Ervaringen Baard Tonic "Mijn Baard"

Gisteren heb ik enkele producten binnengekregen van www.mijnbaard.nl. Een hiervan was de eigen tonic: Baard Tonic "Mijn Baard". Gisteravond na het douchen (was een zware dag) direct deze tonic in mijn baard gesmeerd. Hieronder mijn ervaringen

Verpakking
We lijken tegenwoordig wel vrouwen met al die flesjes boven de wastafel. Maar dat betekent wel dat de flesjes er een beetje strak uit moeten zien. Aangezien de meeste flesjes bruin/groen/donker zijn vond ik het leuk dat Mijn Baard gekozen heeft voor een blauw flesje. Zo springen ze er in ieder geval uit en het geeft wat speciaals. Ook vind ik het goed passen bij het feit dat het een tonic is (althans zo noemen ze het), wat toch net wat anders is dan een olie (maar daar kom ik zo op). Er zit een pipet bij en daarmee ben ik aangenaam verrast, aangezien ik laatst een flesjes Apothecary87 Milly's van 10 ml heb gekocht en daar zat er geen bij. Met als gevolg dat het flesje al half leeg is omdat ik telkens teveel gebruik. Het pipet past (uiteraard) precies, zodat je het hele flesje kunt leegmaken :). 4/5
IMG_20150213_105143~2.jpg IMG_20150213_105132~2.jpg IMG_20150213_105212~2.jpg

De geur
Als je van een frisse geur houdt dan is deze baard tonic zeker geschikt. Zelf houd ik er van een vleug mint, zolang dat maar niet overheerst. Ik moet zeggen dat de mannen van Mijn Baard dat perfect hebben gedoseerd. Daarbij ben ik verrast dat ik de rozemarijn geur niet vies vindt. Ik denk dat ik laatst in mijn eigen brouwsel teveel heb gebruikt. Weet ik dat ook weer. Verder ruik je nog lavendel, wat het een erg mooi geheel maakt. (Ik lijk verdomme wel een vinoloog.) In ieder geval perfect gedoseerd en door het vleugje mint lekker fris. 4/5

De olie

Zelf ben ik meer van de wat vettere oliën en dat is de tonic uiteraard niet. Overigens moet je niet denken dat het echt waterige substantie is; verre van dat! Het is gewoon een (schijnbaar) goed verzorgende olie die goed in de baard is aan te brengen. 3/5

De prijs

De ontzettend scherpe prijs is momenteel €12,50 voor het flesje van 50 ml. Eerlijk gezegd ben je knettergek als je deze niet een keer aanschaft. Ik heb laatst een flesje baardolie van 10 ml gekocht voor een hogere prijs. 5/5

Eindoordeel

Zoals ik al zei ben je niet goed bij je hoofd als je deze niet een keer gaat proberen. Zeker als je sowieso iets gaat bestellen bij Mijn Baard kun je deze goed als extraatje in je winkelwagen gooien. Zelf mag het voor mij wat vetter, maar daarom is het ook een tonic. Overall: 4/5
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Uitstekende review. (Y)

Ik ben zeer positief verrast dat er een pipet bij zit. Had ik voor dat bedrag zeker niet verwacht.
 

Zwollenaar

Zware baard
Hierbij mijn beloofde review over de baardtonic/olie van "Mijn Baard".

Het flesje ziet er mooi uit en heeft mijn favoriete kleur (blauw).Het product
is niet zo vettig als de meeste oliën maar daar is het dan ook een tonic voor.
De tonic verdeelt zich goed over de handpalmen en is makkelijk aan te
brengen op de baard. De tonic trekt vrij vlot in de haren. Maar doordat deze
tonic wat minder vettig is geeft dit ook een wat mindere "hold" Gezien mijn
nogal krullige baardharen is deze tonic voor MIJ wat minder geschikt.
Kortom een goed en prettig product voor mensen die wat minder krullerige
baardharen hebben. En de prijsstelling is ook erg plezierig> €12,50 voor 50ml.
Maar omdat ik het zonde vind om een praktisch vol flesje niet meer te gebruiken
dan wel weg te gooien heb ik besloten deze tonic/olie voor de avond-nacht te
gebruiken. Voor zolang de voorraad strekt :)>
 

RonnieDoorzon

Volle Baard
Mooie review @Zwollenaar.

Zelf heb ik van de de Tonic van Dr.K die aanvoelt en smeert als een olie.
De XL uitvoering (met pompje) is 100 ml voor €23,95.
Wat dus neerkomt op €11,98 per 50 ml.
Heerlijk spul......
 
Banner image
Top