Eerste baardpoging

CryRaven

Stoppelbaard
Dag beste mensen, ik ben nieuw op dit forum, en ik ben bezig met mijn eerste poging om een baard te laten staan.

Ik scheer mij normaal elke week glad om trim ik de boel, maar na aanmoedigingen van collega's en omdat ik zelf wel nieuwsgierig ben, laat ik hem nu staan.
Op het begin heb ik een beetje jeuk gehad, maar sinds ik baard balsem van Proraso gebruik is dat wat verminderd.
Ik zit aleen met uitstekende/prikkende haren, is er een manier om dat wat te temmen?

De foto's zijn gemaakt op het moment dat mijn baard 2 weken staat, en ik ben vooral even benieuwd naar de reacties en eventueel tips.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20230712_201956.jpg
    20230712_201956.jpg
    794,4 KB · Weergaven: 57
  • 20230712_201935.jpg
    20230712_201935.jpg
    659,5 KB · Weergaven: 57
  • 20230712_201843.jpg
    20230712_201843.jpg
    786,3 KB · Weergaven: 56
  • 20230712_201858.jpg
    20230712_201858.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 56

Macx

Baardaap
Hallo CryRaven, wat we zien op de foto's, is een volledige dekking en er zijn geen open plekjes aanwezig, daar heb je mazzel bij. Je kunt een mooie volle baard laten groeien als je dat zou willen, heb je al een idee wat voor model je nastreeft? Dat jeuken kun je tegen gaan met baardolie en een baardborstel, deze baardolie kun je hier bestellen en ook een baardborstel.
Deze prikkel periode duurt niet lang en met baardolie heb je grote kans dat het direct stopt.
Je kunt baardolie van Proraso nemen, het nadeel van Proraso baardolie, is dat het rubberen dopje te hard is, dus je kunt gerust een ander merk nemen, alle merken zijn goed.
Ik ken Woody, dat is ook best een goede baardolie.
Baardolie
Baardborstels
Baardborstel
Dit vind ik een goede baardborstel
 

Texman

Koning Baard
Ha @CryRaven ,
Wat een mooie baardgroei, je heb alles in huis om een mooie volle baard te laten staan.
Je collega's zullen over enige tijd waarschijnlijk jaloers zijn tenzij zij nu al een mooie volle baard hebben.
Je zal gaan ervaren dat het dragen van een baard je een heel goed gevoel gaat geven en als dat zover is wil je hem niet meer kwijt.:)
Hou ons op de hoogte van je vorderingen want dat vinden we leuk,
Texman :)>
 

CryRaven

Stoppelbaard
Bedankt voor jullie reacties, leuk om zoveel enthousiasme te zien!

Bedankt voor de aanbevelingen @Macx , ik heb even rondgekeken en wat verschillende dingen besteld om te kijken wat bevalt.
Over het model ben ik nog niet over uit, ik was van plan om het te laten groeien en dan even langs de barbier te gaan voor advies qua model.

Ik houd jullie op de hoogte.
 

Texman

Koning Baard
Ga niet te snel naar een barbier als je een bepaald model in je baard wil laten zetten.
Er is namelijk een aanzienlijke over-lengte nodig zodat de barbier wat te knippen en te vormen heeft.
En gelijk een stevig advies let erop dat de halslijn niet te hoog wordt gezet.
Het is een steeds terugkerend probleem bij sommige barbieren.
Je moet heel duidelijk zeggen wat je wil en nog belangrijker wat je beslist niet wil.
Neem desnoods wat voorbeeld foto's mee dat is altijd goed.
 

CryRaven

Stoppelbaard
We zijn inmiddels een tijdje verder, dus even een kleine update.

Ik kan merken dat de baard langer begint te worden en het er anders begint uit te zien. De jeuk is ook niet meer aanwezig.
Ik heb alleen nog uitstekende haren die ik wat probeer te temmen met olie en borstelen.

Ik kreeg ook de eerste opmerkingen, meestal positief, soms wat minder. Maar ach, we gaan gewoon zo door.
 

Bijlagen

  • 20230717_104219.jpg
    20230717_104219.jpg
    413,2 KB · Weergaven: 29
  • 20230717_104225.jpg
    20230717_104225.jpg
    373 KB · Weergaven: 29
  • 20230717_104256.jpg
    20230717_104256.jpg
    527,8 KB · Weergaven: 29
  • 20230717_104232.jpg
    20230717_104232.jpg
    377,2 KB · Weergaven: 29

Texman

Koning Baard
We zijn inmiddels een tijdje verder, dus even een kleine update.

Ik kan merken dat de baard langer begint te worden en het er anders begint uit te zien. De jeuk is ook niet meer aanwezig.
Ik heb alleen nog uitstekende haren die ik wat probeer te temmen met olie en borstelen.

Ik kreeg ook de eerste opmerkingen, meestal positief, soms wat minder. Maar ach, we gaan gewoon zo door.
Je doet het goed, je baard is nog kort maar wel al sterk aanwezig (Y)(Y)(Y).
In dit stadium heb je alleen baardolie nodig. Als je baard langer wordt vallen uitstekende haren wat minder op en mag je ze ook inkorten met een schaartje.
De negatieve opmerkingen krijg iedereen in het begin, maar als ze zien dat jouw baard een serieuze zaak is dan houd het vanzelf op. Geniet vooral van de positieve opmerkingen.:)>
 

Macx

Baardaap
Het ziet er nu nog wat stekelig uit en dat lokt opmerkingen uit, dat is logisch, maar elke dag wordt de baard iets langer en over een maand of zo dan gaan de haren mooi naar beneden liggen en komt er ook meer glans in de baard en wordt het steeds meer baard en stoppen de opmerkingen vanzelf. Wel de positieve opmerkingen die blijven en worden meer.
Goed volhouden nu en de haren blijven temmen ook de snorharen goed opzij borstelen en eventueel snorwax gebruiken en opzij borstelen.
 
Banner image
Top