Ontstoking baard. Haartjes beschadigd?

Kingnothing

Stoppelbaard
Beste allen,

Kort vraagje. In Januari had ik een fixe ontsteking van een haartje in mijn baard. Werd een bult van 2cm op mijn gezicht. De haren vielen letterlijk uit van de zwelling.

Nu 3 maanden later is er wel iets teruggegroeid maar zit er nog een gat in mijn baard. Super lelijk!

Mensen die hier ervaring mee hebben?? Groeit mijn baard helemaal terug? Of blijf ik voor altijd een gat houden?
 

Kingnothing

Stoppelbaard
Hier een foto van het gat. Het valt enorm op omdat mijn baard super vol is en op die plek heel kaal
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240408_231706_Gallery.jpg
    Screenshot_20240408_231706_Gallery.jpg
    762,7 KB · Weergaven: 22

Texman

Koning Baard
In mijn browser "Opera" zit Aria (AI) en daar heb ik je vraag aan gesteld en dit is het antwoord.
Texman :)>.

Baardhaar kan teruggroeien nadat er een wond of ontsteking is geweest, maar het kan wat tijd en geduld vergen. Hier zijn enkele belangrijke punten om te overwegen:

Genezingsproces: Wanneer de huid geneest na een wond of ontsteking, kan het enige tijd duren voordat de haarzakjes weer actief worden en nieuw haar beginnen te produceren.
  • Haargroeicyclus: Haarzakjes doorlopen een cyclus van groei, rust en uitval. Na een verwonding of ontsteking kan het zijn dat de haargroeicyclus verstoord raakt, waardoor het wat langer kan duren voordat nieuw haar verschijnt.
  • Geduld is belangrijk: Het is belangrijk om geduldig te zijn en de huid de tijd te geven om te herstellen. Het kan enkele weken tot maanden duren voordat het haar opnieuw begint te groeien.
  • Goede huidverzorging: Om het herstelproces te bevorderen, is het essentieel om de huid goed te verzorgen. Zorg voor een schone en gezonde huid om de optimale omstandigheden te creëren voor haargroei.
  • Raadpleeg een arts: Als je merkt dat er geen tekenen van haargroei zijn na een langere tijd of als er andere zorgen zijn, is het raadzaam om een dermatoloog te raadplegen voor professioneel advies en behandeling.
Kortom, baardhaar kan in de meeste gevallen teruggroeien na een wond of ontsteking, maar het vergt wat tijd, geduld en goede huidverzorging om het proces te ondersteunen.
 
Banner image
Top