Graag jullie mening/info

Hallo Gentlemen ( moesten hier dames aanwezig zijn , natuurlijk ook hallo) ,

Ik ben Rob, 31 jaar. Volledig nieuw hier. Ook allereerste keer dat ik baard laat groeien. Blij dat ik deze forum tegenkwam.

Ik zal beginnen met een klein beetje uitleg over mij en mijn baard. Altijd babyface gehad of stobbeltjes en al zeer lang gefascineerd door de baard. Nu (eindelijk) besloten hem zelf te laten groeien. Ik zou dolgraag een mooie VOLLE langere baard hebben . Helaas heb ik maar een lichte baardgroei.( en wat kale plekjes. )
In het begin trok het op niet veel, maar ik ben tevreden dat ik ondanks alle kritiek aan het volhouden ben. Sommige herzien zelfs hun mening nu hij wat voller begint te staan. :) ... Ik denk dat ik nu op 3 maand zit ongeveer.

En dan nu mijn vraag.... Ik heb maar lichte baardgroei. :( Aan de zijkanten , nu het wat langer word , zie je wat onbehaarde plekjes... en nu heb ik gelezen dat om die plekjes voller te laten lijken , je je baard moet inkorten. Dan lijkt hij voller.
Maar anderzijds lees je ook constant dat het voornaamste is geduld hebben. Dus welk van deze twee moet ik nu toepassen?
Of heb ik pech en totaal geen aanleg voor een volle baard?

Hoe groeit eigenlijk zo'n volle , lange baard? Mogen de zijkanten korter? Of is het de gehele baard die ik moet laten groeien?

Alvast bedankt voor de tijd en de info.
Ik zal proberen een foto er bij te plaatsen hopelijk lukt het.
baard.jpg 26754326_10155957783994194_1049041683_n.jpg
 

Kale666man

Baardaap
Hoi bas
Welkom hier.
Nou ik vind die kale plekjes wel meevallen.
Had eerst je verhaal gelezen en daarna de foto bekeken,maar voor 3maanden mag je niet echt klagen.
Mijn advies is laat hem nog is een tijdje doorgroeien en dan zullen waarschijnlijk de wat jij noemt kale plekjes wel bedekt worden hoor.
Ik zou er niet aan gaan scheren,maar goed dat is mijn mening en niet die van andere.
Ik zou gewoon even geduld hebben en vind het al een baard die als hij wat langer wordt ook voller.
:)
 

RCM

Baardaap
Dag Rob, welkom hier! Zoals mijn bovenbuurman schrijft, kan ook ik de kale plekken niet zien, wellicht de kwaliteit van de foto. Maar wat ik wel kan zien is dat je best een beste baard hebt voor 3 maanden. Voor een volle lange baard zou ik voor de Yeard gaan. Nog 9 maanden te gaan dan. De zijkanten zeker niet bijwerken, hooguit tot aan onderkant oorlel, maar lager zeker niet. Zo doe ik het maar er zijn er ook vele die ALLES laten groeien en NIETS bijwerken, kwestie van smaak. Succes met je baardreis. :)>(Y)
 

Kale666man

Baardaap
Hoi bas
Welkom hier.
Nou ik vind die kale plekjes wel meevallen.
Had eerst je verhaal gelezen en daarna de foto bekeken,maar voor 3maanden mag je niet echt klagen.
Mijn advies is laat hem nog is een tijdje doorgroeien en dan zullen waarschijnlijk de wat jij noemt kale plekjes wel bedekt worden hoor.
Ik zou er niet aan gaan scheren,maar goed dat is mijn mening en niet die van andere.
Ik zou gewoon even geduld hebben en vind het al een baard die als hij wat langer wordt ook voller.
:)
En ik bedoel natuurlijk Rob,maar tablet doet wel vaker dingen neerzetten die ik niet bedoel en ben vergeten na te lezen.
 
