Onbedoeld snorrenwax gemaakt

Stouwe

Baard
Wat waren je verhoudingen ongeveer? En hoe zou je het nu doen om wel de juiste balsem te krijgen?
Ik ga ook de ingrediënten bestellen om balsem en olie te maken. Dus kan nooit te veel tips krijgen.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Poeh, ik denk dat ik nu wat verhouding bijenwas en sheabutter betreft het zo'n beetje fifty-fifty heb gedaan. Dat kan dus een stuk minder. Meer zoiets als 3/4 sheabutter en 1/4 bijenwas.. De oliën zijn meer scheutjes. Heb ik een beetje op de gok gedaan. Niet te veel in ieder geval.
 

bas

Stoppelbaard
Ik heb mijn balsem gemaakt met bijenwas en kokosnoot boter verhouding was 1/4 bijenwas en 3/4 kokosnoot boter en een klein scheutje jojoba olie.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je de smelt temperatuur in de gaten houd bijenwas smelt bij 60 tot 70 graden en kokosnoot boter veel lager.
 

Fernand

Baard
Ik heb mijn balsem gemaakt met bijenwas en kokosnoot boter verhouding was 1/4 bijenwas en 3/4 kokosnoot boter en een klein scheutje jojoba olie.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je de smelt temperatuur in de gaten houd bijenwas smelt bij 60 tot 70 graden en kokosnoot boter veel lager.
bedoel je niet kokos olie?
heb je het etiket en waar kan het gekocht worden?

Ben nl van plan om ook te gaan goochelen ermee.

Heb bij de Tuinen al een potje bijenwax (witte bolletjes in potje) gekocht.
 

bas

Stoppelbaard
bedoel je niet kokos olie?
heb je het etiket en waar kan het gekocht worden?

Ben nl van plan om ook te gaan goochelen ermee.

Heb bij de Tuinen al een potje bijenwax (witte bolletjes in potje) gekocht.

ik heb het trouwens gekocht in een toko je kan er namelijk ook verdomd lekker mee koken :D niet met de bijenwas maar wel met de kokos olie hahaha en voortaan zou ik de bijenwas bij geurwahalla bestellen daar is het een stuk goedkoper. Of je kan het bij een imker halen dan heb je echt het biologische ;)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Er wordt hier thuis ook met kokosolie gebakken.. Maar om het nou als vervanger van de sheabutter te gebruiken..? Dat weet ik niet hoor..
 

Fernand

Baard
ik heb het trouwens gekocht in een toko je kan er namelijk ook verdomd lekker mee koken :D niet met de bijenwas maar wel met de kokos olie hahaha en voortaan zou ik de bijenwas bij geurwahalla bestellen daar is het een stuk goedkoper. Of je kan het bij een imker halen dan heb je echt het biologische ;)

dank je voor de tip.

Er wordt hier thuis ook met kokosolie gebakken.. Maar om het nou als vervanger van de sheabutter te gebruiken..? Dat weet ik niet hoor..

is Sheabutter beter dan kokosolie voor baardwax/balsem?

in dat opzicht zijn er zoveel namen: wax, dressing, lotion, etc. :) dat ik niet meer weet wat te doen. het zal met de hold te maken hebben vermoed ik

ik kreeg van vrouw lief te horen via de app wat ik met tinnen blikjes (uit China) moet.
zal ze nog raar op staan te kijken als blijkt dat er nog een vrachtje komt met (of 15 ml of 100 ml) blikjes ;-p
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
De hoeveelheid beeswax oftewel bijenwas bepaalt de hold. De boter is meer voor de verzorging en ook de substantie zachter te maken. In sheabutter zit overigens vitamine E. Maar dat zit volgens mij ook in kokosolie.

Ik heb dus geen idee wat beter is. Maar bijna alle balsems die ik ken gebruiken sheabutter, en dat zal eerder een reden hebben dan dat dat toeval is... vandaar..
 
Banner image
Top