Headblade Sport review

Weeble

Volle Baard
Vandaag schrijf ik voor jullie een review over een scheermes.
Voordat jullie op mij af komen met toortsen en rietvorken; het gaat hier om een scheermes speciaal voor je hoofd namelijk de Headblade Sport.
Omdat velen van jullie je hoofd millimeteren of kaal scheren leek het me wel gepast om mijn ervaringen met jullie te delen over dit product.

Ik ontdekte dit product omdat ik benieuwd was of er een snellere/efficiëntere manier is om je hoofd te scheren.
Met een reguliere scheermes ben je in de badkamer toch wel een tijdje bezig, om vervolgens na het wassen van je hoofd er achter te komen dat bepaalde gebieden niet of niet goed geschoren zijn.

Via Google ontdekte ik de Headblade Sport:


Reviews op verschillende websites gaven aan dat gebruikers enthousiast waren over dit product.
Vandaar dat ik er zelf eentje had besteld.
Gisteren kwam ie dan binnen:

20161014_100853.jpg

Gebruik:
Nadat je je hoofd hebt ingezeept met scheerschuim plaats je je middelvinger door de ring die bevestigd is op de rug van de Headblade en vervolgens trekt je baantjes over de lengte van je hoofd.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo makkelijk mijn hoofd heb kunnen scheren. De kop van de scheermes is vrij breed waardoor je in kortere tijd meer scheert. Ook scheert het makkelijk achter de contouren van je oor.
Ik heb mijn hoofd kunnen scheren in 7 minuten tijd (het was wel vooraf al gemillimeterd) maar het zou ook in 5 minuten kunnen. 5 / 5

Efficiëntie

Zoals hierboven vermeld staat scheert het snel en omdat je makkelijk baantjes kunt maken sla je met het scheren niet snel een gebied over . Na het scheren voelde mijn hoofd glad (sommige gebieden iets stugger maar dat blijf je denk ik toch houden) en na het wassen merkte ik dat 1 keer over mijn hoofd scheren voldoende was. 4 / 5

Duurzaamheid:
Hier kom ik later nog op terug omdat ik het product pas een keer gebruikt hebt.
Ik gebruik een kop met 3 mesjes (deze waren meegeleverd) en ik laat het aan jullie weten hoe lang deze ongeveer meegaan.

Conclusie:
Tot nu toe ben ik erg tevreden over dit product. Voor degenen die hun hoofd scheren (of willen gaan scheren) kan ik dit product aanbevelen. Het is te koop op verschillende webshops voor ongeveer € 20,00.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Fantastisch, lange tijd niet zo gelachen! :D:p:D
Iemand heeft bedacht een scheerkrabbertje onder een modelautootje te monteren!:)
Momenteel scheer ik nu 30 jaar mijn schedel, zowel met een haakse krabber als met open scheermes en ben daar dagelijks zo'n 10 minuten mee bezig.
Machtig interessant deze Dinky Toy Blade, die niet echt goedkoop is, dus hou me op de hoogte van je ervaringen. Misschien stap ik over op het kaalrijden van mijn bolletje! :cool:
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Hellooo! Long time no see.. :D
Maar ik zie de headblade voorbij komen.. Dus moet ff reageren. Dat ding is 10 jaar geleden al eens op de markt verschenen. Een vriend van mij wilde m destijds hebben haha..
Dat ik dat ding uitgerekend hier nog eens tegen zou komen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja, waar zat je nou? :(
Heeft je vriend hem destijds aangeschaft en het overleeft? :D

Racen tegen @Weeble gaat het natuurlijk niet worden, want ik heb dit model besteld: de Headblade Combine.
Deze verzameld het haar, snijdt het af en sorteert het op kleur, waarna het gemaaid over het hoofd wordt uitgestrooid. Het kan daarna worden gebundeld en verkocht als voer voor hoofdluis.

image.jpeg
 

Weeble

Volle Baard
Een vriend van me vond het zo'n leuk concept, dat hij er zelf ook een heeft besteld.
Door de tijd die ik bespaar ga ik vaker scheren, om de dag nu.
Tot nu toe nog steeds een gladde scheerresultaat (mag ook wel als ik de mesjes pas 4 keer gebruikt heb).
 

Weeble

Volle Baard
Deze week heb ik de mesjes voor het eerst vervangen.
Gezien ik de Headblade dagelijks of om de dag gebruik, vind ik dat ze nog best lang meegaan (2 maanden).
 

Corneel

Baard
Nooit geweten dat zoiets bestaat. Door de leuke review ben ik verleid om deze ook eens te proberen. Nu was ik van plan om over te stappen naar een open scheermes, dus ik twijfel nog ff.
 
Banner image
Top