoor het vet olieachtig wordt.
https://www.oilixiaskincare.com/our-ingredients/shea-butter-ethyl-esters/

Butyrospermum Parkii oil is ook weer shea butter, maar dan het pure spul

Dicaprylyl Ether: ook weer een extract van kokos- of palmolie.

Canola oil is koolzaadolie

Tocopherol is Vitamine E (gaat bederf van het spul tegen)

Helianthus Annuus seed oil is zonnebloemolie

Citric acid is citroenzuur

Het lastige is dat het veel van die stoffen wel een natuurlijke basis hebben, maar chemisch bewerkt worden, waardoor in feite een chemisch product ontstaat. Het bovenstaande lijstje bestaat dus voor een deel geraffineerde stoffen. Bijna alle ingrediënten worden veel gebruikt in cosmetische producten. Het zijn beproefde stoffen die op grote schaal door de cosmetische industrie worden toegepast. Ontwikkeld in laboratoria, veelal getest op dieren en door de industrie goed en veilig bevonden. Aan de andere kant zijn er consumentenorganisaties, dermatologen, privé-personen etc. die claimen dat deze stoffen schadelijk zijn voor de gezondheid en bijvoorbeeld kanker kunnen veroorzaken. Die Canola olie is bijvoorbeeld berucht omdat het om Canadees koolzaad gaat dat waarschijnlijk genetisch gemanipuleerd is. Officieel mag dat (nog) niet eens in Europa worden toegelaten, maar het is dus gewoon een bestanddeel van cosmetische producten die hier verkocht worden. Er zitten dus wel wat haken en ogen aan dit flesje baardolie en iedereen moet zijn eigen afweging maken. Interessant dat ze de geurstoffen nooit vermelden, want dat is dan het geheim van de smid.
 

Pim

Baard
Ik heb zowel de balsem als olie ook gekocht, maar heb het na een poging rechtstreeks in de vuilnisemmer gedumpt. Zoals al reeds uitgebreid in deze posts naar voren is gekomen het verdiend niet de naam van balsem en olie te hebben. Wel is het goed om nu vooral het verschil te kunnen zien tussen deze rotzooi en de wat duurdere producten. Een wereld van verschil! Kruidvat heeft een goede suggestie gedaan, maar heeft inhoudelijk de plank misgeslagen!
 

Gustaaf

Baard
Omdat ieder een andere geur ervaring heeft, heb ik vandaag de baardolie van het kruidvat meegenomen.
Voor 3.49€ vond ik het te proberen.
Ik zelf kan er niets slechts over zeggen.
De geur , een zeer milde waarneming.
Olie is wat vloeibaarder, smeert goed in de baard en blijft niet vet.
Ik heb nu verschillende olieen thuis en deze zal op zijn tijd ook in de baard gaan.
 

Zwollenaar

Zware baard
Vanmiddag een flesje baardolie van het eigen merk van het kruidvat gekocht.
De geur vond ik het meest in de richting gaan van toiletverfrisser. De olie op zich is
redelijk dun en smeert niet onaangenaam in de baard. De ingrediënten lijken me veelal
van chemische samenstelling. Maar voor de prijs van €3,99 per 50ml kun je ook niet
veel verwachten. In dit geval is goedkoop duurkoop. Denk dat ik dit in de toekomst
NIET meer ga aanschaffen
 
Nu mijn Baardwax op is en mijn nieuwe batch eigenlijk een iets te stugge Baardwax (maar te zacht voor Snorrenwax) is geworden, maar eens de gok genomen om tegen beter weten in de Baardwax van het Kruidvat te proberen.

Wat een deceptie is dit. Voor mij heeft het nog het meest weg van een combinatie van Lijm en een reguliere Haargel, ruikt zoals vele commerciele haardproducten behoorlijk chemisch, maar zoals in een eerdere discussie geopperd hoeft dit geen probleem te zijn aangezien dat bij diverse L'oreal, Taft en Schwarzkopf producten precies zo is en deze ook algemeen geaccepteerd zijn.

Ik ben helemaal niet gewend om zo'n "vloeibare" substantie in mijn Baard aan te brengen en vindt dit ook uiterst comfortabel. Ik heb ook het idee dat dit product net als diverse Haargel's "uit moet harden", iets waar mijn Baard geen tijd voor heeft waardoor deze reeds weer aardig piekt op het moment dat de "Baardgel" enigszins hard is geworden.

Als Snorrenwax (zoals aangeduid op de verpakking) heb ik het product al helemaal niet geprobeerd aangezien ik niet verwacht dat het mijn Handlebar's enige hold geeft.

Al met al barely goed genoeg als tussenoplossing tot ik een nieuwe voorraad Wax binnen heb, maar zal dit product niet snel opnieuw kopen en zou niet weten aan welk type baarddrager ik het aan zou raden.
 

Weeble

Volle Baard
Sinds twee weken gebruik ik Inecto Pure Coconut shampoo voor de baard.
Ik wilde het wel proberen omdat het 100% natuurlijke kokosolie bevat en goed is voor voeding, hydratatie en het haar zacht te maken en glans geven (wat wil je nog meer?).

Inecto.png

De geur is wel aangenaam (net alsof je een fles Malibu open maakt) en de shampoo lijkt zijn werk te doen.
Ook het huid lijkt goed gehydrateerd te worden door de shampoo.

De shampoo is verkrijgbaar bij o.a. Holland & Barrett, de Kruidvat en de Action:

https://www.kruidvat.nl/inecto-pure-coconut-moisture-infusing-shampoo/p/866160
 

Bokkie3

Stoppelbaard
Sinds twee weken gebruik ik Inecto Pure Coconut shampoo voor de baard.
Ik wilde het wel proberen omdat het 100% natuurlijke kokosolie bevat en goed is voor voeding, hydratatie en het haar zacht te maken en glans geven (wat wil je nog meer?).

Bekijk bijlage 3557

De geur is wel aangenaam (net alsof je een fles Malibu open maakt) en de shampoo lijkt zijn werk te doen.
Ook het huid lijkt goed gehydrateerd te worden door de shampoo.

De shampoo is verkrijgbaar bij o.a. Holland & Barrett, de Kruidvat en de Action:

https://www.kruidvat.nl/inecto-pure-coconut-moisture-infusing-shampoo/p/866160


En nog tevreden? Of gebruik je deze niet meer.
 
Banner image
Top