Nieuw lid, verplichte voorstelronde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op vele forums is een voorstelronde / korte introductie verplicht en na het ingeven van je naam wachtwoord etc dat soort zaken wordt je eerst doorgeleid naar een verplichte voorstelronde. Daarna kun je overgaan tot registreren. Uiteraard kan men het luchtig houden maar ik ben er een voorstander van om dit in te gaan voeren. Het nieuwe lid komt dan automatisch in de goede rubriek terecht als dit technisch kan ?
Voorkomt tevens dat men zich in andere topics een keer gaat voorstellen of wezenlijk erg achteraf dus na verloop van lange tijd
 

Almer

Baard
Ik zie geen problemen met de huidige opzet en ik vind ook niet dat men zich moet registreren en voorstellen alvorens informatie te kunnen winnen over de diverse onderwerpen.

Vaak zie je dat niet of beginnende baarddragers wat meelezen en na een periode toch actief worden. Dit geeft aan dat het forum werkt. Hoe vaak ik wel niet opzoek ben naar informatie over google en dan op aan gesloten community terecht kom en ik er maar niks mee doe voor die ene keer is niet op 2 handen te tellen
 
Ik zie geen problemen met de huidige opzet en ik vind ook niet dat men zich moet registreren en voorstellen alvorens informatie te kunnen winnen over de diverse onderwerpen.

Vaak zie je dat niet of beginnende baarddragers wat meelezen en na een periode toch actief worden. Dit geeft aan dat het forum werkt. Hoe vaak ik wel niet opzoek ben naar informatie over google en dan op aan gesloten community terecht kom en ik er maar niks mee doe voor die ene keer is niet op 2 handen te tellen
Gedeeltelijk mee eens.
Je kunt ook afspreken dat zodra een nieuweling wil gaan posten, hij zich eerst voorstelt onder het daarvoor bedoelde topic. Zo houd je alles bij elkaar en zit je ook niet opeens met dat je iets leest van iemand en er verder qwa persoon geen touw aan vast kunt knopen
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Gedeeltelijk mee eens.
Je kunt ook afspreken dat zodra een nieuweling wil gaan posten, hij zich eerst voorstelt onder het daarvoor bedoelde topic. Zo houd je alles bij elkaar en zit je ook niet opeens met dat je iets leest van iemand en er verder qwa persoon geen touw aan vast kunt knopen
Ik ben het wel eens met mijn collega professor. Het komt vaak voor, dat een van de moderators of een forumlid een nieuw forumlid op het topic "even voorstellen" moet wijzen. @Kevva bewijst dit vandaag dan ook!
 

Lennchu

Baard
Het lijkt mij niet zo moeilijk om via de activatie e-mail direct naar de voorstelronde te worden gesluisd ?

Dit is inderdaad niet moeilijk, tot naar inderdaad tevens mijn mening mogelijk om te realiseren. Alleen ben ik het wel eens met wat er gezegd werd door anderen. Eerst kijken ze even de kat uit de boom, en dan bepalen ze zelf of ze zich eventjes voorstellen of niet etcetera. Uiteindelijk, degene die blijven plakken maken netjes een voorstel en een groeiproces topicje aan!
 
Dit is inderdaad niet moeilijk, tot naar inderdaad tevens mijn mening mogelijk om te realiseren. Alleen ben ik het wel eens met wat er gezegd werd door anderen. Eerst kijken ze even de kat uit de boom, en dan bepalen ze zelf of ze zich eventjes voorstellen of niet etcetera. Uiteindelijk, degene die blijven plakken maken netjes een voorstel en een groeiproces topicje aan!
Die kat uit de boom kijken kun je makkelijk zonder account. Ga je voor een lidmaatschap, dan stel je je voor mijns inziens, misschien ouderwets, maar werkt wel prettiger voor zowel het nieuwe lid als de bestaande club mensen.
 

Andreas

Baard
Persoonlijk til ik hier niet zo zwaar aan. Ik kan best begrijpen dat niet iedereen een even nadrukkelijke online aanwezigheid ambieert
 

Lennchu

Baard
Die kat uit de boom kijken kun je makkelijk zonder account. Ga je voor een lidmaatschap, dan stel je je voor mijns inziens, misschien ouderwets, maar werkt wel prettiger voor zowel het nieuwe lid als de bestaande club mensen.

Uiteraard werkt het voor ons prettiger, en hoeven de meeste het voorsteltopic tevens niet meer te zoeken.. Maar zou het geen averechtse werking gaan krijgen?
Als in, zouden mensen niet het idee krijgen dat zodra ze de activatie mail krijgen een idee van dwang krijgen.. Of zeg je van, je word direct naar dit topic gestuurt maar je mag er zelf voor kiezen of je dit doet.

