Meester Baart

Goedemorgen,

Zoals beloofd in een ander topic ook van mij een voorstelrondje.

Mijn naam is Bart, maar op de school waar ik werk noemen ze me 'meester Baard'. Sinds maart 2019 trotse vader van Lize, en in augustus krijgen we er een zoontje bij!

Ben al ruim een decennium eigenaar van een stoppelbaardje, maar sinds een jaar of 3 de baard echt wat meer op lengte gaan dragen. Ik noem het zelf ook pas een baard als je er in kunt 'plukken' (cm of 2), dus wat mij betreft pas een paar jaar echt baardbezitter.

Ik struggle soms wat met het stylen/bijwerken van de baard, mede omdat ik een hekel heb aan de kapper. Laatste keren heeft zij mijn baard behoorlijk verkracht (links en rechts ongelijk, happen uit de 'sik', te kort op de wangen), waardoor ik het maar weer zelf ben gaan doen. Ik hoor jullie al denken; maak gewoon een afspraak met de barbier!

Momenteel loop ik dus rond met een flinke beginnersfout; mijn snor is te kort en mijn wangen zijn te kort bijgeschoren. Hierdoor lijk ik wat op een verwilderde Amish, maar gelukkig groeit het snel bij!

Bij deze nog wat foto's van eerder. Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening over de combi tussen snor en baard, want ik weet zelf nog niet goed welke kant ik op wil...
 

Bijlagen

  • 20200505_174328.jpg
    20200505_174328.jpg
    3 MB · Weergaven: 48
  • 20200502_154222.jpg
    20200502_154222.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 48
  • 20200420_000218.jpg
    20200420_000218.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 46
  • FB_IMG_1588793759712.jpg
    FB_IMG_1588793759712.jpg
    71 KB · Weergaven: 46

Texman

Koning Baard
Ook van mij nog welkom.:)
Wat je snor aangaat zou ik, als ik nog niet weet wat ik wil, hem zo veel mogelijk laten overgaan in en aansluiten op je baard.
Dit staat altijd goed en eventuele dunne plekken vallen dan wat minder op. Laat de snorpunten voorlopig ook niet te lang uitgroeien.
Hou je zijkanten van je baard net iets korter dan het front/sik dan ontstaat er een mooi gevormde baard en kan het geheel steeds verder laten uitgroeien.
Daarnaast zou ik een goede barbier zoeken.
Wat dat plukken betreft, dat gaan je kinderen zeker doen als ze je aandacht willen (erg leuke foto trouwens met je dochtertje).
Succes met alles Texman :)>
 
Banner image
Top