Mannen met een baard op de motorfiets

Texman

Koning Baard
Wat je niet probeert zul je nooit weten .
Ha Carlo,
Ik heb altijd op toermotorfietsen gereden.Lang geleden Honda CB350 Four en Yamaha XS 750 (3 cilinders en cardan)
En recent als her-opstapper een Yamaha Diversion 900 (4 cilinders en cardan) en dan nu de Triumph(model van 2014).
Ik vond het ook best wel een beetje eng om op zo'n beest van een fiets te stappen. Tijdens een proefrit bleek dat totaal ongegrond.
Ik werd gelijk verliefd op het concept (3 cilinders en een cardan) omdat ik dat van vroeger nog kon. Op deze motorfiets waan je je een koning op de weg.
Het vermogen komt vooral ten goede aan het comfort. Wegtrekken, inhalen van een vrachtwagencombinatie op de grote weg gaat alsof het totaal geen moeite kost.
De motor is behoorlijk vergevingsgezind als je een bocht in een te hoge versnelling neemt. Natuurlijk zijn er ook wel wat min puntjes zoals de nogal heftige gasrespons en de voorvering. Beide zaken heb ik laten aanpassen waarbij HK Suspention in Tiel een zeer geavanceerd veer systeem in de voorvork heeft gemonteerd.
Het resultaat: optimale vering, wegligging en bochtenwerk. Voor een luttel bedrag had ik ineens een veel beter rijdende motorfiets.
Bij de nieuwere modellen heeft Triumph deze schoonheidsfoutjes opgelost. Vooral het nieuwe model dat nu in de winkels staat is voor zien van zoveel verbetering dat je haast kan spreken van een hele nieuwe superfiets. Helaas is hij wel heel erg duur geworden.
Texman:)>
 

Carlstein11

Volle Baard
Zelf heb ik altijd sport motoren gereden.en houd dan ook van het sneller bochtenwerk en knietje aan de grond lukt nog steeds .
Ik heb geen ervaring met HK Suspention maar hoor er wel veel goede dingen over. Zelf ga ik altijd naar Hyperpro Suspention in Werkendam om de vering aan te passen.
En zolang het nog gaat blijf ik bij de R1 maar als het me niet meer lukt om langere afstanden te rijden zoals weekendje Touren in de Eifel of Ardennen gaan ik zeker eens een proefrit maken op een Triumph Tiger
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Maar na meer dan 30 sport motoren durf ik de stap nog niet goed te nemen.
Ik ben zelf ondertussen aan mijn 2de Explorer toe ;)
Ik klok, op beide motoren samengerekend, jaarlijks af op ongeveer 45.000km met de motorfiets.

Mijn overstap van de snellere sportievere versies (vlak voor mijn eerste Explorer had ik nog een Super BlackBird en een ZZR1400 :D) naar de hoogpoters was de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Veel minder snel vermoeid, veel meer comfort en meer overzicht in het drukker wordende verkeer (Y)

Maar elk moet rijden waar hij zich goed bij voelt hoor ;)
 

Kale666man

Baardaap
Ja dit ben ik wel met cowboy eens.
Ook ik ga een stapje terug en richting off road.
Maar neemt niet weg dat ik de R1 van carlo toch een geweldige machine blijft vinden.
Ach,Peter Koelewijn zong toch al het nummer, papa geef het maar toe.
En in die fase zit ik nu.:):)
 

Kale666man

Baardaap
Zo gisteren even met me jongste kleinzoon naar Berghem crossterein en tevens kartbaan geweest.
Ben al een paar keer daar met hem geweest en daar kan in de midden van het terrein bovenop staan.
Ik hou van de crossers het meest maar daar geeft hij niet veel om.
Hij kijkt alleen maar naar de karts elke keer.
Was wel flinke wind en best koud,maar was wel leuk en de chocomel met slagroom smaakte hem goed.IMG_20180128_170349.jpg
 

Kale666man

Baardaap
Ja Theo,daar wordt je blij van en dan denk ik wel is,als ik wat meer geld zou hebben zou ik er 1 kopen voor hem.
Maar ja,ben al blij dat ik dit met hem kan doen. En daar heb je het weer: wees ook dankbaar voor de kleine dingen.
En dat ben gelukkig ook altijd geweest.
 
Banner image
Top