Het wassen van de baard.

De baarzeep van Proraso werkt ook prettig.
Zuinig in gebruik, een stevige en voile schuim.
Tijdens het wassen ruikt het wat naar ceder, droog ruikt het gewoon fris.
Droogdeppen en olie erin, soms vermengt met een beetje wax.
Voor mij werkt dit prima.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

Glenn

Baard
Iemand ervaring met Turkse Duru zeep?
Is volgens etiket een 100% olijfolie zeep.
Heb deze vandaag gekocht in een Turkse supermarkt voor 2.50 Euro voor 900 gram zeep.
 

Bijlagen

  • hhghhgh.jpg
    hhghhgh.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Iemand ervaring met Turkse Duru zeep?
Is volgens etiket een 100% olijfolie zeep.
Heb deze vandaag gekocht in een Turkse supermarkt voor 2.50 Euro voor 900 gram zeep.
Als het echt 100% olijfolie zeep is zonder verdere toevoegingen, dan geldt het zelfde wat mensen schrijven over Aleppo zeep.
Het is puur natuur en belast je huid niet. Gewoon proberen :cool:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Iemand ervaring met Turkse Duru zeep?
Is volgens etiket een 100% olijfolie zeep.
Heb deze vandaag gekocht in een Turkse supermarkt voor 2.50 Euro voor 900 gram zeep.
Iemand ervaring met Turkse Duru zeep?
Is volgens etiket een 100% olijfolie zeep.
Heb deze vandaag gekocht in een Turkse supermarkt voor 2.50 Euro voor 900 gram zeep.
Jawel. Duru zeep is Marseille zeep, waaraan palm- en cocos-olie is toegevoegd.
Een waarschuwing voor @Texman en andere baardforummers: Marseille zeep wordt inderdaad net als Aleppo zeep vervaardigd uit olijfolie, maar aan Marseille zeep wordt tevens zout en soda toegevoegd.
Marseille zeep is ook niet bedoeld als huidverzorgende zeep, maar heeft de functie om wasgoed te reinigen. Daar is het ook voor ontwikkeld. Door de bijtende werking van het zout en de soda wordt het in Frankrijk dus ook gebruikt voor het vetvrij maken van vloeren en meubels.
Ook al willen vele leveranciers doen geloven, dat het een natuurlijke, gezonde zeep is, is het dat niet. Je kunt jezelf prima wassen met een allesreiniger, maar ik raad het af.
 

Widewood

Stoppelbaard
Heb eens zitten kijken bij de plaatselijke Turkse supermarkt hier maar die verkocht alleen Dalan zeep (100%) olijfolie stond erop het blok oogt alleen wat groener dan aleppo zeep. Kosten... 1 euro. Iemand hier ervaring mee?
 

Texman

Koning Baard
Voor wie geïnteresseerd is nog even wat info over Dr. Bronner's Peppermint Vloeibare Zeep.
Deze zeep bestaat al sinds 1928.
De informatie heb ik van de website van https://www.biggreensmile.nl/
Zie ook https://www.bespokebyyou.nl/18-toepassingen-van-dr-bronners-magic-soap/


Peppermint Vloeibare Zeep is de meest populaire geur van Dr Bronner's. De pepermunt etherische olie tintelt het lichaam en verheldert de geest. Pepermuntolie is therapeutisch en heeft een milde stimulant en verhoogt de vitaliteit en helderheid.

Dr. Bronner's 100% biologische en Fairtrade zeep en verzorgingsproducten. De puur natuurlijke zeep van Dr. Bronner wordt met liefde gemaakt van volledig biologische en extra vierge olijfolie, kokosolie, jojoba-olie en hennepolie, met pure essentiële oliën. Deze plantaardige zeep reinigt effectief en niet-agressief en het geeft een heerlijk schuim dat de huid herstelt, verfrist en zijdezacht maakt. Dr. Bronner's zeep en verzorgingsproducten zijn dus geschikt voor mensen met een gevoelige huid, kinderen en baby's en mensen met een huidallergie.

Dr. Bronner's:
  • is het best verkochte natuurlijke zeepmerk in de Verenigde Staten
  • heeft 150 jaar ervaring en traditie in natuurlijke zeep maken
  • wordt gemaakt van gecertificeerd biologisch en Fairtrade oliën
  • is 100% biologisch afbreekbaar en plantaardig
  • kent vele toepassingen: 18-in-1 zeep
  • bevat geen kunstmatige schuim-, verdikkings- en conserveringsmiddelen
  • 100% herbruikbare (PCR) verpakkingsmaterialen
IngrediëntenWater, Organic Coconut Oil*, Potassium Hydroxide**, Organic Palm Kernel Oil*, Organic Olive Oil*, Mentha Arvensis, Organic Hemp Oil, Organic Jojoba Oil, Mentha Piperita, Citric Acid, Tocopherol
*CERTIFIED FAIR TRADE INGREDIENTS
**None remains after saponifying oils into soap & glycerin.
DRBPEP1L_large.jpg
 
Laatst bewerkt:

DNA76

Baard
Deze zomer een waterontharder laten plaatsen hier in huis. Wat me nu opvalt is dat mijn huid me hier toch wel dankbaar voor is. Het verbruik van zeep, waspoeder, afwasprodukt is drastisch gedaald dankzij het zachte water. De aanslag van kalk op de kranen en tegels is ook opgelost nu. Enige wat ik niet weet is of het nu ook optimaal is voor de baard omdat ik hem toen nog niet had :D:D:D.
 

istawa

Zware baard
Deze zomer een waterontharder laten plaatsen hier in huis. Wat me nu opvalt is dat mijn huid me hier toch wel dankbaar voor is. Het verbruik van zeep, waspoeder, afwasprodukt is drastisch gedaald dankzij het zachte water. De aanslag van kalk op de kranen en tegels is ook opgelost nu. Enige wat ik niet weet is of het nu ook optimaal is voor de baard omdat ik hem toen nog niet had :D:D:D.
Top is dat hey. Bij ons draait hij nu bijna een jaar. Echt perfect voor huid en haar.

it aint over until the fat lady sings
 
Even of-topic ....
Welke waterontharder hebben jullie geïnstalleerd?
Wij zitten er ook over te denken.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 
Banner image
Top