Impact van de zomermaanden

Robbyvm

Baard
Baardbroeders,

Aangezien het de eerste zomer is die ik als baardaap zal meemaken stel ik hier graag de vraag of ik met iets specifiek rekening moet houden ...

  • Is het warmer in de zomer door de baard of juist koeler ?
  • Moet ik mijn baard op een speciale manier verzorgen in de zon (binnen of buitenland) tegen uitdrogen ofzo ?
  • ...

Bedankt voor jullie adviezen !
 

Ger

Baard
Interessant inderdaad hoe de ervaringen zijn, ben ook benieuwd alhoewel ik nog met grote afstand geen baard heb, maar aan het begin sta.
Trimmer ? en of dat helpt ? In de natuur gaan sommige dieren van een winter naar een zomervacht. Bij ons werkt dat niet zo. In veel gebieden met een ander klimaat hebben veel mannen ook baardgroei en ook soms grote baarden.
Samenstelling van een baardolie voor de geur wellicht wijzigen in de zomer als dat kan voor de baardbeleving ?
Ben dus ook benieuwd.

Veel ijsjes dan maar is minder voor de lijn
Een waaier dan maar ?

icecream.jpg senior-waving-a-hand-fan.jpg
 

zenn

Zware baard
'K heb geen idee, voor mij ook de 1e zomer. Maar kan me wel voorstellen dat er meer uitdroging van de huid is door zwemmen in (chloor)water.
En ook een zweetbaard, maar tegelijkertijd dat dat ook weer voor verkoeling zorgt (soort van koelvin). Waar 'k meer tegenop zie zijn insecten; vliegjes & muggen, die in de baard blijven hangen.:confused:

Maar genoeg drinken en wellicht een lichtere/frisse zomerolie 'r in.:cool:
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zweetbaard, vliegen en muggen heb ik alvast nog geen enkele zomer last van gehad ;)

Bij het zwemmen in chloorwater best even naspoelen inderdaad.

Qua zon kan je er ook best rekening mee houden dat de baard sneller droog wordt dus eens extra olie overdag wil al eens helpen.

Veel hangt uiteraard af van de lengte/volume en de person zelf :)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Tweede zomer in aankomst!
Van 's morgens vroeg tot zonsondergang ben ik buiten, dus de 'Brandende Planeet' kan op me los gaan.
Koeler in de zon, omdat de zonnestralen de "naakte" huid niet bereiken. Van uitdroging heb ik geen last, dus ik hoef niet vaker baardolie aan te brengen.
Chloorwater :confused::eek: zwem ik nooit in. Na het zwemmen in zeewater maakt het achtergebleven zout na droging de baard iets stijver. Who cares?:)
En zonnebrandcrême hoef ik nooit te gebruiken, dus dat kan ik ook nooit per ongeluk in de baard smeren.
 

Ger

Baard
Tweede zomer in aankomst!
Van 's morgens vroeg tot zonsondergang ben ik buiten, dus de 'Brandende Planeet' kan op me los gaan.
Koeler in de zon, omdat de zonnestralen de "naakte" huid niet bereiken. Van uitdroging heb ik geen last, dus ik hoef niet vaker baardolie aan te brengen.
Chloorwater :confused::eek: zwem ik nooit in. Na het zwemmen in zeewater maakt het achtergebleven zout na droging de baard iets stijver. Who cares?:)
En zonnebrandcrême hoef ik nooit te gebruiken, dus dat kan ik ook nooit per ongeluk in de baard smeren.


Nooit geen zonnebrandcrème nodig Professor , dan heb je vast geen zwembroek

SeanConwayX154_0201_9.jpg
 

Jerry1980

Baard
Interessant inderdaad hoe de ervaringen zijn, ben ook benieuwd alhoewel ik nog met grote afstand geen baard heb, maar aan het begin sta.
Trimmer ? en of dat helpt ? In de natuur gaan sommige dieren van een winter naar een zomervacht. Bij ons werkt dat niet zo. In veel gebieden met een ander klimaat hebben veel mannen ook baardgroei en ook soms grote baarden.
Samenstelling van een baardolie voor de geur wellicht wijzigen in de zomer als dat kan voor de baardbeleving ?
Ben dus ook benieuwd.

Veel ijsjes dan maar is minder voor de lijn
Een waaier dan maar ?

Bekijk bijlage 4821 Bekijk bijlage 4822
dit noem je geen grote baard? ben fucking jaloers hahaha
 

MichelC

Baard
nou heb ik geen mega (coole) baard, maar (intensief) sporten gaat prima. ik kan niet merken dat ik het extra warm heb en ik zou het weten want ik zweet heel snel en veel.

de tips ben ik ook wel benieuwd naar.
 

Kale666man

Baardaap
Nee en als we ze al hebben zijn ze relatief kort en mag je hopen dat het niet te vaak regent.
Maar vandaag is wel erg klein riesje weer,bah
 

Texman

Koning Baard
Eigenlijk hoef je geen bijzondere dingen te doen om je baard in de zomer te verzorgen en/of te beschermen.
Heb ik ook nooit gedaan. Wat wel een rol kan spelen is dat we in de zomer meer buiten zijn en meer deelnemen aan allerlei activiteiten.
Dit is natuurlijk positief maar je kan er ook lekker vies door worden Dus een extra wasbeurt is waarschijnlijk wel nodig incl. de verzorging die je gewend bent.
En op het strand en aan zee kan je het coupe solei effect krijgen in de je baard of dat erg is, ik denk het niet staat wel cool:cool::cool:
Texman:)>
 
Ik sluit me hierbij aan. Ik ga blij zijn als het zonnetje er is.
De mensen zijn dan inderdaad veel vriendelijker en vrolijker.
We krijgen onze vitamientjes binnen...
We doen meer activiteiten...

Nu is het maar koud hoor ... brrrr...
 

Kale666man

Baardaap
Veel te koud Rob,en inderdaad tijd daarvoor.
Ben het nou wel weer zat dat koude weer en zeker de vitamientjes die je niet krijgt zonder de koperen ploert.
Ja winters duren veel te lang en zomers te kort.
Maar ja,we moeten het er maar mee doen.
 

zenn

Zware baard
Bij deze alvast het vooruitzicht. :):cool:

pexels-photo-301599.jpeg
 
Banner image
Top