Nostalgie

RCM

Baardaap
@TMG1961 een PS3??? Pfffffffffffffff, bahbah!! Dan heb je dat goed gedaan Theo, weg ermee :)!! Ik heb helemaal niks met de spelcomputers van deze tijd!
 

zenn

Zware baard
Mijn 1e spelcomputer was de Sega Megadrive 2, tevens 'omgebouwd' zodat ie toendertijd illegaal gekopieerde diskettes kon afspelen. Mijn 1e handheld was overigens de Nintendo Gameboy, die ging volledig uitgekit overal mee naar toe. Op een gegeven moment overgestapt op PC's; langzaam in zelfbouw gerold, wat 'k tot op heden dag nog steeds doe.
s-l300.jpg
gameboy.png
 

Kale666man

Baardaap
Ja die had ik ook en de nintendo die Roy liet zien.
Nou dat soort tennisspel van die Gunter liet zien met dat geluidje ook als hij de wand raakte, blieb.
Was wel leuk tegen elkaar en voor die tijd al heel wat.
Ken je nagaan hoe snel het nu achtereen volgt.
[DOUBLEPOST=1519672373][/DOUBLEPOST]
Het is vooral de economie, die ten goede veranderd is.
Kinderen speelden vroeger niet op straat, omdat ze het zo leuk vonden, maar omdat ze naar buiten moesten. Twee ouders en een stuk of tien kinderen in een woning met één of twee kamertjes was niet gewenst. Het was het kroost van de minder bedeelde bevolking, dat over straat zwierf. Kinderen van de gegoede burgerij en rijke ouders hadden een eigen speelkamer en bleven ook toen al binnenshuis.
Heden ten dage wonen we allen in riante huizen, hoeven we onze kont niet meer in een steenkoud lavet te persen en hebben we onze kinderen voorzien van een eigen kamer en die kamer hebben we ook nog eens zelf volgestort met speelgoed, centrale verwarming en een computer.
Welk kind wil "wakkie lopen" of "blikkie trappen", als het met chips en limonade in bereik kan gaan zitten gamen?

Ik wil niemand nostalgische angst aanjagen, maar hierbij een beeld, waarvan ik blij ben, dat de tijden veranderd zijn: de gruwelijke verzieker van menig kindergebit: de SCHOOLTANDARTS. :eek::confused:

Bekijk bijlage 7345
Helemaal waar prof wat je zegt.
Weet zeker dat ik het zelfde nu zou doen in deze tijd.
Maar buiten die horrortandarts hadden we nog verder niet het besef en genoot ik elke dag.
 

zenn

Zware baard

M'n vader die maakte wat pijltjes van de oude roddelblaadjes... en pijltjes zelf maken verleer 'k echt niet meer.
Ook trouwens, erwtenschieters; ring van de plakband + duim van de huishoudhandschoen + tape.

d41d8cd98f_1363001402_je-geld-of-een-erwt__list-noup.jpg


Maar 'r konden natuurlijk ook bloedbesjes in of van die witte snottebelbesjes.
Heel wat bussen bij het viaduct zijn daar door 10 man tegelijkertijd onder vuur genomen... :D
 
Laatst bewerkt:
Ook iets dat serieus weg aan het gaan is... Ik weet niet of ze het in Nederland ook doen... Maar alleszins in België.
Nieuwjaarzingen...

Met oudjaar werden er van deur tot deur liedjes gezongen en dan kreeg men een centje of een mandarijn of snoepgoed (zoals trick or treat met halloween)
 

Texman

Koning Baard
Met oudjaar werden er van deur tot deur liedjes gezongen en dan kreeg men een centje of een mandarijn of snoepgoed (zoals trick or treat met halloween)
Ik ken het niet als gebruikelijk bij ons in Den Haag e.o. Maar neemt niet weg dat het in andere delen van Nederland wel gebruikelijk is of geweest is.
Wat ik nu wel merk is dat de mensen veel minder naar buiten gaan om met elkaar voor de deur even het glas te heffen en nieuwjaar te wensen. Was vroeger ook een hele leuke traditie :). Vroeger( jaren 60, 70 en 80) ging het er in Den Haag nogal ruig aan toe in de oudejaarsnacht. Heel veel vreugdevuren(op iedere straathoek) en veel vuurwerk en andere ongein:oops::oops: Opstootjes en relletjes autobranden en tal van andere vernielingen vonden er plaats. Op nieuwsjaardag gaf dat dan vaak een ontluisteren aanblik.:eek: Dus heel wat anders dan van deur tot deur liedjes zingen.
Texman:)>
 

Kale666man

Baardaap
Ja geweldig Glenn,ik heb hem zelf ook gehad met de drie versnellingen in het midden van het frame.
Ja als je die had maakte je de blits.
En die van prof daarboven lijkt ook als ik het goed heb ook nog een hard tail frame.
Dus niet alleen klote sturen maar ook je klote pijnigen,wat wel wat op te vangen was door een zadel maar niet echt comfortabel.
Maar wel een mooi ding om te zien.
 

Texman

Koning Baard
Wie herinnert zich nog de M- brigade. In 1958 wilde ieder kind erbij horen.
Het was een campagne van het Zuivelbureau om kinderen meer melk te laten drinken.
Als je aan melde kreeg je een embleem dat je op je mouw kon naaien zodat iedereen kon zien dat je een melk-brigadier was.
Hier vind je een stukje geschiedenis. Ook ik en mijn broer deden er aan mee.

https://gtrovers.nl/roversjaren50/apetrots-lid-van-de-m-brigade/

serveimage (28).jpg
 

Kale666man

Baardaap
Hee willem,nee deze kende ik niet en had er ook nooit van gehoord.
Maar ja, was net voor mijn tijd en inderdaad een ludieke actie.
Dat jullie erbij wilde horen snap ik wel.:)
 
  • Like
Reactions: RCM

Texman

Koning Baard
Ja Richard,
Het was natuurlijk heel stoer om met zo'n M op je mouw te lopen en erbij te horen. Nu zouden we zeggen dat het vet cool was.:cool:
Er waren ook veel rages we spaarden van alles en nog wat.
Speltjes, sleutelhangers, suikerzakjes, sigarenbandjes, sigarettenmerken postzegels en munten en nog veel meer.
En natuurlijk veel met elkaar ruilen, we waren net een stel handelaren.:)
Texman:)>
 

Kale666man

Baardaap
Ja toffe dingen waren dat ik herrinner me ook nog de mt en daarna de mb een meer sportuitvoering was dat en wij noemde dat maanbrommer.
Ikzelf heb het meest zündapp gereden en natuurlijk de puch maxi.
Ja,oude tijden herleven hier helemaal weer op (Y)
[DOUBLEPOST=1519764165][/DOUBLEPOST]
Ja Richard,
Het was natuurlijk heel stoer om met zo'n M op je mouw te lopen en erbij te horen. Nu zouden we zeggen dat het vet cool was.:cool:
Er waren ook veel rages we spaarden van alles en nog wat.
Speltjes, sleutelhangers, suikerzakjes, sigarenbandjes, sigarettenmerken postzegels en munten en nog veel meer.
En natuurlijk veel met elkaar ruilen, we waren net een stel handelaren.:)
Texman:)>
Geweldig Willem al die verhalen en iedereen geniet er ook zo van.
Leuk hoor.:)
 
Banner image
Top