Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Laat ik dan maar eens mijn ongezouten mening geven! :p

@Glenn heeft gelijk, wat betreft de geschoren versie of je moet er weer uit willen zien als een overmaatse luierdrager.
Je hebt een neiging naar hangwangen en aflopende mondhoeken, wat de getrimde versie benadrukt, dus vergeet die ook maar.
Je bent in het bezit van een prachtige baard met een fantastische kleur, die je met het langere model prima staat. Probeer eens het "boxy" model voor een stoere Viking-uitstraling.

Zonder meer doorgaan en vergeet de 24-uurs regel nou maar, want die geldt al lang niet meer voor je. Je bent geen baard-groentje meer. ;):)>(Y)
 

REF10554

Baard
Ik begin nu ook vaak commentaren te krijgen als "ja zal eens tijd worden dat je je scheert man".

Echter wat ik ook al te horen kreeg is dat het mijn gezicht en overall look erg gaat verzwaren. Zelf vind ik ook dat mijn gezicht er dikker van uit gaat zien. Lijkt alsof ik 15kg verdikt ben :p Doet mij zelf twijfelen om hem toch na 2 maand bij te trimmen....
 

Texman

Koning Baard
Beetje Viking met die vlechtjes :):):)
[DOUBLEPOST=1523287008][/DOUBLEPOST]
Ik begin nu ook vaak commentaren te krijgen als "ja zal eens tijd worden dat je je scheert man".
Niets aan trekken van de commentaren, die zijn er in het begin altijd.:confused:
Probeer zo min mogelijk te trimmen. Ik zou zeggen probeer eerst de zijkanten van je baard bij te werken.
Dan gaat je het geheel er langer en minder rond uit zien.
Succes, Texman:)>
 

Geit

Baard
"Hé geit!"
Standaard reactie: "Béééh!"

"Bij welke (extremistische)groepering heb jij je aangesloten?"
ik ben nog op zoek, weet je een goede voor me?

"Scheerapparaat kapot?"
Nee, maar ik wil volgend jaar mijn huis schilderen en op deze manier hoef ik geen kwasten te kopen.

Aangezien het meestal geen wildvreemden zijn die dergelijke opmerkingen maken, krijgen ze bovenstaande reacties terug.
Resultaat: er word een keer gelachen om mijn reactie, en de rest van de dag/week krijg ik geen opmerkingen/commentaar meer. ;)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
..... De laatste tijd is het "bHeej kabouter!! "

Heel irritant, waarop we gewoon zwijgen... Vaak heb ik wel een woordje klaar.... Alleen niet altijd een die sterker uit de hoek komt..
Dan werkt Zwijgen en negeren (bij mij)'het beste....
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
..... De laatste tijd is het "bHeej kabouter!! "

Heel irritant, waarop we gewoon zwijgen... Vaak heb ik wel een woordje klaar.... Alleen niet altijd een die sterker uit de hoek komt..
Dan werkt Zwijgen en negeren (bij mij)'het beste....
Dan moet je ze gewoon slaan met je hengeltje en daarna je kruiwagentje oppakken en bij de vijver weglopen om naar je paddenstoelenhuisje te gaan! :D
 

DaanBaard

Baard
Tot nu toe heb ik meer positieve reacties gehad dan negatieve reacties.

Vooral van de dames krijg ik te horen dat het met goed staat.

En mijn eigen vrouw vind het gelukkig ook mooi.

Toen ik de baard er wel eens af hiel zei ze altijd laat maar gauw weer groeien want je lijkt nu net een kind :D(Y)
 

stitchierh

Stoppelbaard
Krijg vaak het woord "hipster" naar mij hoofd geslingerd door mensen die vinden dat ze wat er over moeten zeggen. Altijd lastig voor mensen om echt te zeggen wat ze vinden, of ze vinden dat het goed staat of dat het niet hun ding is.. prima.. dan kom je tenminste ergens...

Bestaan er nog hipsters?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ja hoor de hipsters bestaan nog wel en dat is best leuk (veel fantasie in kleding en kapsel).
In Den Haag zie er zoveel dat het eigenlijk niet meer opvalt.
Daarnaast heeft Den Haag een grote allochtone gemeenschap waarbij het dragen van een baard de normaalste zaak van de wereld is.
Uit deze hoek krijg je juist veel waardering. Ik vind dat best leuk.
Als je iets aan je uiterlijk veranderd zijn er altijd mensen die daar commentaar op leveren.
Soms heel aardig maar soms helaas ook niet. Over het algemeen is het zo dat naar mate je langer met je baard rondloopt het commentaar afneemt.
Deze negatieve mensen willen gewoon proberen hoe sterk je in je schoenen staat. Vaak zijn deze mensen over nog veel meer dingen negatief.
Het is vaak een naar karaktertrekje.
Ik had vroeger ook een collega die er maar mee doorging. Nadat ik hem eens stevig de waarheid had verteld en hem verteld wat ik zou doen als het niet stopte hield hij er mee op. Ik was natuurlijk die kinderachtige vent die nergens tegen kon. Binnen een jaar kreeg hij zijn ontslag wegens wanprestatie.
Probleem opgelost.
 

stitchierh

Stoppelbaard
Veel goede reacties ook gewoon daar niet van hoor. En af en toe mensen die willen voelen, is ook wel grappig... Uiteindelijk heb je een baard voor jezelf dat je het geweldig mooi vind en niet voor een ander... Het boeit dan ook geen moer wat een ander er van vind. 'scheermesje kwijt' of 'hipster', ach...als je zegt jouw hoofd is lelijk van zichzelf, dan houden ze wel op ( alleen te doen bij de mensen die er tegen kunnen)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ach, ik heb zo een tijdje overal mijn bijl mee naartoe genomen, kwestie van samen met mijn rood-zwart hemd duidelijk te maken dat ik een houthakker was :D

Het is een kwestie van (veel) tijd.
De eerste maanden en jaren kreeg ik ook vragen en opmerkingen maar eens je een paar jaar verder bent weten ze niet anders meer en doven de opmerkingen ook vanzelf verder uit ;)
 
Banner image
Top