OAK baardborstel review

Arjay

Baardaap
Oerbaard
De OAK baardborstel, een veel besproken en gebruikte borstel op dit forum. 20150214_141916.jpg 20150214_141947.jpg

Deze borstel is gemaakt van echt zwijnenhaar en beukenhout.
Om te beginnen is de borstel een prachtig exemplaar voor het oog. Het hout is mooi afgewerkt en het OAK logo is in de rug van de borstel gekerfd. De borstel was kleiner dan ik in eerste instantie had verwacht.
Maar eenmaal in mijn hand schijnt het toch echt de perfecte afmeting te hebben. Door de ovale vorm heb je er grip op en valt hij niet uit je hand, wat bij mij nog wel eens wil gebeuren met baardkammetjes.

Hoe fijn is de borstel voor je haren en je huid? Mijn eerlijke mening? Heerlijk! Goddelijk! Fantastisch!
Het zwijnenhaar voelt idd vrij ruw en hard aan (het heeft wel wat weg van een schoenborstel), maar dit is ook wel nodig wil het door de haren heen gaan. Met zachte haartjes op de borstel zou dit immers niks doen. Dan kun je je baard net zo goed gaan aaien. ;)
Het hangt natuurlijk ook een beetje van de grootte en dikte van je baard af in hoe verre je dit als fijn zult ervaren. Maar ik denk dat veel baarddragers hier mee uit de voeten kunnen.

Het positieve aan deze borstel is dat hij scrubt, kamt/borstelt, masseert, goed te hanteren is en er prachtig uit ziet. Kortom hij doet wat hij moet doen, en wel zeer goed.

Het negatieve is voor velen de prijs. De borstel kost rond en nabij de 33 euro.
Maar goed, het is een kleine investering voor veel nuttig en lang genot!

Een aanrader dus! :)>(Y)
 

Sander

beards be like...
Ah, misschien een goed idee (scrubben!). Eens zoeken waar ie het goedkoopst is...
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik sluit me volledig aan bij je review, Rutger.
Ik vond het stugge haar even wennen op mijn huid, maar inmiddels vind ik de masserende werking heerlijk.

Het borstelen van mijn baard met deze borstel behoort inmiddels tot mijn vaste ochtend ritueeltje.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Wel een leuke aanbieding. Want daardoor ga ik nu wel mijn volgende bestelling bij hun plaatsen ipv bij andere aanbieders. (Y)
 

Sander

beards be like...
Ben benieuwd. Kun je misschien ook een foto ervan maken met iets ernaast als referentie voor de grootte?
 

Yannick

Baard
@Sander ;Ja hoor, ben zelf ook wel benieuwd naar zijn formaat... De ene zegt mooi groot past goed in de hand, de ander "hij is kleiner dan verwacht"

Ik hou jullie vrijdag avond op de hoogte!
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik vond m kleiner dan verwacht. Maar in het gebruik merk ik dat ie zeker niet groter hoeft.

Is prima zo!! (Y)
 

Yannick

Baard
Hij is binnen! Incl olietjes etc maar daar gaat dit topic niet over.

Iedereen die wil weten hoe groot hij is:
GroteFoto-8IJR7FZL.jpg

GroteFoto-R3GTGNDE-1.jpg

GroteFoto-4Y6VTUJH.jpg


Wel kleiner dan verwacht maar ligt super in de hand.
(Met helm op ging het testen niet echt, tenzij ik m van vliegen had willen ontdoen)
Dus ik kan nog niet oordelen over zijn kamvaardigheid
 

Zwollenaar

Zware baard
Over de OAK baardborstel ben ik érg tevreden. Ondanks dat deze naar mijn idee behoorlijk
aan de prijs is.
 
Banner image
Top