Even kort voorstellen en vraag aan de deskundigen

Hallo baardfreaks, ik ben Frank, 49 jaar, tattooverslaafd en ben nu voor het eerst echt aan het doorpakken om mn baard te laten staan. Ik ben inmiddels ook bij een barbier geweest om wat te laten bijsnoeien..
Ik heb me hier aangemeld omdat het me leuk lijkt om wat over baarden te ouwehoeren en jullie kennis en tips te mogen delen. Ik vindt het een heel leuk forum, nu al.
Ik heb een vraag..ik heb heel stijl haar, polletje piek zeg maar en nu is mn baard inmiddels 4 maanden jong. Ik heb best last van baardharen op de wangen die recht vooruit steken, of opzij. Ze steken er echt uit..ik knip dit bij of moet ik dit juist niet doen en hopen dat ze vanzelf de weg naar beneden vinden? Gebruik inmiddels ook verzorgingsproducten, houten kam, borstel en baardwax om de ergste springers onder controle te krijgen..maar ben niet echt tevreden..Ik hoop dat ik op de goede weg ben..
Verder hoop ik veel van jullie op te steken. Groet Frank
 

Bijlagen

  • 20220510_110942.jpg
    20220510_110942.jpg
    987,3 KB · Weergaven: 49

Macx

Baardaap
Hallo baardfreaks, ik ben Frank, 49 jaar, tattooverslaafd en ben nu voor het eerst echt aan het doorpakken om mn baard te laten staan. Ik ben inmiddels ook bij een barbier geweest om wat te laten bijsnoeien..
Ik heb me hier aangemeld omdat het me leuk lijkt om wat over baarden te ouwehoeren en jullie kennis en tips te mogen delen. Ik vindt het een heel leuk forum, nu al.
Ik heb een vraag..ik heb heel stijl haar, polletje piek zeg maar en nu is mn baard inmiddels 4 maanden jong. Ik heb best last van baardharen op de wangen die recht vooruit steken, of opzij. Ze steken er echt uit..ik knip dit bij of moet ik dit juist niet doen en hopen dat ze vanzelf de weg naar beneden vinden? Gebruik inmiddels ook verzorgingsproducten, houten kam, borstel en baardwax om de ergste springers onder controle te krijgen..maar ben niet echt tevreden..Ik hoop dat ik op de goede weg ben..
Verder hoop ik veel van jullie op te steken. Groet Frank
Welkom op het forum Frank, dus je hebt last van sommige van je wangharen die er recht uit steken, ik zou deze niet zomaar afknippen maar proberen nu naar beneden te strijken, ik doe dit met de föhn, als ik mijn baard heb gewassen en de baard is handdoek droog dan strijk ik met mijn volle hand over de baard en tegelijkertijd richt ik met mijn andere hand de föhn net boven mijn vingers zodat de haren in de juiste positie liggen en dan de warme lucht van de föhn zorgen er voor dat je haren een beetje in de gewenste positie blijven liggen, daarna doe ik er baardolie in masseren en na enkele minuten herhaal ik het weer met de föhn.
Daarna gebruik ik beard balm van Reuzel een strijk dat in mijn baard, en het resultaat is voor mij altijd naar tevredenheid. 's Morgens als je net uit bed stapt en je kijkt dan in de spiegel dan ziet het er erg slordig uit en gelukkig na een wasbeurt en de juiste verzorging dan word ik weer blij en ben dan tevreden over het resultaat.

Dit is hoe ik het doe, en ander doet het weer anders.
Ik ben benieuwd naar de andere reacties, in ieder geval veel succes met je baardreis, en blijf ons op de hoogte houden hé!
 
Banner image
Top