  • Like
Reactions: RCM

Weeble

Volle Baard
Welkom op het forum Rob!
Als je een langere baard wilt, is het inderdaad zaak dat je je baard laat groeien.
Maak maar eens 1x in de maand progressie foto's en je zult zien dat je doel steeds dichterbij komt!:)>(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Welkom op het forum Rob. Ik zie ook niet echt kale plekken, zie alleen dat net naast de mondhoeken de haren wat lichter van kleur zijn waardoor het lijkt of er kale plekken zijn. Voor 3 maanden mag je echt niet klagen, baard ziet er prima uit. Komende maanden niet aankomen en alles gewoon laten groeien. Dagelijks goed verzorgen, 2-3 keer per week wassen en dan komt het allemaal goed. Heb je al een idee welk model je uiteindelijk wilt hebben?
 

Texman

Koning Baard
Ha Rob,
Welkom op het forum. Voor de drie maanden die je bezig bent heb je al een hele mooie baard. Ik denk ook dat je aanleg hebt voor een mooie lange volle baard.
Je bent daar toch al gauw minimaal een jaar mee bezig. Hoe je baard zich ontwikkeld zal je echter moeten afwachten
Bij de meeste mannen groeit de baard ongelijkmatig uit en zie je soms wat onbehaarde plekjes.
Op termijn groeien die meestal wel vol maar het gaat gewoon wat langzamer Geduld is dus een schone zaak.
Je moet je baard beslist niet inkorten omdat jou doel een lange baard is. Bij een lange baard kunnen de lange haren de wat dunnere plekken bedekken waardoor je ze niet meer ziet.
Ik zou zeggen laat je baard de komende drie maanden gewoon lekker doorgroeien dan zit je op een half jaar en kan je heel goed zien hoe je baard zich heeft ontwikkeld.
Ga dan naar een goede barbier en laat de vorm van je baard wat bijwerken. Zeg daarbij dat dat je een lange baard wil hebben er dat er zo min mogelijk af mag. Je mag in de tussentijd de zijkanten van je baard gerust wat korter maken als je dat zelf prettiger vindt.
Je moet dit niet al te rigoureus doen maar meer de ongelijkheid en de te ver uitgroeiende haren aanpakken. Zo blijft de boel mooi vol anders ben je weer op af.
Mijn advies is dus laat je baard groeien maar houd het netjes door het minimaal bij te werken. Zo kan je het ook lang volhouden en voorkom je dat ook dat je gaat afhaken.
Succes Texman:)>
 

Ardjan

Baardaap
Ha Rob, welkom op het forum! Goed resultaat al na 3 maanden! (Y)
Je schrijft dat je een volle lange baard wil laten groeien. Die potentie heb je, denk ik.
Vier punten van advies zou ik je willen meegeven:
  • Geduld!
  • Volhouden! (ook als je kritiek krijgt; jij hebt besloten een baard te laten groeien, dus "volhouden" is belangrijk).
  • Niet trimmen! (ook niet dat ene haartje, want als je gaat trimmen is het einde zoek en krijg je nooit die volle lange baard).
  • Spreek met jezelf een tijdsdoel af! (voor een volle lange baard minimaal een jaar, maar 1,5 - 2 jaar is nog beter).
Succes man, en hou ons op de hoogte! :)>
 
Bam welkom das al een mooie baard.

it aint over until the fat lady sings
Dank U ;)
[DOUBLEPOST=1516116914][/DOUBLEPOST]
Hoi bas
Welkom hier.
Nou ik vind die kale plekjes wel meevallen.
Had eerst je verhaal gelezen en daarna de foto bekeken,maar voor 3maanden mag je niet echt klagen.
Mijn advies is laat hem nog is een tijdje doorgroeien en dan zullen waarschijnlijk de wat jij noemt kale plekjes wel bedekt worden hoor.
Ik zou er niet aan gaan scheren,maar goed dat is mijn mening en niet die van andere.
Ik zou gewoon even geduld hebben en vind het al een baard die als hij wat langer wordt ook voller.
:)
Ok ;) Thanks for the response.
[DOUBLEPOST=1516117492][/DOUBLEPOST]
Dag Rob, welkom hier! Zoals mijn bovenbuurman schrijft, kan ook ik de kale plekken niet zien, wellicht de kwaliteit van de foto. Maar wat ik wel kan zien is dat je best een beste baard hebt voor 3 maanden. Voor een volle lange baard zou ik voor de Yeard gaan. Nog 9 maanden te gaan dan. De zijkanten zeker niet bijwerken, hooguit tot aan onderkant oorlel, maar lager zeker niet. Zo doe ik het maar er zijn er ook vele die ALLES laten groeien en NIETS bijwerken, kwestie van smaak. Succes met je baardreis. :)>(Y)
Zo zie je maar dat het toch vaak anders is dan de dingen die je op het internet leest. daar is vaak al sprake van een full beard na 3-4 maand.

