Deprecated: Optional parameter $tapatalkHead declared before required parameter $xfOriginData is implicitly treated as a required parameter in /home/188195.cloudwaysapps.com/rkjqmhacms/public_html/src/addons/Tapatalk/Listener/Hook.php on line 210

Eerste baard

Pike1

Stoppelbaard
Mijn naam is Patrick, 46 jaar. Wil al 20 jaar een baard laten groeien, maar steeds na enkele weken weer afgeschoren. Met name door commentaar van familie en collega's. Maar ook omdat de wangen en bakkebaarden niet mooi vol zijn.
Deze keer besloten om door te zetten.
Heb nu een baard van 3 weken. Beetje rare fase, want ik zie eruit als een zwerver ;-).

image-2018-01-07.jpg 2018-01-07 15.10.08.jpg
 

Kale666man

Baardaap
Hoi patrick welkom op het forum.
Ja na drie weken is het nog moeilijk om te zeggen.
Je laat hem gewoon een paar maandjes doorgroeien en dan nog is kijken
Gezeur kreeg ik ook en heb de eerste ook eraf gehaald,maar nu laat ik hem groeien en zit op 5 maanden.
Wacht nog even af want Ijn genoeg leden die je een beter advies kunnen geven dan ik.
Maar ga ervoor:)>
 
  • Like
Reactions: RCM

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom Patrick en succes met je baardreis (Y)

Commentaar van anderen zal je zeker in de beginfase krijgen.
Na een tijdje slijt dat weg en nog wat later zijn ze vergeten hoe het voordien was.

Wat de dekking betreft is het een kwestie van geduld en over enkele maanden weten we meer.
Die zwerverfase moet je dus gewoon even doorbijten.

Lees eventueel elders een paar topics over de 24-uur regel. Die helpt in het begin ook ;)
 

RCM

Baardaap
Welkom Patrick! 1 winst heb je alvast binnen, je bent recordhouder met het 'proberen laten groeien van een baard', 20 jaar is best lang, dat doet niemand je na ;)! Deze keer dus volhouden en hier om support vragen indien nodig. Vanaf vandaag wordt je een 'echte' man, want je gaat dit volhouden :D. Ben maar alvast van wat je gaat bereiken, want dan komt het vast wel goed. Succes!! :)>(Y)
 

dijkie

Zware baard
Welkom Patrick, je baard ziet er al goed uit hoor.
Gewoon vol houden zeker na 20 jaar, en dan komt het best goed.
En geef het een maand of 4 de tijd.

Succes.
 

Pike1

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties! Die 24-uur regel is wel handig. Ik heb een paar dagen geleden de haren op mijn wangen geschoren :-(
Maar nu blijf ik er zeker vanaf!
Een ding heb ik mee. Mijn vrouw vindt een baard prima. Gisteren stuurde zij mij dit:

IMG-20180106-WA0001.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Het ligt er aan waar je op termijn met je snor "naartoe" wilt ;)

Als je ze wilt door laten groeien naar de kanten, of er een krul in zetten, dan moet je even voorbij die mondhoekfase.
Anders kan je ze korter houden.

Ik gebruik de uiteinden van de snor om te camoufleren dat er iets minder dekking is op die plek op de wangen :oops:
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Moet zelf zeggen tis nu 2 maanden geleden dat ik bij de barbier ben geweest..
En ja ik moet zeggen er komt nu een krul in de snor.. normaal knipte ik deze eerder af en dan had je de vervelende mondhoeken..
Echter zit ik nu met regelmaat mijn snor te rullen en krullen.. misschien ook omdat ik nu een balsem gebruik en geen wax.. en (nog) geen snorrenwax..
Toch maar is proberen :)

Dus let it grow!
 

Texman

Koning Baard
Ha Patrick welkom op dit leuke forum, fijn dat je mee gaat doen.:)
Voor drie weken heb je al een mooi resultaat.(Y) Ok de dekking is nog niet 100% maar dat duurt ook wel even.
Bij de meeste mannen groeit het baardhaar ongelijkmatig uit. Gun jezelf dus de 3 maanden groeien en ga dan bekijken wat voor soort baard er voor jou mogelijk is.
Ondertussen kan je rondkijken op het forum en veel leren van de ervaring van andere baardmannen.
Het is goed dat lid bent geworden want na 20 jaar gaat het nu echt lukken.;)
Succes,
Texman:)>
PS. wat leuk dat je vrouw je steunt dat is heel fijn.
 

Pike1

Stoppelbaard
Ga nu week 6 in. Begint al aardig op een baard te lijken. Beharing wang en bakkebaarden is matig.
Zaterdag heeft de kapper die paar haren die op mijn wangen groeiden weggehaald.
 

Bijlagen

  • IMG-20180128-WA0001.jpg
    IMG-20180128-WA0001.jpg
    133,3 KB · Weergaven: 30
  • IMG-20180128-WA0002.jpg
    IMG-20180128-WA0002.jpg
    141,7 KB · Weergaven: 30
  • IMG-20180128-WA0003.jpg
    IMG-20180128-WA0003.jpg
    135,4 KB · Weergaven: 31
Banner image
Top