New member

JanWillem

Baard
Hallo allemaal.
Nieuw gezicht hier dus eerst maar even voorstellen.
Ik ben Jan Willem en 44 jaar.
Al geruime tijd heb ik over de baard laten staan nagedacht maar nog nooit gedaan.
Mede denk ik omdat ik iets van rossig haar heb wat in de loop der jaren wat minder is geworden en nu meer naar donkerblond/grijs over gaat, maar de rest van de beharing dus wel roodachtig en wist niet of ik wel een rode baard zou willen.
Nu dan toch de knoop doorgehakt en ben 2 weken op weg, en zie dat er al best wat grijs haar op zit tja...daar doe je dan weer niets aan.
Aangezien ik 2 weken vrij van het werk was leek mij dit een goede gelegenheid om te beginnen met de baard.
Ik weet het is nog maar 2 weken “oud” maar was benieuwd van de profs naar een mening of dit een redelijke en gelijke groei oogt enof een baard sowieso wel staat.
Mijn doel qua model, tja dat zal de goede groei gaan uitmaken maar de eerste foto vindt ik een mooi style, de andere foto’s zijn van mijn 2 weekjes beginnende baard.
Ook graag info of het nodig/beter oogt als je de kin wat trimt om het gelijk met de wangen te maken of dat het beter is gewoon nog even zijn gang te laten gaan.
Ik zie je reacties graag tegemoet.
 

Bijlagen

  • 51DA972D-B965-42E8-BB0B-C156A26EEE11.jpeg
    51DA972D-B965-42E8-BB0B-C156A26EEE11.jpeg
    800,6 KB · Weergaven: 145
  • FDF265E2-4DB2-490E-B5B9-9BCDCD8EEBC7.jpeg
    FDF265E2-4DB2-490E-B5B9-9BCDCD8EEBC7.jpeg
    979,3 KB · Weergaven: 167
  • A59A3BB6-8DA5-4F73-A21D-C437DC76D16A.jpeg
    A59A3BB6-8DA5-4F73-A21D-C437DC76D16A.jpeg
    995,7 KB · Weergaven: 170
  • 50FB1B5C-762B-47A2-98B8-9076DC571E88.jpeg
    50FB1B5C-762B-47A2-98B8-9076DC571E88.jpeg
    1 MB · Weergaven: 153

Ardjan

Baardaap
Hoi Jan Willem, welkom op het forum! (Y)
Zo te zien heeft je baard zeker potentie; mooie kleur ook.
Ik zeg: lekker laten groeien; geduld is de sleutel tot succes! :)>
 

DNA76

Baard
Welkom Jan Willem, 1 raad, afblijven en een langere baard kweken! Ik vermoed een mooi exemplaar bij jou qua dikte en kleurschakering. Je kan het altijd opnieuw inkorten als je het maar niks vindt. Succes man.
 

JanWillem

Baard

JanWillem

Baard
Hoi Jan Willem, welkom op het forum! (Y)
Zo te zien heeft je baard zeker potentie; mooie kleur ook.
Ik zeg: lekker laten groeien; geduld is de sleutel tot succes! :)>
Hallo Ardjan, bedankt voor de tip en vriendelijke woorden.
Ik vond het zelf ook best aardig gegroeid in 2 weken maar ja ben geen expert nooit eerder gedaan dus naar info gezocht en bij deze site terecht gekomen.
Ik zelf zie geen kale plekken dus fingers crossed dat ook de wangen redelijk vol meegroeien.
Vraag:
Wanneer is het verstandig met baardolie oid te beginnen?
 

Texman

Koning Baard
Ha Jan Willem,
Welkom op dit leuke forum.
Zo te zien heb je aardig wat potentie om een mooie baard te laten groeien.
Twee weken is natuurlijk te kort om een goed oordeel te geven over hoe je baardgroei zich ontwikkeld maar het begin is.
Laat je baard gewoon 3 maanden zijn gang gaan dat is het advies wat we meestal geven. Dan krijg een goed beeld van je baardgroei.
Houd er rekening mee dat niet alles even hard groeit en dat er plekken zijn waar weinig haargroei lijkt te zijn.
Het komt allemaal goed als je geduld hebt. Ondertussen kan hier het nodige aan kennis opdoen.
Het zou leuk zijn als je af en toe een foto plaatst zodat we je vorderingen kunnen zien.
Succes Texman:)>
 