Kale "plekken" was misschien een beetje verkeerd verwoord. Maar je kan wel van dichtbij wat vel erdoor zien . Alsof het dunner haar is.
Mijn kaler plekjes zijn aan de mondhoeken en midden snor... Maar ik merk dat er nu hele kleine haartjes op staan , misschien hebben die dus meer tijd nodig.

Dank je wel !
[DOUBLEPOST=1516117664][/DOUBLEPOST]
Welkom op het forum Rob!
Als je een langere baard wilt, is het inderdaad zaak dat je je baard laat groeien.
Maak maar eens 1x in de maand progressie foto's en je zult zien dat je doel steeds dichterbij komt!:)>(Y)
Bedankt!

zal ik zeker doen.
[DOUBLEPOST=1516118115][/DOUBLEPOST]
Welkom op het forum Rob. Ik zie ook niet echt kale plekken, zie alleen dat net naast de mondhoeken de haren wat lichter van kleur zijn waardoor het lijkt of er kale plekken zijn. Voor 3 maanden mag je echt niet klagen, baard ziet er prima uit. Komende maanden niet aankomen en alles gewoon laten groeien. Dagelijks goed verzorgen, 2-3 keer per week wassen en dan komt het allemaal goed. Heb je al een idee welk model je uiteindelijk wilt hebben?
De kwaliteit van de foto is misschien wat slecht. Daar heb ik inderdaad kale plekjes. net zoals in het midden van de snor. Maar ik merk wel hele kleine haartjes dus het zal meer tijd nodig hebben. Bedankt om te reageren! Foto voor je bijgevoegd met mijn baarddoel. :)>:)
[DOUBLEPOST=1516118518][/DOUBLEPOST]
Ha Rob,
Welkom op het forum. Voor de drie maanden die je bezig bent heb je al een hele mooie baard. Ik denk ook dat je aanleg hebt voor een mooie lange volle baard.
Je bent daar toch al gauw minimaal een jaar mee bezig. Hoe je baard zich ontwikkeld zal je echter moeten afwachten
Bij de meeste mannen groeit de baard ongelijkmatig uit en zie je soms wat onbehaarde plekjes.
Op termijn groeien die meestal wel vol maar het gaat gewoon wat langzamer Geduld is dus een schone zaak.
Je moet je baard beslist niet inkorten omdat jou doel een lange baard is. Bij een lange baard kunnen de lange haren de wat dunnere plekken bedekken waardoor je ze niet meer ziet.
Ik zou zeggen laat je baard de komende drie maanden gewoon lekker doorgroeien dan zit je op een half jaar en kan je heel goed zien hoe je baard zich heeft ontwikkeld.
Ga dan naar een goede barbier en laat de vorm van je baard wat bijwerken. Zeg daarbij dat dat je een lange baard wil hebben er dat er zo min mogelijk af mag. Je mag in de tussentijd de zijkanten van je baard gerust wat korter maken als je dat zelf prettiger vindt.
Je moet dit niet al te rigoureus doen maar meer de ongelijkheid en de te ver uitgroeiende haren aanpakken. Zo blijft de boel mooi vol anders ben je weer op af.
Mijn advies is dus laat je baard groeien maar houd het netjes door het minimaal bij te werken. Zo kan je het ook lang volhouden en voorkom je dat ook dat je gaat afhaken.
Succes Texman:)>
Hallo. Bedankt voor de uitleg. en ook aan de anderen . Hier ben ik wel wat mee. ;)(Y)
[DOUBLEPOST=1516118705][/DOUBLEPOST]
Ha Rob, welkom op het forum! Goed resultaat al na 3 maanden! (Y)
Je schrijft dat je een volle lange baard wil laten groeien. Die potentie heb je, denk ik.
Vier punten van advies zou ik je willen meegeven:
  • Geduld!
  • Volhouden! (ook als je kritiek krijgt; jij hebt besloten een baard te laten groeien, dus "volhouden" is belangrijk).
  • Niet trimmen! (ook niet dat ene haartje, want als je gaat trimmen is het einde zoek en krijg je nooit die volle lange baard).
  • Spreek met jezelf een tijdsdoel af! (voor een volle lange baard minimaal een jaar, maar 1,5 - 2 jaar is nog beter).
Succes man, en hou ons op de hoogte! :)>
Thanks man! Ik denk dat mijn doel inderdaad wel wat jaren in beslag neemt. :)
 

