Hadden de vikingen ook een barbier aan boord

Kale666man

Baardaap
Wil helemaal eigenlijk niet naar de barbier en alles de vrije loop laten,mijn vraag is dan ook kan dat of moet je net als gewoon haar bijvoorbeeld de dode puntjes eraf halen.
Wickey de vikings vader had ook een baard die ik erg graag wil en daarom deze vraag
 

TMG1961

Baardaap
Geen idee hoe de Vikingen hun baard als ze die hadden verzorgden en trimden. Dede ze dat wel of lieten ze het gewoon groeien?
Denk dat je het gewoon kunt laten groeien. Weet niet meer van wie maar heb op forum topic gelezen dan iemand die ook 1 jaar lang baard heeft laten groeien en die is volgens mij ook niet bij een barbier geweest gedurende die tijd.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja, dat ben ik waarschijnlijk.
Nog 3 maanden te gaan tot de Tweard zonder de schaar ter hand genomen te hebben of een barbier bezocht te hebben.

Van de Vikingen (Normandiërs) is bekend, dat ze enorm veel aandacht aan hun baarden besteedden. De mannen beschikten over een ruim assortiment, scharen, kammen en borstels, modeleerden hun baarden, verzorgden deze met olie en vet en versierden hun groeisels met touwtjes, kralen en vlechtjes.
De woeste veroveraars waren modepopjes. :)
 

TMG1961

Baardaap
Had net even wat gezocht op internet en ja, de vinkingers waren voor hun tijd zeer schoon en verzorgden zich en hun baard/haar echt goed.
Het was een ander topic, ben aan het kijken of ik het terug kan vinden.
[DOUBLEPOST=1511171924][/DOUBLEPOST]Gevonden... http://baardforum.nl/threads/von-chipkas-beard.748/
De yeard heeft hij op pagina 5 bereikt
 
Laatst bewerkt:

Kale666man

Baardaap
Geen idee hoe de Vikingen hun baard als ze die hadden verzorgden en trimden. Dede ze dat wel of lieten ze het gewoon groeien?
Denk dat je het gewoon kunt laten groeien. Weet niet meer van wie maar heb op forum topic gelezen dan iemand die ook 1 jaar lang baard heeft laten groeien en die is volgens mij ook niet bij een barbier geweest gedurende die tijd.
Ah ik zie dat melchior het weet,thanks
[DOUBLEPOST=1511176515][/DOUBLEPOST]
Ja, dat ben ik waarschijnlijk.
Nog 3 maanden te gaan tot de Tweard zonder de schaar ter hand genomen te hebben of een barbier bezocht te hebben.

Van de Vikingen (Normandiërs) is bekend, dat ze enorm veel aandacht aan hun baarden besteedden. De mannen beschikten over een ruim assortiment, scharen, kammen en borstels, modeleerden hun baarden, verzorgden deze met olie en vet en versierden hun groeisels met touwtjes, kralen en vlechtjes.
De woeste veroveraars waren modepopjes. :)
Hee goed melchior,dat is het antwoord wat ik wilde horen,want ik wil ook gewoon niks eraan doen.
Bedankt kerel,ik wist dat ik ergens wel een antwoord ging krijgen of hoopte daar zeker op,dus sorry barbiers, deze jongen gaat dus net als melchior minimaal tot een jaar en dan zien we wel weer.
[DOUBLEPOST=1511176831][/DOUBLEPOST]
Had net even wat gezocht op internet en ja, de vinkingers waren voor hun tijd zeer schoon en verzorgden zich en hun baard/haar echt goed.
Het was een ander topic, ben aan het kijken of ik het terug kan vinden.
[DOUBLEPOST=1511171924][/DOUBLEPOST]Gevonden... http://baardforum.nl/threads/von-chipkas-beard.748/
De yeard heeft hij op pagina 5 bereikt
Dankjewel TMG ik had net ook al van melchior een mooi stukje erover gekregen en ga nu deze even bekijken van jou.ah wat een heerlijk forum is dit toch ook en dat spelletje woordenslang is ook verslavend en leuk
[DOUBLEPOST=1511179178][/DOUBLEPOST]
hahaha... one of my nicknames :) The Viking :)
Ja das mooi toch,en daar ben je trots op ook.
 

Kale666man

Baardaap
Zo bizar filmpje man,pfff je moet maar lef hebben om te gaan zitten,maar wel tof om te zien.
Ja leuk dat je het erop hebt gezet.
[DOUBLEPOST=1511250002][/DOUBLEPOST]
Ik dacht altijd dat Vikings dat gewoon met hun bijl even gingen bijtrimmen :)>
Hee cowboy,dan moet je dat filmpje zien van luckyBasterd.
Mooi om te zien en je gedachten zijn juist als je dit ziet hahaha
 

Kale666man

Baardaap
Oke, maar dit had ik nog nooit gezien en zou niet graag in die stoel zitten.
Nog ff en ze staan met een kangoo.
Maar ja,dat zijn leuke dingen dit en dat bijltje is goed scherp
 

TMG1961

Baardaap
Geef mij maar gewoon een barbier die schaar en tondeuse hanteert. Zelfs de vikingers waren volens mij van mening dat een bijl bedoeld is voor afhakken hoofd en niet bijwerken hoofdbeharing
 

Kale666man

Baardaap
Zo zie het nu pas,das zeker bizar.
Je ken gelijk mallows meenemen.
Maar wel een technisch gezien mooi gebeuren en in deze tijd van het jaar lekker warm.
 
Banner image
Top