Wat je ook kan doen is een geautomatiseerd bericht naar nieuwe leden persoonlijk sturen die ze welkom heten met een linkje naar het topic?
 
Goede suggesties hier geplaatst om met kleine wijzigingen op een vriendelijke wijze het forum wat beter te stroomlijnen. Ik zeg moderators doe er wat mee ! Ook vandaag wederom een nieuwkomer die je onder het topic "show je baard"
 

Almer

Baard
Eigenlijk is het dan de vraag waarom er een even voorstellen sub fora is terwijl je het eigenlijk dan nog een keer doet in een topic waar je je progressie toont. Staat de informatie die je wilt delen over jezelf in 2 verschillende delen van het forum.

Ben je niet baard dragend of wil je er mee beginnen dan kan ik me hier nog iets bij voorstellen waarom het er is maar het topic wat je het meest bijhoud is niet in het even voorstellen sub forum
 
Eigenlijk is het dan de vraag waarom er een even voorstellen sub fora is terwijl je het eigenlijk dan nog een keer doet in een topic waar je je progressie toont. Staat de informatie die je wilt delen over jezelf in 2 verschillende delen van het forum.

Ben je niet baard dragend of wil je er mee beginnen dan kan ik me hier nog iets bij voorstellen waarom het er is maar het topic wat je het meest bijhoud is niet in het even voorstellen sub forum
Met respect maar dit is een kromme redenering. Dan zou ik mij "voorstellen" als het ware in elke afzonderlijk topic waar ik aan ga deelnemen. Of het nu de ene keer gaat om progressie, de andere keer wellicht om je motor, enzovoorts enzovoorts.
Mijn mening is dat je je gewoon voorstelt in het topic waar het voor dient. Andere optie is schaf dan dat hele topic even voorstellen maar af, als je er toch geen structuur in wilt hebben.
Sterker nog:
schaf dat hele topic suggesties voor de website af.

hop.png
 
Eigenlijk is het dan de vraag waarom er een even voorstellen sub fora is terwijl je het eigenlijk dan nog een keer doet in een topic waar je je progressie toont. Staat de informatie die je wilt delen over jezelf in 2 verschillende delen van het forum.

Ben je niet baard dragend of wil je er mee beginnen dan kan ik me hier nog iets bij voorstellen waarom het er is maar het topic wat je het meest bijhoud is niet in het even voorstellen sub forum

Het plaatje is in deze VETTE SATIRE op je beweringen, alsof het inweven van een voorstelronde bedreigend zou zijn. Zoals Zonnebloem al meldde, schaf dan het hele topic maar af met suggesties voor de website. Diverse mensen hebben hier nu blijk gegeven van een betere methodiek, die niet onvriendelijk is, maar je veegt het wederom van de tafel. Dat wat aardige gasten zoals Zonnebloem dan vertrekken, enigszins kan ik het mij voorstellen. Soms was hij wat te scherp denk ik, maar een kleurrijke bijzondere vent met initiatief, humor, intellect en betrokkenheid (heeft toch voor Paul uit Den Haag die de deur niet uit kan gezocht en een barbier aan huis getipt) Tja, mee eens dus, schaf dat topic maar af voor suggesties voor de website. 12q.png
 

Almer

Baard
Ik ben geen beleidsvoerder. Ik geef mijn mening en onderbouw deze. Als dit niet gewaardeerd kan worden dan mis je toch daadwerkelijk het idee achter een forum.
 
Ik ben geen beleidsvoerder. Ik geef mijn mening en onderbouw deze. Als dit niet gewaardeerd kan worden dan mis je toch daadwerkelijk het idee achter een forum.
Maar die onderbouwing mag geen kritiek doorstaan kennelijk, want de sympathieke en plooibare maar vooral logische inbreng van meerdere forumleden gaat van tafel. Als meerdere personen iets aangeven en jij vindt het niks, kun je niet echt spreken van een zichzelf op een verfrissende en democratische wijze gedragend forum. Flikker dan op met suggesties voor de website, om het even grof te duiden. En de bewering, dan mis je toch daadwerkelijk het idee achter een forum, is een belediging naar de mensen die er nu iets over hebben ingebracht, incluis mijzelf.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Heren, mag ik voorstellen, deze discussie te sluiten.
Een voorstel om een constructieve verandering binnen het forum aan te brengen, waar eenieder recht heeft op een mening, lijkt me niet te moeten ontsporen in persoonlijk gekibbel.
Zullen we het gewoon weer over baarden en snorren hebben en ieder in zijn waarde laten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Banner image
Top