Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

RCM

Baardaap
Commentaar? Haha, de mensen herkennen mij nog niet eens meer, en ik moet zeggen: I LOVE IT!!! :)>:)(Y)

iFejWAo.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Mijn ervaring is dat mensen blijkbaar niet gewend zijn aan "verandering".

Dus als ze je al een heel leven (of al een hele tijd op het werk of elders) kennen zonder baard dan ga je in de beginperiode inderdaad een hoop commentaar over je heen krijgen. Die gaat dan van de gebruikelijke IS-ellende tot de zwerver en dakloze-praat.

Na een tijdje gaan mensen merken dat hun commentaar geen effect heeft en neemt het af. Zelf heb ik slechts een paar keer zelf moeten te kennen geven dat de lol er voor mij nu ook stilaan begon af te geraken en zo werd het ook bij de harnekkige volhouders stil.

Enkele jaren later zit je in een fase dat meer en meer volk in je leven je nooit gekend hebben zonder baard en die maken dt soort opmerkingen dan ook niet meer.
Grappig neveneffect dat ik al een paar keer heb mee gemaakt is dat dergelijke mensen bij het zien van een oude foto "zonder baard" plots gaan melden dat ze die look veel minder bij je vonden passen.

Volgens mij draait het dus allemaal om gewenning en wat men als "gewoon" of "normaal" beschouwd bij de "look" van een persoon met een baard :)>
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Heb eigenlijk komende week weer een afspraak staan bij de kapper, om er voor voor kerst weer strak bij te staan.. echter gaat hem dat niet worden wegens omstandigheden.. Ach dan maar weer naar "Smoeder"... Ze deed een tijd mijn kapsel met de tondeuse dus nu mag ze weer..
Mijn vrouw vroeg het aan haar of ze me maandag wilde "scheren".. en ze maakte een beweging om haar hele gezicht heen..
Spa en os Sma keken allebei verbaasd HELEMAAL scheren... hahaha....
Nou.. no way! Net nieuwe wax en olie besteld.. dusssss hahahaha.. alleen het koppie dan :)
 

Kale666man

Baardaap
Hahahaha goed bekeken lucky.
Nee daar blijven ze vanaf en leuk hoe je vertelt hoe je ouders reageren op haar uitdrukking.
Geweldig
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nog niet zo lang geleden was dit mijn realiteit! :oops:
Een vrouw vroeg me: 'Waarom heb je een baard?'
Ik antwoordde: 'Omdat ik geen meisje ben! De natuur geeft het de mannelijke soort. Heeft iemand aan jou wel eens gevraagd, waarom je bolle borsten hebt?'.
Ze sputterde wat en verdween beledigd.:)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Commentaar?
Een lading (dierbare) mensen vinden het bij mij niet mooi...... Dat heb ik per 1 april wel gemerkt...
zie mijn andere post in "BAARD VERWIJDEREN (alleen voor de foto)"......

Soms denk ik dan ook wel is.. weg doen? of korter? Af en toe die "misselijke geintjes"...
Ik weet het niet.. commentaar neem je wel mee in gedachten, althans ik wel.. Ik geef dan ook wel een sneer terug.. dat zeker!
Het zet je alleen soms wel aan het denken... staat het dan echt niet? De 1 april grap, hij was leuk... althans in het begin....
Ok, ik draag de baard en loop "voor gek" en ja.. soms wil hij niet wat ik wil en dan pas ik de 24uurs regel toe.. dat helpt, en ben dan blij dat ik hem niet weg heb gehaald.... Ik ben er dan toch wel trots op, ook al vecht ik vaak wel met het model en de lengte.......
... maar toch..... heel soms denk ik.. .. weg doen of inkorten? Of de trotse man zijn die ik nu ben?

Screenshot_2.png
 

RCM

Baardaap
Tja, ik zou zeggen: 'lekker belangrijk wat andere ervan vinden'. Maar dat werkt niet voor iedereen natuurlijk. Je moet gewoonweg doen waar JIJ je goed bij voelt. Eraf is natuurlijk geen optie :(, maar lang of kort, het maakt niets uit. Het gaat niet om de lengte, maar om wat jij goed bij je vind passen. Ik vind zowel iets korter evenals lang goed bij jou passen, maar je maakt uiteraard uiteindelijk zelf de keuze! Succes man en wees er TROTS op!! :)>:)>:)>:)>:)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @LuckyBasterd,
Op een gegeven moment hebben we allemaal twijfels hoe we nu verder gaan met onze baard.:confused: Dat is heel normaal.
Tijdens je baardreis ga je dingen ontdekken die je van te voren niet hebt kunnen voorzien. Zowel positieve als negatieve dingen.
Het is ook niet zo dat voor iedereen een lange baard het meest ideale is. Kort of lang maakt eigenlijk niets uit.
Het gaat er vooral om hoe jij je voelt. En als dat een positief en trots gevoel is dan is dat goed.
Als je dat gevoel kan versterken door je baard iets korter te gaan dragen is dat dus ook prima. Een ding zou ik niet doen en dat is het volledig afscheren van je baard want daar krijg je enorm spijt van. Je baard staat je goed daar is niets mis mee.
Sterke Texman:)>
 
@LuckyBasterd ...
Ik zeg baard! Geeft je meer uitstraling!!

Ik zit met momenten ook even met de gedachten om hem af te doen...
Maar als ik dat doe en ik heb er spijt van moet ik weer opnieuw beginnen :).
Bij mij is het om het feit dat ik een heel dunne doorzichtige baard heb.
Niet omwille van commentaar door andere, eerder hoe ik het zelf zie.
Dat oogt gewoon niet zo mooi als een volle baard. De lengte is er maar de dichtheid niet.

Maar ik zie ook dat een baard, ook al is hij wat dunner, meer karakter geeft aan het gezicht. Dus laat ik hem nog wat groeien. :)
[DOUBLEPOST=1522785449][/DOUBLEPOST]Hehe .. ik heb het al eens geplaatst maar....



you-should-shave-text-funny-beard-memes.jpg
 
Laatst bewerkt:

Ardjan

Baardaap
Banner image
Top