Nostalgie

P

Pellie

Guest
Mooi ding, die is ook wel ietsie sneller (en minder zuinig) dan mijn eerste fiëstaatje denk ik.
 

TMG1961

Baardaap
Benzine kostte destijds niet veel, en als militair op Curacao verdiende ik toen een behoorlijke salaris, kon er allemaal makkelijk vanaf.
[DOUBLEPOST=1520094426][/DOUBLEPOST]@Kale666man inderdaad de 5.7ltr v8

Helaas zijn die tegenwoordig niet te betalen als je een goede wil hebben.
 
Laatst bewerkt:

Kale666man

Baardaap
@Kale666man ja zeker dat klopt. Ik was helemaal gek met die dingen. En maar opvoeren tot dat ik weer weer aan gehouden en alle snelle onderdelen kwijt was. Daarna weer opnieuw beginnen. Ik zou er nu nog wel eentje willen. Maar duur dat ze nu zijn.
Ja nu helemaal ja.mijn laatste was een ford grand torino station uit 73 en daarvoor nog een camaro uit 79.
[DOUBLEPOST=1520098435][/DOUBLEPOST]
Benzine kostte destijds niet veel, en als militair op Curacao verdiende ik toen een behoorlijke salaris, kon er allemaal makkelijk vanaf.
[DOUBLEPOST=1520094426][/DOUBLEPOST]@Kale666man inderdaad de 5.7ltr v8

Helaas zijn die tegenwoordig niet te betalen als je een goede wil hebben.
Nee maar die modellen zijn echt zeldzaam en importeren is haast ook geen optie meer.
Nee tegenwoordig moet je diep in de buidel als je er 1 wil.
Onderdelen van de chevy zijn er wel genoeg nog ,maar dan wel voor de hoofdprijs
 

Kale666man

Baardaap
@ProfessorMelchior de originele billetjes of de poeder? :D
Uit de billetjes van prof komt wel zo nu en dan BUSKRUIT:p
[DOUBLEPOST=1520143843][/DOUBLEPOST]
Man Man wat heb ik hier veel geld in gestopt.Maar hart ging die wel Bekijk bijlage 7483
Ja Carl had even verderop antwoord op mijn vraag gekregen van je over de yamaha,mijn maat had er ook 1 en ik een zündapp en tikte op de kop af allebij de honderd aan,gemeten met een auto van een vriend die ernaast reed.en wat we altijd zeiden vroeger was.
YAMAHA.
Yapanners maken alles half af:
ZÜNDAPP.
Ziet u niet dat alles precies past.
 

TMG1961

Baardaap
@Kale666man Had toen ik 16 werd ook een zündapp, stukken stabieler en steviger dan die iele yamahas. Ik had er een 70 cc blok onder gezet, ding reed ruim 120 en alles bleef vastzitten. In tegenstelling tot de yamahaś van een paar vrienden, die konden om de dag alles weer vastdraaien en hopen dat er niks afviel onder het rijden.
 

zenn

Zware baard
Een suiker dispenser... Nog nooit gezien. :oops:

'K kan me wel heinneren dat er bij m'n opa & oma een koffiemolen hing, welke daarna voor een elektrisch exemplaar werd vervangen.

2dl5hi.jpg
 

Texman

Koning Baard
Herken je ‘m? De plastic melk-schenkkan. Wij hadden ‘m. Dan moest er een soort zak met melk in gedaan worden, daar knipte oma dan een hoekje vanaf en dan kon je
melk schenken. Melk in plastic zakken is er niet zolang geweest. Was niet erg praktisch:eek:
melkkan.jpg
[DOUBLEPOST=1520324619][/DOUBLEPOST]De bouw van de Euromast in Rotterdam.
1960_Euromast_bouw.jpg
 

Texman

Koning Baard
Wij hadden er ook zo een.
ELECTRISCHE KOFFIEMOLEN PHILIPS 1958
Electrische koffiemolen van Philips. Het is model HA 2765 en dateert van 1958 en dit apparaat is de eerste slagkoffiemolen.
Het apparaat werkt alleen als het deksel gesloten is. Gemaakt in Nederland.
83510_1.jpg

[DOUBLEPOST=1520354154][/DOUBLEPOST]Voordat de CD speler op de markt kwam in 1983, bracht Philips eerder de laserdisc-player op de markt.
De laserdisc zag er net zo uit als een CD maar had het formaat van een LP.
Er stonden o.a. speelfilms op en waren behoorlijk duur. Ik weet nog dat je ze bij de Free Record Shop kon kopen.
Het was geen succes en was snel verleden tijd.
serveimage (38).jpg
[DOUBLEPOST=1520354922][/DOUBLEPOST]Ook iets wat niet aansloeg bij het grote publiek was de Quadrafonische geluidsinstallatie.
Hierbij werd het geluid weergegeven d.m.v. 4 luidsprekerboxen.
Het een soort voorloper van de huidige Dolby systemen.
Het was van Hifi kwaliteit en klonk heel ruimtelijk. Maar was ook te duur.
Ook quadrafonische radiouitzendingen zijn er niet gekomen.
reiners1.jpg
 
Banner image
Top