Bijlagen

  • doel baard.jpg
    doel baard.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 33

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Eerst en vooral welkom hier ;)

Ten tweede, jouw baardgroei is niet "licht" hoor, ziet er prima uit zo (Y)

Als je voor "voller" wilt gaan dan is het beste advies niet te veel snoeien en lekker laten groeien :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @Texman, praat nog maar niet over 'barbier', want hij wil een lange baard gaan kweken.:eek::p
Ha Ardjan,
Je hebt gelijk in dit geval is de barbier niet nodig.(Y)
Dank voor je oplettendheid, Texman:)>
[DOUBLEPOST=1516125430][/DOUBLEPOST]
Thanks man! Ik denk dat mijn doel inderdaad wel wat jaren in beslag neemt. :)
Ha Rob,
Met dank aan Ardjan. In tegenstelling tot wat ik zei is het in jouw geval niet nodig om over 3 maanden al naar de barbier te gaan.
Je wilt een lange baard dan moet je hem laten groeien totdat je je doel hebt bereikt.
Texman:)>
 
Bedankt allemaal voor jullie advies. :)>

Wat betreft die barbier ben ik al enkele dagen aan het overwegen.
Ik ben er nog nooit binnen geweest en dacht er eventueel mijn scalp te laten knippen.
Maar misschien doen ze dan wat verkoopspraatjes om ook de baard bij te knippen? Of zie ik dat verkeerd?
 

Kale666man

Baardaap
Ja maar daar ben je zelf bij toch.
Geef duidelijk aan wat je wil aan hem en wat je niet wilt gebeurt niet en anders loop je weg en zoek je een andere kapper.
 

RCM

Baardaap
@RobRockhard , Neeeeeeeeee, nog geen barbier. Je baard ziet er prima uit, en het gaat je altijd lengte kosten, ofwel een paar weken inleveren!!! Zou zonde zijn... Gewoon even je kapseltje bijwerken en klaaaaar!!!

En ben je toch van plan om te gaan, dat niet van, DOE MAAR EEN KAPSELTJE!!! :D:D:D:D

tE0knp3.jpg
 

Texman

Koning Baard
Bedankt allemaal voor jullie advies. :)>

Ha Rob,
Als je bij de barbier binnenkomt zal hij/zij je vragen wat je graag wil. Dus jij bent zelf aan zet.
Meestal hanteren zij ook aparte tarieven voor het haar op je hoofd en je baard.
Een goede barbier zal je best willen adviseren m.b.t. het onderhoud van je baard en evt. baardmodellen.
In jou geval moet je niets laten doen aan je baard omdat je graag een lange baard wil. En dat mag je ook gewoon zeggen.
Ik hanteer hier altijd het volgende voor het bezoek aan de barbier en dat is "zeg wat je wil maar zeg nog duidelijker wat je niet wil".
Dit voorkomt misverstanden en teleurstellingen. Overigens is een bezoek aan de barbier heel leuk. Het is echt een mannen ding.
Texman:)>
 
Banner image
Top