het eerste begin.

daniel77

Baard
Tijd voor maar weer eens een plaatje van de bebaarding. Toevallig afgelopen zaterdag hoofddeksel winkel in gelopen met vrouwlief graag jullie mening?
 

Bijlagen

  • IMG-20180324-WA0003.jpg
    IMG-20180324-WA0003.jpg
    107,5 KB · Weergaven: 84
  • IMG-20180324-WA0002.jpg
    IMG-20180324-WA0002.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 91
  • IMG-20180324-WA0001.jpg
    IMG-20180324-WA0001.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 87
  • IMG-20180324-WA0000.jpg
    IMG-20180324-WA0000.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 78
P

Pellie

Guest
Je kan beide wel hebben, maar de hoed wint het voor mij :) Qua kleur past de cap beter bij de kleding dan de hoed. De hoed is wat zomerse kleur, dus die zou beter passen bij wat zomerse kleding.
Waar voel je je het lekkerste bij, dat is de vraag!
 

TMG1961

Baardaap
Ik vind de flatcap beter staan, maar moet er wel bij zeggen dat ik met hoeden niks heb. Ik zou zelf nooit een hoed dragen.
 

daniel77

Baard
Dat was dus nou het probleem hé ik dacht aan hoed maar flatcap staat vind ik zelf wel beter maar de hoed is zeker nog in de running. Beide waren zowiezo voor de maat effe niet gekeken naar de kleur. Denk dat het neer gaat komen op flatcap voor zomerse tijden en hoed voor regenachtige dagen.
 

TMG1961

Baardaap
Ik draag in de zomer als het echt warm is geen flatcap of cap, is me veel te warm, ik zweet me dan een ongeluk onder dat ding. Ik smeer dan handel in met beschermingsfactor 50 en dan is het gaan met die bebaarde banaan
 

Texman

Koning Baard
De flatcap staat heel goed bij het leren jack dat je draagt. De hoed daarin tegen combineert niet.
Beiden staan je echter wel dus stem je hoofddeksel af met de rest van je kleding dan zit je altijd goed.
En het is altijd leuk om meerdere hoofddeksels te hebben.
 
De baard staat je in ieder geval super! (Y)
De hoedjes hangen af van de rest van je kledij denk ik . :)
Bij hetgeen je nu aanhad staat dat grijze je beter vind ik.
 

Renem

Volle Baard
Ik ga voor de hoed bij je: komt gedistingeerder over en past prima bij je hoofd/gezicht/baard.

Je baard vind ik overigens ook erg tof! Mooie krullen zitten erin!(Y)

Vriendelijke groet, René
 

Carlstein11

Volle Baard
Het heeft allebei wel wat, al ben ik wel een leek wat betreft hoofddeksels.
Maar heb ondertussen al wel door dat we op het forum een paar kenners hebben zitten;)
 

Hartenheer

Zware baard
Binnenshuis heb ik geen flatcap op. Vind het persoonlijk raar om in de woonkamer op de bank te zitten met een flatcap op.
Ze vinden het vreemd als ik zonder loop.
En in de zomer met een witte rand en een kalende kop te lopen is ook geen gezicht :D

Van @ProfessorMelchior gelezen dat het heel normaal is om een flatcap binnen te dragen.
Je hoeft een pet zelfs niet af te zetten bij een begrafenis.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nee, dat klopt @Hartenheer een hoofddeksel afzetten tijdens een uitvaart is niet volgens de etiquette.
Vandaar dat bij een militaire- of politie-begrafenis ook iedereen zijn pet of baret ophoudt.
Bekijk eens een Amerikaanse film en je ziet, dat ze zich daar aan de etiquette houden.
 
Banner image
Top