Essentiële olie maken

BigZ

Stoppelbaard
Hallo dit is mijn eerste topic.
Ik ben me pas geleden gaan verdiepen in baarolie. Nu heb ik op dit forum al gelezen hoe je dit kan doen.
Dus ik ingrediënten halen bij "de tuinen"
Maar helaas hadden ze geen essentiële vanille olie.
Nu wil ik dit zelf maken maar hoe?
En zijn er meer mensen die dit doen?maar dan met andere geuren?
Zet je recept hier neer als je wil.

Groetjes Tim
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Baarsolie? Ruikt dit naar vis? :eek:
Maar ik sluit me aan bij BigZ: waar halen de forumleden essentiële vanille olie?
Zelf produceren lijkt me problematisch, omdat je dan pure vanillestokjes koud zou moeten gaan persen.
 

BigZ

Stoppelbaard
Ik heb wel eens gelezen dat ze jojoba olie gebruiken en dan de binnenkant van een vanillestokje toevoegen plus de buitenkant klein maken en er ook bij doen. Dit er 3 weken in laten zitten en dagelijks schudden. Na 3 weken filteren door een koffie filter en klaar. Ik weet niet of je het dan essentiële olie mag noemen maar ik ben het moment aan het uitproberen. Ook de lavendel variant ben ik aan het proberen. Deze is wel te krijgen maar vind het gewoon leuk om te proberen. Ik hou jullie op de hoogte!

Oja..op de foto links is vanille en rechts is lavendel.IMG_20160721_173214.jpg
 
Ik heb zelf Jacob Hoog Vanille Parfum Olie gebruikt om mijn Snorrenwax op geur te brengen. Weet niet hoe dit zich daadwerkelijk weerhoud op de (gevoelige) huid, maar zelf nog geen last van gehad.
IMG_20160717_125450.jpg
 

maximum

Zware baard
Gebruik ook Jacob Hoog vanille (parfum)olie als essentiele..Kun je bij de drogist(DA) halen..:)>
 
Leuk verhaal. Ben benieuwd naar de resultaten met name de lavendel. Lavendel zou slaapverwekkend kunnen zijn ? Althans voor dat doel wordt het ook verkocht bv enige druppels op het hoofdkussen. Zelf nooit geprobeerd, lijkt wel een fijne geur voor een baardolie
 

maximum

Zware baard
Leuk verhaal. Ben benieuwd naar de resultaten met name de lavendel. Lavendel zou slaapverwekkend kunnen zijn ? Althans voor dat doel wordt het ook verkocht bv enige druppels op het hoofdkussen. Zelf nooit geprobeerd, lijkt wel een fijne geur voor een baardolie

Zou niet te veel lavendel gebruiken..Erg overheersende olie;):)>
 
Banner image
Top