Honest Amish wax/balsem

TMG1961

Baardaap
Ik ga zonder geurtje maken. De wax en de boters plus de toegevoegde olie geeft al een geurtje. Voor de rest ruik ik al prima van mezelf :D :p
[DOUBLEPOST=1510058121][/DOUBLEPOST]vraagje over kleur bijenwas..witte of gele?
 

Hartenheer

Zware baard
Zo deed ik het dus ook altijd. Helaas reageer ik beetje op de etherische olie in de balsem dus ga terug naar de geurloze variant.
De olie ga ik zelf maken als flesje geurloze olie van honest amish op is. Heb wel alles al in huis daarvoor.
Ben nu me in het lezen in het zelf maken van balsem/wax.
Ik kreeg ontzetten veel schilfer vorming door de geparfumeerde olie.
Nu gebruik ik {op aanraden van @Cowboy} pure jojoba olie.
Voor mij werkt het super en is nog goedkoop ook.
 

TMG1961

Baardaap
Ik heb van de geurloze olie en balsem van honest amish geen last van jeuk. Ik heb momenteel jojoba olie, zoete amandel olie, castor olie en avocado olie in de badkamer staan. Flesjes zijn nog allemaal dicht. Kan gaan mengen of ze apart gebruiken.
 

RCM

Baardaap
Ik heb van de geurloze olie en balsem van honest amish geen last van jeuk. Ik heb momenteel jojoba olie, zoete amandel olie, castor olie en avocado olie in de badkamer staan. Flesjes zijn nog allemaal dicht. Kan gaan mengen of ze apart gebruiken.
Amai, dat is nogal een voorraadje. Kan je vast leuke cocktails van maken, ofzo.... :D
 

TMG1961

Baardaap
Heb bijenwas, shea boter en cacoa boter besteld. Eens kijken of ik daar balsem van gemaakt krijg. De rest van benodigdheden heb ik in huis.
 

TMG1961

Baardaap
De witte versie is gezuiverd/geraffineerd. Voor een baard met wit/grijs haar kun je beter deze versie nemen. Voor een donker gekleurde baard maakt het niet uit.

Dank je. Had zelf ook al zoiets van kleurt dat gele niet de baardhaen als di licht van kleur zijn. Dus de witte besteld.
Nu even kijken dat ik de theelepels/eetlepel hoeveelheden omgerekend krijg naar grammen, vind ik wat makkelijker werken. Dat doe ik ook bij de olie, gram ipv ml
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Dank je. Had zelf ook al zoiets van kleurt dat gele niet de baardhaen als di licht van kleur zijn. Dus de witte besteld.
Nu even kijken dat ik de theelepels/eetlepel hoeveelheden omgerekend krijg naar grammen, vind ik wat makkelijker werken. Dat doe ik ook bij de olie, gram ipv ml

Ga je het klein maken? Bierdopjes?
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Nee, toch wel iets meer. Ik ga er geen etherische olie aan toevoegen.
Had het volgende in gedachten, gevonden ergens, weet niet meer waar.
7 gr beeswax
25 gr shea butter
6 gr cocoa butter
9 gr jojoba oil
8 gr sweet almond oil
5 gr coconut oil

Klinkt goed.. ben zeer benieuwd naar je bevinding.. als mijn olie op pijl is :p dan wil ik ook naar dit...
 

TMG1961

Baardaap
Vraagje over de shea boter. Ik heb biologische ongeraffineerde boter. Heb er eens aan geroken maar is het normaal dat die ruikt naar een volle asbak? Echt zo een sigaretten luchtje. Niet een echt prettig geurtje. Is die nog aanwezig na maken van de balsem? Anders wordt het een balsem zonder shea boter voor dit moment en ga ik kijken voor geurloze boter aangezien ik het niet echt een prettig luchtje vind.
 

TMG1961

Baardaap
Vraagje over de shea boter. Ik heb biologische ongeraffineerde boter. Heb er eens aan geroken maar is het normaal dat die ruikt naar een volle asbak? Echt zo een sigaretten luchtje. Niet een echt prettig geurtje. Is die nog aanwezig na maken van de balsem? Anders wordt het een balsem zonder shea boter voor dit moment en ga ik kijken voor geurloze boter aangezien ik het niet echt een prettig luchtje vind.

Toch maar geurloze sheaboter besteld. Had nog andere dingen die ik wilde bestellen dus dat kon er nog bij. Zodra de bestelling binnen is ga ik aan de gang met maken van de balsem en dan ook gelijk een stevigere versie voor la moustache
 

TMG1961

Baardaap
Sheabutter ruikt naar natte aarde. :)
De geur blijft inderdaad ook na menging.

Ik vind de geur van ongeraffineerde boter echt niet te harden. Ik vind de geur van natte aarde, zeker als het na een tijdje droog te zijn geweest regent heerlijk maar de boter ruikt voor mij als ex roker nar een asbak. Had al ontgeurde besteld want had een vermoeden dat die geur ook na mengen aanwezig zou zijn zonder toevoeging van essentiële olie. Gelukkig is het maar een kleine hoeveelheid en kennisje van me wil het wel overnemen.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Het mag van mij best een geur hebben maar vaak zijn ze uitgesproken.. herkenbaar bij de baardolie..
Heb liever een zachte toets (niet perse zoet) die gewoon "rustig aanwezig" is
 
Ook ik heb nu sinds vorige week de standaard wax van HA. Ik gebruik ongeveer een duimnagel wax en de baard word netjes in model getemd maar ik vind mijn baard nu nogal vettig aanvoelen. Ik heb niet het idee dat ik er teveel in smeer maar dat de wax door lichaamswarmte zacht blijft en dus vettig aanvoelt. Door de hoeveelheid info op het forum vind ik het lastig om een evt ander product te vinden. Tips?

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

Boudi

Baard
Ook ik heb nu sinds vorige week de standaard wax van HA. Ik gebruik ongeveer een duimnagel wax en de baard word netjes in model getemd maar ik vind mijn baard nu nogal vettig aanvoelen. Ik heb niet het idee dat ik er teveel in smeer maar dat de wax door lichaamswarmte zacht blijft en dus vettig aanvoelt. Door de hoeveelheid info op het forum vind ik het lastig om een evt ander product te vinden. Tips?

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk

www.superfurry.nl
Er is hier ook een topic over... superspul en heerlijke geuren. Kunt ook meerdere samples kiezen.
 
Banner image
Top