JanWillem

Baard
Welkom Jan Willem, 1 raad, afblijven en een langere baard kweken! Ik vermoed een mooi exemplaar bij jou qua dikte en kleurschakering. Je kan het altijd opnieuw inkorten als je het maar niks vindt. Succes man.
Dank, mijn eerste baard dus het onbekende.
Mooi dat er plek is waar je met gelijkgestemden naar toe kan.
Hoop idd op een mooie volle groei en zelf kijk je er anders na dan anderen.
Qua lengte moet ik natuurlijk afwachten, werk als banketbakker in de bakkerij met veel glas naar de aansluitende winkel dus beetje verzorgt voor de dag komen is wel belangrijk.
[DOUBLEPOST=1520627663][/DOUBLEPOST]
Inderdaad, gewoon volhouden, dan komt het uiteindelijk altijd goed :)
Volhouden is nu nog geen zo’n grote opgave, zoals ik in het begin zei ben twee weken vrij van werk geweest en druk in huis aan de slag gegaan, dus geen commentaar van buitenaf gehad.
Volgende begint het normale leven weer, dus werk, collega en de weg op.
Negatief commentaar vindt niemand leuk en al helemaal niet als er gesommeert wordt dat het jou niet staat terwijl je het zelf best mooi vindt, dan komt volhouden natuurlijk meer in de picture.
Vandaar dat je dan ook via zo’n forum als dit wil polsen wat de meningen van anderen zijn.
[DOUBLEPOST=1520628034][/DOUBLEPOST]
Ha Jan Willem,
Welkom op dit leuke forum.
Zo te zien heb je aardig wat potentie om een mooie baard te laten groeien.
Twee weken is natuurlijk te kort om een goed oordeel te geven over hoe je baardgroei zich ontwikkeld maar het begin is.
Laat je baard gewoon 3 maanden zijn gang gaan dat is het advies wat we meestal geven. Dan krijg een goed beeld van je baardgroei.
Houd er rekening mee dat niet alles even hard groeit en dat er plekken zijn waar weinig haargroei lijkt te zijn.
Het komt allemaal goed als je geduld hebt. Ondertussen kan hier het nodige aan kennis opdoen.
Het zou leuk zijn als je af en toe een foto plaatst zodat we je vorderingen kunnen zien.
Succes Texman:)>
Hallo Texman.
Bedankt voor de vriendelijke woorden van allen trouwens hier op het forum.
Hoop idd op een volle groei, zie voor nu nog geen grote kale plekken of alleen maar hier en daar een pluk dus dat stemt mij goedgemutst.
Uiteraard wil ik updates met foto’s plaatsen om de voortgang te laten zien en uiteraard advies, is de eerste baard dus
Ik neem aan dat je in die 3 maanden toch wel het eea zult moeten bij trimmen, werk in de bakkerij achter winkelruiten dus enige verzorgdheid is wel gewaardeerd.
 

Ardjan

Baardaap
Wanneer is het verstandig met baardolie oid te beginnen?
Met baardolie kun je nu al beginnen; 't vermindert de jeuk en is goed voor huid en baard! In later stadium kun je een balsem gebruiken; en voor baarden die niet meer te temmen zijn:eek:, is er een wax!
Succes man! (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Het gaat een mooie baard worden. Lees voor de diverse tips het forum maar eens door.
En er is één woord, dat je gebruikte, waar iedereen hier op het forum spontaan exceem van krijgt: trimmen! :confused::(:eek:
 

Texman

Koning Baard
Hallo Texman.
Bedankt voor de vriendelijke woorden van allen trouwens hier op het forum.
Hoop idd op een volle groei, zie voor nu nog geen grote kale plekken of alleen maar hier en daar een pluk dus dat stemt mij goedgemutst.
Uiteraard wil ik updates met foto’s plaatsen om de voortgang te laten zien en uiteraard advies, is de eerste baard dus
Ik neem aan dat je in die 3 maanden toch wel het eea zult moeten bij trimmen, werk in de bakkerij achter winkelruiten dus enige verzorgdheid is wel gewaardeerd.

Ha Jan Willem,
Trimmen liever de eerste 3 maanden niet doen want trimmen betekend dat je je hele baard korter maakt en daar schiet je niets mee op.
Het is begrijpelijk dat je er voor je werk verzorgd uit moet zien en dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Dus een beetje bijwerken mag. Ik denk dan aan het schoonhouden van de nek en halslijn en de wangen boven de baard.
Betekend ook dat je al in een vroeg stadium een zeker vorm in je baard aanbrengt. Van daaruit kan je kijken hoe je baardgroei zich ontwikkeld en de vorm en grote van de baard naar believen verder laten doorgroeien. Dus trimmen liever niet maar netjes houden in jou geval wel.
Vind je het moeilijk dan kan je altijd nog een bezoek aan een barbier overwegen. Op zich ook een erg leuke beleving.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top