Murray's Pomade

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Voor de snordragers, die Murray's te massief vinden: bij Action is voor €1,49 een goede wax van Fixee verkrijgbaar. Blauw label.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Paar dagen verder in gebruik en de ervaringen van @RCM kloppen naar mijn mening volledig ;)

Vrijwel geurloos en niet vettig qua aanvoelen. Vorm geven aan de snor lukt prima (Y)
Geen korrelig gevoel ook na gebruik.

Overdadig gebruik zal vermoedelijk wel zorgen voor een "dik aanvoelen" maar ik heb tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad om de pomade er uit te halen (kammen of wassen werkt allebei prima).

Enige nadeel, maar dan voornamelijk voor mezelf, is dat omdat ik gedurende de dag vrij regelmatig aan mijn snor zit te frunikken blijft de hold niet de hele dag stevig aanhouden.
 

TMG1961

Baardaap
Was vanochtend in het dorp en toch maar een potje murrays gekocht bij de DA, was 3,99 ipv 5,25, potje stond verkeerd.
Straks eens proberen. Begin met heel klein beetje, kan altijd nog wat toevoegen indien nodig.
 
  • Like
Reactions: RCM

TMG1961

Baardaap
Heb de murrays geprobeerd en sorry maar ik vind het absoluut niets. Plakt enorm, de snor voelt echt onnatuurlijk aan, eerlijk gezegd vind ik het troep. Heb slechts heel erg weinig gebruikt maar zelfs dat was me al te veel. Kreeg het ook amper uit de snor, met warm water alleen lukte het niet, ook met baardzeep kreeg ik het er niet uit. Heb de snor 2 maal met afwasmiddel moeten wassen voordat ik het eruit kreeg. En dat met slechts zeer weinig murrays.

Voor mij dus absoluut een no go.
Ik heb besloten absoluut niets meer te gebruiken voor de snor, geen wax of murrays of pommade of wat dan ook. Gewoon de superfurry en verder niets. Dan maar een snor die eruit ziet alsof ik professioneel zwerver ben.
 

RCM

Baardaap
@TMG1961 , Jammer Theo dat je geen 'passend' product kan vinden. Wat voor de een perfect is, kan voor de ander helaas waardeloos zijn. Loop eens vrijblijvend een barbershop naar binnen voor echter alleen advies, want wie wil er nu uitzien als een professioneel zwerver :p:D
 

TMG1961

Baardaap
Ik hou het gewoon bij niks erin doen. Eerlijk gezegd heb ik het momenteel even gehad met alle middeltjes en manieren om een snor in gelid te krijgen.
Eerst even rust en zie over paar weken/maanden wel of ik weer wat probeer.
 
  • Like
Reactions: RCM

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
@TMG1961 : Als inderdaad gaat voor een natuurlijk aanvoelende snor dan zal eigenlijk om het even welke wax of vbalsem die je gebruikt "verkeerd" aanvoelen.

Het lijkt me onmogelijk om een snor vorm te geven zonder een dergelijk product.
Vanzelfsprekend zullen de haren dan "anders" aanvoelen, want het is juist dat hetgeen de snor in vorm kan houden.

Hopelijk vind je alsnog een manier die werkt voor jou maar ik vrees dat je de lat iets te hoog legt als je probeert om een gewoon natuurlijk aanvoelende snor te hebben en toch wax, balsem of iets dergelijks te gebruiken :)>

Succes alvast (Y)
 

TMG1961

Baardaap
@Cowboy Ik gebruik niets meer van wax in de snor. Heb alleen nog de superfurry stering 925 en de superfurry rescue+ en de baardolie. De murrays heb ik weggegeven aan een kennis. Doe verder ook niets meer met de snor, kam hem zo goed als het gaat aan de kant als ik de deur uitga en dat is het.

Denk ook niet dat er iets is dan natuurlijk aanvoelt en toch de snor een goede hold geeft. Dus blijft er alleen over snor afscheren, kort knippen of er gewoon niet echt verzorgd uitzien.
 

RCM

Baardaap
@TMG1961 , ik denk inderdaad ook niet dat er iets bestaat waardoor je snor 'natuurlijk' aanvoelt met wax erin. De optie 'snor afscheren' is geen optie, de optie 'kort knippen' is een mogelijkheid, maar dan tot tegen je bovenlip en uitgevoerd door een zeer deskundige barbier, de optie 'niet echt verzorgd uitzien' is eigenlijk ook geen optie, het is wel de bedoeling dat je je er prettig en goed bij voelt uiteraard! We kunnen wel zeggen dat je gewoonweg moet doorzetten en dat het uiteindelijk wel goed komt, maar alleen jij kan bepalen als dat reëel is. Het is jouw snor, en als hij niet doet wat jij wilt, dan gewoon doen waar jij je goed bij voelt, maar niet afscheren natuurlijk! Succes Theo.. :)>(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Optie er af is geen optie. Die staat er alleen bij voor opvulling van de post :D
De optie kort knippen zal zeker niet door mezelf gebeuren, dan kan ik daarna alsnog optie er af uitvoeren :D
De optie niet echt verzorgd uitzien is voor binnenshuis, dan ziet toch niemand me, voor buiten kam ik hem zo goed als het gaat in het gelid.
 

RCM

Baardaap
Dan houd het voorlopig maar bij optie 3, lekker kammen dan maar en rustig afwachten hoe het zich ontwikkeld. Succes.. :)>(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Heb vernomen dat het makkelijker wordt d snor in gelid te leggen naarmate hij langer word. Vraag me alleen af hoe lang hij dan moet zijn. Als ik de mijne naar onder kam komt hij tot onder de onderlip. Maar komt (hopelijk) allemaal goed.
 

RCM

Baardaap
Wauw, die is dan al aardig lang zeg, kom ik aan met mijn snorretje tot op de bovenlip! Denk wel dat het goed komt Theo.. je bent in ieder geval een volhouder, respect!! (Y)
 
Banner image
Top