Nostalgie

P

Pellie

Guest
Ik had de zwart/gele versie!!! :rolleyes:

Haha cool, ik de zwart/rode, maar zit me net te bedenken dat ik een andere had, een Honda DT volgens mij, maar ik weet het niet meer zeker. Ik wordt oud haha.... Een Puch heb ik ook nog gehad!! ;-) Zwart met wit!
 

Gunter

Baard
Yamaha had de DT, een zwart/rode inderdaad. Met zo'n ronde tank erop. Mijn toen beste vriend had die, en wat hebben we op onze brommers rondgescheurd. Sweet memories!

Ik had ook een Honda Camino voor ernaast, in de periode's dat er controles op weg naar school te verwachten waren ging ik op deze.
Helaas nooit een puch gehad, daar kon je ook toffe dingen mee doen.
 
Laatst bewerkt:
P

Pellie

Guest
Yamaha had de DT, een zwart/rode inderdaad. Met zo'n ronde tank erop. Mijn toen beste vriend had die, en wat hebben we op onze brommers rondgescheurd. Sweet memories!

Ik had ook een Honda Camino voor ernaast, in de periode's dat er controles op weg naar school te verwachten waren ging ik op deze.
Helaas nooit een puch gehad, daar kon je ook toffe dingen mee doen.

Yup, dan heb ik een yamaha DT gehad!! Zoiets als hieronder denk ik..... ae1036fe-c803-412f-b422-bf7853821060.jpg
 
*De Tamagotchi.

Dit heb ik welgeteld één dag gehad en dan meteen cadeau gedaan aan iemand anders...
Wat ik ook deed, mijn digitaal beestje stierf na enkele minuten... o_O
Dan komt er "Bye Bye " op je scherm te staan.

42f7da6e-d351-11e7-91b6-63fb51d08d3f_web_scale_0.5645161_0.5645161__.jpg

*Knikkers, de walkman en de klassiekers zoals tikkertje of verstoppertje, trefbal, dominosteentjes, lego.


*een simpele speelkaart tussen de spaken van mijn fiets, zodat hij lawaai maakte als ik trapte . :)

*Dit dingetje hadden er veel op de speelplaats.. Makkelijk zelf te maken...We gebruikte meer onze fantasie...

14174925d0c9f0743e9c2becd944b268--paper-fortune-teller-the-s.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
En inplaats van naar 'Ko, de boswachter' of 'Monus, de man van de Maan' via de radio te moeten luisteren kwam het wonderbaarlijke televisie-apparaat in de huiskamer te staan.
Het is duidelijk, dat moeder in die tijd een andere functie vervulde.

image.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Zoiets heb ik vroeger ook gereden.... kicken man :-D
Ik heb een paar brommers gehad het was meer sleutelen dan rijden.
De eerste was een hele oude Solex:eek::eek:. De tweede was een oude NSU Quickly deze reed heel goed maar maakte zo'n kolere herrie dat ik er nou niet populair door werd in de buurt.
Ook heb ik nog twee Mobilettes versleten. Je kon er lekker mee scheuren maar er viel niet aan te sleutelen want alles brak af.
Alle brommers had ik gekregen en samen met de buurjongens die ook oude brommers hadden waren we ermee in de weer.
Voor nieuwe brommers hadden wij in die tijd geen geld dus we waren blij met dat gene wat we hadden.:)

NSU Quickly(Y)
nsu-1175843_1280.jpg

Mobilette:confused:
serveimage (29).jpg

Texman:)>
[DOUBLEPOST=1519808160][/DOUBLEPOST]Wij woonde in de jaren 50 vlak bij het Circustheater in Scheveningen.
Iedere zomer kwam circus Strassburger daar voorstellingen geven tot nog met wilde dieren.
Wij gingen daar iedere zomer naar toen, ook mocht je in de stallen kijken. Reuze spannend om een echte tijger of olifant te zien.:cool:
Ik heb het gebouw dat is gebouwd in 1904 nog in de oorspronkelijk staat gekend met het prachtige entre gebouw. met kassa's.
serveimage (30).jpg
Het gebouw was bedoeld om er, zoals de naam al aangeeft, circussen te laten optreden. En dat gebeurde dan ook, vooral in het zomerseizoen, als Scheveningen overspoeld werd met badgasten, die ook wel eens wat anders wilden dan strand en zee. Zo kon je er naar voorstellingen van circus Sarassani of Strassburger. In de jaren zestig werd het gebouw grondig verbouwd en kon je er ook naar toe voor gewone theatervoorstellingen. (tekst van internet).
Texman:)>
 

LuckyBasterd

Volle Baard
stroopsoldaatje.jpg
 

Gunter

Baard
Hier de herinnering aan Caramac, daar heb ik veel van gegeten.
Een paar jaar geleden (en dus na ongeveer 30 jaar het niet gegeten te hebben) zag ik er weer liggen en heb ik er één gekocht. En wat viel dat tegen zeg, ik denk dat mijn herinnering het een stuk lekkerder heeft gemaakt, en mijn smaak ook ondertussen veranderd is.

caramac.jpg
 

Glenn

Baard
En wat viel dat tegen zeg, ik denk dat mijn herinnering het een stuk lekkerder heeft gemaakt, en mijn smaak ook ondertussen veranderd is.

Smaakpapillen gaan met de jaren achteruit, tegen 60j zou je nog maar de helft ervan hebben.
Was van dat snoepje niet echt een liefhebber.
Ik kocht liever waterijs in zo'n lange plastieken verpakking en dan vooral de colasmaak....Die dingen waren goedkoper dan andere ijsjes.
 
Laatst bewerkt:
@ProfessorMelchior ... de televisiebakken heb ik nog zeer lang gehad . Ik denk dat ik één van de laatste was die een flatscreen had. (net zoals met gsm's trouwens) .
Ik weet niet of je het programma "schone schijn " kent? (keeping up appearances) .
Daar was een kerel genaamd Onslow en die sloeg vanboven en opzij op zijn tv om zijn scherm terug in gang te krijgen.
Dat was een zeer herkenbare scène voor mij. :D.
[DOUBLEPOST=1519858053][/DOUBLEPOST]
Ik beeld me de gekste dingen in dus ik ga het gewoon vragen...:eek:
"Wat is dat?"
 

Texman

Koning Baard
Banner image
Top