Onze goedkope tips

Niet heel goedkoop, en de gebruikte olieen klinken mij niet bekend, maar wel laagdrempelig om te weten dat je nu ook de Sissy Boy binnen kan lopen voor een Baardolie (en ook zaken als Scheerkwasten), tevens goedkoper dan de eigen merk Baardolie van MijnBaard. Flesje wat ik gezien had was volgens mij "gewoon" 30ml, maar €9,95 is schijnbaar de prijs voor 50ml, dus dan is het wel weer goedkoop.

Baardolie_50ml_00020185_180_SB_online_store_1.jpg
http://www.sissy-boy.com/nl_NL/homeland/bad/verzorging/diversen-verzorging/baardolie--00020185.html
 

Kevva

Baard
Is die Argan haarolie wel goed voor je baard? Hoogstwaarschijnlijk is het ook geen Argan, want echte Argan zou meer dan 100 euro kosten in zo'n flesje.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Is die Argan haarolie wel goed voor je baard? Hoogstwaarschijnlijk is het ook geen Argan, want echte Argan zou meer dan 100 euro kosten in zo'n flesje.
Als je die van het Kruidvat bedoeld, dan vind ik persoonlijk van niet. Teveel chemische ingrediënten en in de praktijk merk ik, dat mijn baardharen na gebruik sneller afbreken.
 
Als je een klein beetje wilt experimenteren hoe geuren met elkaar blenden kun je wellicht overwegen om deze kit van de Action eens te proberen. Hoewel het i.t.t. tot 'echte' essentiële olieen slechts 'synthetische' parfum olieen betreft lijkt het mij voor circa €2,99 per 10 á 12 stuks een mooie start om te kijken hoe de olieen elkaar ongeveer verrijken zonder direct €6,- of meer per flesje kwijt te zijn.
baf847c3e782adafb7227f0d552809e3.jpg
 

Lei

Baard
Uiteindelijk gaat het toch niet alleen om de geur? Het is natuurlijk wel fijn als het lekker ruikt, maar baardolie is toch vooral bedoeld om de huid te beschermen, de baardharen zacht te maken en het jeuken een beetje tegen te gaan? Hoofdbestanddeel zijn de (liefst natuurlijke) oliën en dan lijken mij die synthetische geurstoffen wat overbodig.
Die flesjes van 30 ml. zijn best duur, maar je doet er best wel lang mee heb ik gemerkt. Ik heb een flesje baardolie van Damn Good Soap Company (uit Utrecht). Dat bevalt prima.
 
Uiteindelijk gaat het toch niet alleen om de geur? Het is natuurlijk wel fijn als het lekker ruikt, maar baardolie is toch vooral bedoeld om de huid te beschermen, de baardharen zacht te maken en het jeuken een beetje tegen te gaan? Hoofdbestanddeel zijn de (liefst natuurlijke) oliën en dan lijken mij die synthetische geurstoffen wat overbodig.
Die flesjes van 30 ml. zijn best duur, maar je doet er best wel lang mee heb ik gemerkt. Ik heb een flesje baardolie van Damn Good Soap Company (uit Utrecht). Dat bevalt prima.
De Jojoba-, Amandel-, of Argan Olie zorgen in mijn beleving voor het verzorgende aspect. Echter mede omdat het in mijn geval ook nog eens ter vervanging van parfum is is het niet alleen belangrijk dat de baard goed verzorgd wordt, maar is het een aangename toevoeging als hij ook nog eens lekker ruikt.

De commerciële flesjes zijn in mijn beleving vaak veel te duur en menig bebaarde persoon hier heeft z'n eigen laboratorium zoals je ook ziet in de diverse topics omtrent de DIY producten.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De Jojoba-, Amandel-, of Argan Olie zorgen in mijn beleving voor het verzorgende aspect. Echter mede omdat het in mijn geval ook nog eens ter vervanging van parfum is is het niet alleen belangrijk dat de baard goed verzorgd wordt, maar is het een aangename toevoeging als hij ook nog eens lekker ruikt.

De commerciële flesjes zijn in mijn beleving vaak veel te duur en menig bebaarde persoon hier heeft z'n eigen laboratorium zoals je ook ziet in de diverse topics omtrent de DIY producten.

Klopt, die zijn te duur, maar geurstof is anders dan parfum. De cosmetische samenstelling, waarmee parfum wordt samengesteld is echt niet goed voor haren. Je kunt het op huid gebruiken, maar met mate. Niemand wrijft zich geheel met parfum in.
Synthetisch geproduceerde geurstoffen doen waar ze voor gemaakt zijn: geur afgeven, maar zijn even gezond en verzorgend voor haar en huid, als wasbenzine of terpentine.
Essentiële oliën hebben een biologische samengang met het menselijk lichaam en geven niet alleen geur af, maar hebben tevens een verzorgende of geneeskrachtige werking, veroorzaakt door het kruid, de plant, de vrucht, de noot of boom, waarvan het extract getrokken is.

