Onze goedkope tips

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Momenteel bij de Blokker in de aanbieding een reissetje voor € 1,99.
Handig om zelfgemaakte baardolie, baardbalsem, snorrenwax, etc. in mee te nemen op reis of voor een weekendje weg. Shampoo en conditioner kun je er natuurlijk in overgieten, zodat je geen grote flessen mee hoeft te slepen.
image.jpeg
 

Zwollenaar

Zware baard
Naar mijn idee is dit een goed topic, Vooral voor mensen die het financieel niet zo breed hebben en toch
een goed verzorgde baard willen hebben (Y)
 

Boof72

Volle Baard
Gisteren dit flesje gekocht bij het Kruidvat, nog goedkoper :)
€ 1,99
De andere kon ik niet vinden , vandaar deze maar gekocht.
Misschien is het wel helemaal niets, maar voor die 2 euro.....

Inmiddels deze fles een paar keer ter hand genomen en gebruikt.
Het is een beetje gel achtig, makkelijk in te smeren.
En als je teveel gebruik zit er een vette olie laag op je handen.
Het ruikt niet echt naar iets speciaals, en heb het idee dat het wel lang blijft plakken.
Dus als je veel met stof werkt is het een goede magneet. :confused:
Dus voor dit geld, een redelijk product.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Als ik dat zo hoor zou ik voor die €0,50 toch voor die andere gaan als ie er is..
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb die andere " duurdere" fles aangeschaft. Het zit standaard in het assortiment en is moeilijk vindbaar in de winkels: direct bij de ingang tussen de shampoos.
Een prettige olie om te gebruiken na het douchen, zwemmen of voor het naar bed gaan. Een redelijk prettig ruikende no-nonsense olie, die niet extreem vet is.
 
Inmiddels deze fles een paar keer ter hand genomen en gebruikt.
Het is een beetje gel achtig, makkelijk in te smeren.
En als je teveel gebruik zit er een vette olie laag op je handen.
Het ruikt niet echt naar iets speciaals, en heb het idee dat het wel lang blijft plakken.
Dus als je veel met stof werkt is het een goede magneet. :confused:
Dus voor dit geld, een redelijk product.

Heb hem ook thuis kon die andere niet vinden maar kwam wel deze tegen. Ik doe hem op voor het slapen gaan maar als ik ook maar iets te veel pak. Dan voelt het niet meer prettig. Is veel te vettig eigenlijk. Toch maar weer eens zoeken voor die andere.
 

svvander

Baard
Zou je dat kunnen beargumenteren?
"beardgumenteren" las ik juist... haha Maar inderdaad, heb het ook al vaak gehoord hoor. Dat bepaalde shampoos (of hoe je het schrijft), stoffen bevatten die de baardgroei geen goed doen. Ik weet dat er filmpjes over bestaan op YouTube. Heb ze ooit allemaal gezien. Doet je wel nadenken.
[DOUBLEPOST=1466280959][/DOUBLEPOST]Ik heb het nog eens even opgezocht. Opgelet, dit geldt niet alleen voor baardshampoo, maar ook voor gewone shampoo:

Dit zijn zaken die in bepaalde mate schadelijk kunnen zijn, indien verwerkt in je shampoo:

  • Parfums (deze kunnen allergieën veroorzaken)
  • Andere geurstoffen die allergieën kunnen veroorzaken
  • Polyzyklische muskus-verbindingen (synthetische geurstoffen die zich in de vetlagen ophopen en schadelijk voor de lever zijn)
  • Diethylphthalat (werkt als hormoon en kunnen lever, nieren en voortplantingsorganen beschadigen)
  • PEG/PEG derivaten (kunnen de huid zo doorlatend maken dat er andere vreemde stoffen kunnen binnendringen)
  • Paraffine/aardolieproducten/siliconen (natuurlijke oliën zijn veel beter voor mens en milieu)
  • Formaldehyde (kankerverwekkend conserveermiddel)
Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/56516-goede-shampoo-kiezen.html

Ik weet het: als je daar overal moet op letten...
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nou dan heb ik maar even op de ingrediënten van de Kruidvat- Moroccan Argan Oil gekeken, want ik zag bij aankoop al dat er nogal wat in zat.
Ik zal jullie de volledige namenlijst besparen van de 16 ingrediënten besparen, maar in het kort komt het er op neer dat je het beter niet dagelijks gebruiken kunt.
Naast maisolie, arganolie en zonnebloemolie ( mijn baard is toch geen frituurpan?), silicone en polymeren, vitamine E, 5 verschillende geurstoffen (waarvan enkele synthetisch) en kleurstof zit er eveneens biologische terpentine (limonen) in, dat huidolieën oplost (?), Alpha Isomethyl, dat allergische reacties veroorzaken kan en Butylphenil Methylpropional, dat huisirritatie, allergie en uitslag kan veroorzaken en wat zelfs wordt afgeraden te gebruiken in cosmetische producten.
Tsja, misschien gewoon gebruiken na een bezoek aan het strand en daarna weer in de kast zetten. :confused:
[DOUBLEPOST=1466290502][/DOUBLEPOST]Huidirritatie moet het zijn. Huisirritatie is iets geheel anders. :)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Aangezien je haren geen organen zijn zal dat wel wat meevallen. Gebruik dat spul iedere dag en mijn baardje hangt er goed bij hoor..

Appels schijnen trouwens ook niet meer gezond te zijn.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja, allarmerend is het niet, maar het zou prettiger zijn, als producenten minder chemische toepassingen in producten zouden gebruiken. Natuurlijke producten (kunnen eveneens schadelijk zijn) zijn vaak duurder, maar ik denk, dat consumenten daar best voor willen betalen, als ze zouden kunnen kiezen.
Laten we samen maar een nieuwe markt aanboren: appelmoes voor in de baard. :p:D
 

Zwollenaar

Zware baard
qua werking niet onder voor een goede baardolie. Alleen de geur is wat neutraler, en misschien ook wat vrouwvriendelijker. Maar niet overheersend!

@Arjay, met de werking van de olie ben ik het met je eens Arjay. Maar de geur vind IK
vreselijk. Net een chemisch zuurstokken luchtje:(
 

Flipkoos

Baard
Ipv van baardzeep/shampoo gebruik ik nu Aleppozeep van de tuinen. Puur spul, alleen olijf- en laurierolie. Het ziet er niet uit (een soort harde bruine buitenkant met een zachtere groenige binnenkant) en ruikt ook wat bijzonder, maar werkt erg goed. Nooit meer droog haar, jeuk of roos. Is nog eens goedkoop ook en je doet er erg lang mee.
 
Banner image
Top