.... een goede olie combinatie nog niet echt gevonden

LuckyBasterd

Volle Baard
..... na het lezen van "Baardolie recepten" en "Zelf baardolie maken" en ik ook op pad gegaan voor een lekkere combinatie.
Op dit moment heb ik de spullen zoals hieronder, alleen is mijn Mr Bear Woodland op :(...
Dit vond ik zelf een heerlijk frisse geur; wat de wederhelft beaamde; en ook combineerde met de "parfum"
Het enige vind ik dat die flesjes aardig aan de prijs zijn waarop ik bedacht, dat kan ik ook...

Nu ben ik gaan kijken, lezen en combineren maar ik krijg nog geen; vergelijkend lukt toch niet; lekkere geur..
Ik heb de combinaties beschreven in de foto op een flesje van 10 ml icm 50/50 jojoba/amandel olie.......

Ben wel van een frisse geur, net als de Bear... maar ook wel het "sterkere"...
Iemand nog leuke suggesties met de geuren die ik heb liggen of door aanschaf van een extra geur?
Het is en blijft natuurlijk een eigen smaak... alleen om je meteen scheel te kopen met de geuren en er dan niks mee kunnen.
De geuren; als je ze ruikt in de winkel; zijn behoorlijk scherp en dat stoot vaak wel wat af....

De enkele combi's heb ik dan ook gebruikt en genoteerd en beoordeelt... dus iemand nog een leuke tip?:)>
 

Bijlagen

  • Getest.png
    Getest.png
    35,6 KB · Weergaven: 47
  • WhatsApp Image 2017-10-17 at 10.51.30.jpeg
    WhatsApp Image 2017-10-17 at 10.51.30.jpeg
    196,7 KB · Weergaven: 41

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zelf ook nog altijd op zoek om de geuren van de profi's te benaderen maar er ook nog nooit helemaal in geslaagd :oops:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Van jouw lijst nr. 15 in de toevoeging 5, 5, 4, 3 en je hebt een frisse boslucht.
Vorig jaar een flesje aan @Cowboy gegeven, dus vraag naar zijn oordeel, want hij is de expert van woudloper- en houthakkers-geuren.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Zojuist de combinatie van ProfessorMelchior gemaakt en getest.. Aangenaam geurtje moet ik zeggen!
Ik had niet verwacht dat de hoeveelheid ceder in combinatie met Teatree zo veel "rust" maar toch "body" kon geven :)
En als je dan toch in de grote stad bent moet je ook even langs Holland & Barrett.. Even Lemongrass & lavendel gehaald..
Gewoon omdat het kan en wie weet levert dat weer wat nieus op :)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
mhmmmm.. nu enkele getest met lavendel en zo.. ook citroengras alleen weet allemaal niet wat ik er van moet vinden..
Zelf heb ik vaak dat baardolie (te) duur is.. maar degene die heerlijk ruiken (Mr Bear met woodland b.v.) vind ik toch wel aan de prijs..
Kijk schoonheid :p mag natuurlijk wat kosten maar een echte lekkere geur heb ik zelf nog niet kunnen fixen.
En om me scheel te kopen aan de losse geuren zie ik ook niet echt zitten... Ben ff het geurspoor bijster...
Denk dat ik maar een middagje moet gaan zitten mengen ofzo.. en dan verhoudingen noteren..

Op dit moment heb ik (op basis van amandel / jojoba) :

Ceder
Den
Sinaasappel
Rozenhout
Tea Tree
Sandelhout
Lemongras
Lavendel

Dus als er iemand nog ideeen heeft?
Zou zo graag een "lekkere" geur maken..
( de "zelf baardolie maken" al meerdere malen doorgespit )
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je hebt genoeg in huis gehaald om een goede geur samen te kunnen stellen, dus je idee om een middag te gaan experimenteren is prima en leuk om te doen.
De mengverhoudingen noteren is inderdaad belangrijk om op een later moment de geur bij te kunnen stellen.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
... op dit moment? Is een baardolie maken met geur... nee dat is hem niet..
Krijg niet een geur gevonden waarvan ik zeg, ja die is acceptabel..
Ik heb genoeg varianten en flink gegoogled en vanavond getest en nog meer getest.. maar nee..

Ik lees dat sommige gaan voor een geurloze met castor, jojoba en amandel..

Denk dat ik daar is naar ga kijken.. dit wordt hem niet...

vanavond dan wel 2 gemaakt, die ik "even" ga proberen maar denk dat het een no go is..

-cederhout (5 druppels)
-lavendel (5 druppels)
-sandelhout (5 druppels)

- den (5 druppels)
- rozenhout (4 druppels)
 

TMG1961

Baardaap
Ik ben afgestapt van het toevoegen van geuren. Ik hou het op een combinatie van jojoba, zoete amandel, avocado en castor olie in de verhouding 40-35-20-5%
Maar gebruik ze soms ook apart, muv de castor olie, die vind ik te dik om alleen te gebruiken.

Ben er wel nog niet uit of ik door blijf gaan met zelf olie en balsem maken, ik doe met flesje of blikje van 60 ml ruim 2 maanden
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Het experimenteren met geuren op zich blijft zorgen voor boeiende momenten en af en toe een minder geslaagde geur.

Maar als het eens wél prima lukt, dat maakt alles weer helemaal goed (Y)
 

Kale666man

Baardaap
Ja en dan maar hopen dat je dan de samenstelling goed hebt opgeschreven maar ga er vanuit dat jullie wel dat wel doen.
Heb zelf wel is iets waar je dan zo lang aan hebt gewerkt en eindelijk is gelukt maar dan niet meer precies weet hoe ook alweer omdat je dan alles door elkaar haalt.
Maar hou jullie recepten goed in de gaten en is wel leuk om te lezen hoe jullie dat doen
 

Texman

Koning Baard
Beste baardolie mengers,;)
Wellicht vinden jullie het ook leuk om te weten dat behalve de lekkere geuren essentiële oliën ook nog andere effecten heeft.
Zo werken en paar druppels lavendel op je kussen prima om rustig te worden en lekker te slapen.
Sandelhout is zoet, warm en houtachtig. Neemt spanningen weg.
Iedere olie heeft naast de specifieke geur ook nog tal van eigenschappen die je zou kunnen gebruiken (aromatherapie).
Wat wel van belang is dat je altijd olie gebruikt van een heel goede kwaliteit anders heb je er niets aan.
Chi is een heel goed merk. Het is niet goedkoop maar dan heb je ook wat
Essentiële oliën kan je ook verdampen in de huis om b.v. een fijne sfeer te creëren.
Kijk maar eens op https://www.chi.nl/aromalogica
 
Banner image
Top