Olijfolie als baardolie?

Mitchell

Stoppelbaard
Goedendag heren,

Ik ben Mitchell en ik ben nieuw hier.

Mijn vraag is of je je olijfolie in je baard kan smeren ipv dure baardolie?

Ik weet dat marrokaanse vrouwen het in hun haar smeren en dat het hierdoor zacht en een mooie glans krijgt.

Is dit ook het geval met baarden?

Mvg Mitchell
 

Bijlagen

  • edited_IMG_20161005_232027.jpg
    edited_IMG_20161005_232027.jpg
    245,6 KB · Weergaven: 52

PetKiv

Baard
Nu kun je van alles in de baard smeren ...... :)
Maar zonder dollen, olijfolie wordt vaak genoemd als bestanddeel voot het zelf maken van baardolie. Op manify staat een redelijk uitvoerig artikel waarin juist kokosolie wordt aangeraden ipv olijfolie ivm geur. Ik kan me hier wel in vinden. Kokosolie (puur) wordt daar overigens als 'nacht'-olie geadviseerd. Hier heb ik zelf geen ervaring mee. Wellicht een van de velen baard-'gevorderden' wel??
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Cultureel en traditioneel lag het er vroeger aan waar je woonde welk product je in je haar smeerde. Op het platteland van Perzië, Spanje, Griekenland, etc. kwamen geen kokospalmen voor, dus gebruikte men olijfolie, want dat was in ruime mate voorhanden en op Jamaica, Barbados, Cuba, etc. had mijn geen olijfbomen, dus fabriceerde men kokosolie. Vikingen, Batavieren, Germanen, Kelten, etc. hadden geen van beide en gebruikten dierlijk vet.
Tegenwoordig kunnen we wereldwijd alles verkrijgen en kun je gebruiken, wat je zelf prettig vind.

Over het gebruik van kokosolie als nacht-olie heb ik al eens een topic geschreven, dus.......zoek het forum door. ;)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als het je om de prijs te doen is kan je ook kiezen voor amandelolie, castorolie of kokosolie ;)

Zelf smeer ik baardolie olmdat ik het lekker vind ruiken en dat zal me bij olijfolie mogelijk iets minder bevallen :)>
 
Banner image
Top