Koop je een fles natuurlijke wijn voor €15,00 of liever een fles voor €6,00 waarvan je weet, dat deze is aangelengd met anti-vriesmiddel?
 
Klopt, die zijn te duur, maar geurstof is anders dan parfum. De cosmetische samenstelling, waarmee parfum wordt samengesteld is echt niet goed voor haren. Je kunt het op huid gebruiken, maar met mate. Niemand wrijft zich geheel met parfum in.
Synthetisch geproduceerde geurstoffen doen waar ze voor gemaakt zijn: geur afgeven, maar zijn even gezond en verzorgend voor haar en huid, als wasbenzine of terpentine.
Essentiële oliën hebben een biologische samengang met het menselijk lichaam en geven niet alleen geur af, maar hebben tevens een verzorgende of geneeskrachtige werking, veroorzaakt door het kruid, de plant, de vrucht, de noot of boom, waarvan het extract getrokken is.

Koop je een fles natuurlijke wijn voor €15,00 of liever een fles voor €6,00 waarvan je weet, dat deze is aangelengd met anti-vriesmiddel?
Opzich geloof ik dat je daar een punt hebt @ProfessorMelchior, echter maak ik mij persoonlijk geen zorgen over de schade die een paar druppels op 30ml aan zouden kunnen richten.

Los daarvan gaf ik de tip eerder om te experimenteren met de combinatie van diverse blends, dan het daadwerkelijk gebruiken. Het is in ieder geval een goedkopere proefopstelling, al zullen de essentiele olieen die je op basis van de juiste mix uiteindelijk aanschaft waarschijnlijk net iets anders ruiken :rolleyes:.
 

Weeble

Volle Baard
Ik gebruik nu een paar dagen de Moroccan Argan haarolie van Kruidvat.
Ik kan nog niet zeggen of mijn haren er zachter van worden, maar de geur is aangenaam en de haren krijgen er meer glans van!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik gebruik nu een paar dagen de Moroccan Argan haarolie van Kruidvat.
Ik kan nog niet zeggen of mijn haren er zachter van worden, maar de geur is aangenaam en de haren krijgen er meer glans van!
Had mijn post van 30 juli j.l. eerst gelezen. Nadien hebben twee vrienden het nog getest met hetzelfde resultaat. Goedkope chemische zooi.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Niet mee eens! :confused:
Voor de nacht gebruik ik het nog dagelijks.. Nog nooit problemen ondervonden qua gevoel vd baard of afbreken van haartjes e.d.
Goedkope chemische rotzooi is wel heel erg kort door de bocht..
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Niet mee eens! :confused:
Voor de nacht gebruik ik het nog dagelijks.. Nog nooit problemen ondervonden qua gevoel vd baard of afbreken van haartjes e.d.
Goedkope chemische rotzooi is wel heel erg kort door de bocht..
En nou ben ik het niet met jou eens, haha.
Lees de lijst met ingrediënten eens en vraag je af of je dit gezonder voorkomt, dan natuurlijke arganolie, die duurder is, dan de Kruidvatvariant.
Je besteedt veel aandacht en zorg aan je baard en dan wil je er naar mijn mening toch geen Pernis-producten in smeren.
[DOUBLEPOST=1473961295][/DOUBLEPOST]
Even offtopic:
Waarom smeer je olie in voor het slapengaan?
En worden je kussens en lakens daar niet vettig van?
Op biologisch gebied zou het te ver gaan om dit hier uit te leggen, maar tijdens de slaap werkt de stofwisseling en het metabolisme op een andere manier dan tijdens het wakker zijn. In de chemie van het menselijk lichaam werkt baardolie of balsem tijdens de slaap goed en dat is waarom @Arjay (ik ook trouwens) dit doet. Kwalitatief goede baardolie trekt direct in, dus zijn er geen zorgen over het kussensloop en de lakens.
 

maximum

Zware baard
Ik doe s'avonds eigen brouwsel in met basisolies van amandel,jojoba en castorolie en enkele essentiele olies voor de geur..Castorolie de helft van de 2 eerder genoemde omdat dat wat vetter is en blijft zodat ik niks onder smeer..Ik gebruik het s 'avonds om het baardje altijd geconditioneerd te houden ook s'nachts:)>
 

Weeble

Volle Baard
Misschien dat ik dat s'avonds ook maar eens ga doen dan.
Hebben jullie nog (goedkope) tips voor olie dat goed is voor zachtheid/ontwarring?
 
Banner image
Top