Texman
Koning Baard
Ha Carlo,Wat je niet probeert zul je nooit weten .
Ik heb altijd op toermotorfietsen gereden.Lang geleden Honda CB350 Four en Yamaha XS 750 (3 cilinders en cardan)
En recent als her-opstapper een Yamaha Diversion 900 (4 cilinders en cardan) en dan nu de Triumph(model van 2014).
Ik vond het ook best wel een beetje eng om op zo'n beest van een fiets te stappen. Tijdens een proefrit bleek dat totaal ongegrond.
Ik werd gelijk verliefd op het concept (3 cilinders en een cardan) omdat ik dat van vroeger nog kon. Op deze motorfiets waan je je een koning op de weg.
Het vermogen komt vooral ten goede aan het comfort. Wegtrekken, inhalen van een vrachtwagencombinatie op de grote weg gaat alsof het totaal geen moeite kost.
De motor is behoorlijk vergevingsgezind als je een bocht in een te hoge versnelling neemt. Natuurlijk zijn er ook wel wat min puntjes zoals de nogal heftige gasrespons en de voorvering. Beide zaken heb ik laten aanpassen waarbij HK Suspention in Tiel een zeer geavanceerd veer systeem in de voorvork heeft gemonteerd.
Het resultaat: optimale vering, wegligging en bochtenwerk. Voor een luttel bedrag had ik ineens een veel beter rijdende motorfiets.
Bij de nieuwere modellen heeft Triumph deze schoonheidsfoutjes opgelost. Vooral het nieuwe model dat nu in de winkels staat is voor zien van zoveel verbetering dat je haast kan spreken van een hele nieuwe superfiets. Helaas is hij wel heel erg duur geworden.
Texman