hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

P

Pellie

Guest
Catalogus? Deze hoeden worden helemaal naar je wens gemaakt. Kleur, hoedband, hoogte van de kroon, breedte van de brim, maat, alles kan je met hem bespreken. Tussendoor kreeg ik foto's hoe de hoed zou worden en ik heb persoonlijk kontakt met de hoedenmaker himself. Dus nee, ben zeker niet bang voor een miskoop!
 

Zwollenaar

Zware baard
Permanent een chin strap aan een hoed bevestigen is onprettig,

@Professor Melchior, zonder een chin strap aan mijn hoed (welke hoed dan ook) voel ik me ongemakkelijk tijdens het dragen. Ik ben al diverse hoeden kwijtgeraakt omdat er géén chin strap aan zat. Ondanks de juiste maat en pasvorm.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Net als baarden, die in vorm gebracht moeten worden is het eveneens nodig om een hoed weer in vorm te krijgen.
Dit wordt met stoom gedaan en als men niet in het bezit is van een hoedenstomer, dan kan het eenvoudig worden uitgevoerd met een fluitketel gevuld met water op een kookplaat.
Nu heb ikzelf een professionele hoedenstomer, maar ik zag deze aanbieding bij Blokker voor deze week in een brochure. De activeringsknop is vergrendelbaar, dus wil je twee handen vrij hebben om je hoed te "blocken" doe er dan voor €20,00 je voordeel mee.

image.jpeg
De profi stomer.

image.jpeg
De Tristar stoomgenerator.
 
En welke stomer heeft de prof?
Ik heb een Jiffy 2000.
Voldoet aardig, maar ik ga toch maar op zoek naar zijn grotere broer.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De J-2000H neem ik aan. Net als de J-1 een goede en functionele hoedenstomer.
Het exemplaar, dat ik in bezit heb is een industriële hoedenstomer van Colorado Industries, die ik in de jaren '90 heb overgenomen van een hoedenmaker uit de Verenigde Staten, die na een lang, arbeidzaam leven met pensioen ging. Het prettige van de stomer is, dat hij er op gebouwd is om een hele dag onder stoom te kunnen staan om hoed na hoed te kunnen vormen. Vervaardigd van onverwoestbaar gietstaal, brons en pirex-glazen waterhouders is de stomer nauwelijks verplaatsbaar.
 
Banner image
Top