Impact van de zomermaanden

DNA76

Baard
Ik was de baard 2 keer per week. Nadien wax en olie erin en droogblazen. Rest van de week neem ik enkel s morgens wat balsem en een borstel. Voor de rest blijf ik er af. Werkt prima, heb veel minder last aan de huid zo en tot nu toe kan ik wel wat zon verdragen. Zal voor eenieder wel anders zijn maar dit is wat ik ongeveer doe met mijn baard.
 

TMG1961

Baardaap
Ik doe eigenlijk hetzelfde als DNA76, alleen doe ik voor naar bed gaan nog wat olie er in. Heb momenteel wel een klein irritant plekje op linker kaaklijn. Eis klein rood puntje/wondje van ongeveer 1 mm en jeukt af en toe flink. Geen idee wat het is, maar is geen ingegroeid haartje. Heb er wat honingzalf opgesmeerd en gisteravond en vanochtend ontsmet met sterilon.
 

jvs

Stoppelbaard
Ik zelf maak standaard gebruik van baard olie en baard boter zowel sochtens als savonds baard boter maakt het zacht en vettig en zit eigenlijk de hele dag in me baard in de zomer maanden groeit mijn baard ook het snelst ik heb eigenlijk nooit last van een droge baard ik houd het ook goed bij ik heb ook nooit jeuk goed wassen met shampo en daarna conditioner daarna drogen met handdoek en fohnen anti klit spray naar boven kamer en fohne daarna naar beneden olie er in en baard boter en in model kammen
 

Michael86

Baard
Mijn baard wilt ook meer olie in de zomer. Ik snap als je zoveel olie gebruikt dat je baard vettig blijft, je je baard frituurt. Of dit al dat niet kwaad kan betwijfel ik mits onze baard opzich ”dood” is. Bij mij persoonlijk voelt mijn baard na een 15min niet meer vettig, maar gewoon zacht. Ik moet vooral letten dat ik genoeg water drink, lees veel. Als ik dan een weekje verlof heb en veel van dit water door bier wordt gewisseld is mijn baard na een paar dagen zo droog als stro. Terug meer water en dit gaat even snel terug over. Groetjes
 
Banner image
Top