Morgan's Moustache & Beard Cream

zenn

Zware baard
Soms is het gewoon leuk om iets 'anders' uit te proberen, ditmaal Morgan's snorren- & baard crème. En gezien mijn baard de laatste weken heel droog aanvoelt, lijkt mij dit dan ook wel juist een interessant product; zal het doen wat het beweerd dat het zou moeten doen?

Volgens de omschrijving op Morgan's officiële site: This cream will soften, moisturise and condition whilst leaving your moustache and beard smelling great. Contains aloe vera, wheat germ oil and virgin olive oil to nourish the hair.

374xNxmoustache_and_beard_cream_open.jpg.pagespeed.ic.QRHrhxH_zE.jpg


Eerste indruk doet me een beetje denken aan de 'Roughneck Beard Batter', in een nette aluminium verpakking met bijbehorende branding. De zalf heeft een lichte & dunne samenstelling/structuur, het uitsmeren over de handen en vervolgens in de baard gaat soepel & snel zoals verwacht.

De geur van de creme is verfrissend, hij wordt direct opgenomen en laat totaal geen vette indruk achter. Desondanks kan 'k de geur niet thuis brengen... licht zeep-achtig maar ook weer niet? De verzorgende eigenschappen is nog even afwachten, aangezien het letterlijk net in de baard zit, maar het voelt na enkele minuten al zachter aan. De hold van dit product is overigens nergens te bekennen, en doet mij dan ook meer denken aan een 'leave-in' conditioner.

Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:

Kale666man

Baardaap
Ja ik ook,maar er zijn nogal wat keuzes en mooi is dat ieder zijn ervaring deelt en je zelf daar uit een keuze maakt wat je wilt gaan proberen
 

zenn

Zware baard
Het vervolg...

We zijn nu pakweg net iets meer dan een week verder, waarbij 'k iedere ochtend na het douchen netjes de creme heb aangebracht in de baard en voor de rest niets aan mijn leefpatroon heb veranderd. Behalve dat het weer ietsjes beter is dan vorige week, maar dit heb 'k natuurlijk niet in de hand. Persoonlijk merk 'k weinig tot niets van een 'hydraterende' werking; ja de baard voelt beduidend zachter aan, maar desondanks ook nog steeds droog.

Om toch ook achter de 'zeep-achtige' geur te komen, de 'echte' ingrediëntenlijst;
Aqua, Aloe Barbadensis, Sodium Polyacytalate, Tritcum Vulgare, Ola Europeae, Persea Gratissima, Ethylhexyl Stearate, Diazolidinyl Urea, Sodium Benzeate, Potassium Sorbate, Phenyl Trimethicone, Cetrimonium Bromide, Keratin Amino Acids, Parfum, Trideceth-6, Achilea Millefolium, Melissa Officionalis, Salvia Officionalis, Chamomillia Recutitia, Amica Montana, Hexyl Cinnamal, Coumarin, Limonene, Biotin, Cl 19140, Cl 61570.

Geen wonder dat 'k de geur niet kon thuisbrengen met bestandsdelen als Duizendblad, Citroenmelisse, Salie, Kamille, Valkruid/Wolverlei, Jasmijn, Coumarine (hooi-achtig) & Citrus. Het komt fris, maar toch ook vrij medicinaal over, dit onder andere door de overheersende geur van Kamille.

Voor een beter gehydraterende baard; drink een aantal glazen water voor het slapen gaan of net na het opstaan, maar gebruik niet dit product hiervoor, het is er niet voor geschikt. Last van een 'prik baard'? Dan zou 'k dit product aanraden, gebruik het en hij zal 'zijdezacht' worden.

Dit is mijn oordeel, en daar zal u het mee moeten doen.:cool:
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top