Droge baardharen

thijs626

Stoppelbaard
Goeiendag allemaal,

Ik heb nu een jaar of 2 een baard. Ongeveer een 6/8cm lang. Ik struggle momenteel heel erg met een gort droge baard. Ik heb al van alles geprobeerd. Verschillende soort/merken olie en balsem. Heb nu balsem van honnest amish. De normal balsem. De premium olie van honnest amish.

Alle 2 hebben ze niet het gewenste resultaat. Ik gebruik 2 keer per week baardshampoo van layrite. En daarna conditioner van bossman. Na het conditionen gaat het aardig.

Na een aantal uren toch weer dat het droge terugkeert.

Hebben jullie nog tips?
 

Texman

Koning Baard
Ha @thijs626
Welkom op dit leuke forum.;)
Ik denk niet dat je iets verkeert doet maar dat je 2 maal per dag baardolie/balsem moet gebruiken.
Wat je ook kan doen is de baardolie toevoegen aan de baardbalsem en deze in je baard masseren.
Je kan ook een beetje experimenteren met de hoeveelheden.
Succes Texman:)>
 

thijs626

Stoppelbaard
Zal eens vaker per dag proberen inderdaad. Wellicht dat het dan beter word. En mengen met baardolie zal ik ook proberen.

Alvast bedankt voor de tip!
 

Carlstein11

Volle Baard
Hier nog iemand met een erg droge baard @thijs626.
En ik ben er achter gekomen dat 2 keer per dag olie balsem of wax gebruiken voor mij het beste werkt In de avond gebruik ik ook meestal olie van Honest Amish en dat bevalt mij erg goed.Overdag gebruik ik Superfurry Polisher. Maar er is zoveel te krijgen op dit gebied dat het onmogelijk is om alles uit te proberen.
Ik zou zeggen snuffel eens rond op het forum je vind er vast tips en trucs die je verder kunnen helpen.
 

thijs626

Stoppelbaard
Ik ben onderhoudsmonteur op een fabriek dus werkomstandigheden zijn wel eens slecht haha. Denk wel dat ik m’n baard 2 maal per week blijf wassen. Maar ik snap de tip. Mijn Barber rade ook al een andere shampoo aan. Die zou voor 90% uit oliën bestaan. Misschien dat ik die ook even probeer
 

thijs626

Stoppelbaard
Ja zo zei die het ik vond het ook nogal vreemd haha. Zal die zeep eens zoeken die je vermeld. Ben nu een aantal dagen bezig met 2keer per dag olie en balsem te gebruiken. Moet zeggen dat het een merkbaar verschil is. :)
 

Carlstein11

Volle Baard
Alleppo werkt inderdaad heel erg goed. Staat bij mij ook bovenaan.
Maar ik ben nog een beetje zoekende omdat ik soms vaker mijn baard moet wassen als 2 of 3 keer in de week ivb met mijn werk.
Ik heb natuurlijk nog niet alles kunnen proberen want er is zoveel op de markt.
maar Aleppo blijf ik zeker gebruiken.
 

zenn

Zware baard
Het enige wat 'k je aan kan raden is 'Palmers coconut hair(balm) conditioner' na het wassen van de baard.
Ja, je ruikt tijdelijk wel ff naar een Bounty, maar dat neem 'k maar voor lief. ;)

691046.jpg
 

thijs626

Stoppelbaard
Ben nu een Paar dagen verder. Gebruik nu baardolie in combinatie met balsem 2X per dag. Ik moet zeggen dat dat echt goed helpt. Het verschil is duidelijk merkbaar. Ben nog even aan het kijken naar die Aleppo zeep. Er zijn nogal wat verschillen. Iemand een idee welke het beste te pakken?
 

istawa

Zware baard
Welke Aleppo zeep (merk) gebruik jij @istawa?
Ja das een goeie @Ardjan. hij ziet er niet uit beetje bruinig groen ruikt zeer aards zelfs naar tabak af en toe. Met toch ook weet frisse groene geur tonen. Staat geen merk op. Haal hem bij een Syrische jongen die een winkeltje heeft in geldermalsen. Kost 90 cent per blok.
Zal is vragen wie het maakt. Schijnt dat iedere familie zijn eigen recept heeft.

it aint over until the fat lady sings
 

Henkie76

Baard
Ik heb de laatste week ook last van hele droge baardharen lijkt wel stro haha.
Gebruik de olie elke dag en 2 keer in de week beard conditioner van mijnbaard.
Zou ik nog balsem erbij moeten halen of iets wat de baard minder droog maakt ?
Iemand enig idee ?
 

Texman

Koning Baard
Ha @Henkie76 ,
Een goede baardbalsem is een prima idee. Baardolie is eigenlijk bedoelt om de huid onder je baard te hydrateren. De balsem doet dat ook maar maakt tevens de baard minder droog. Je zou het ook met alleen balsem kunnen proberen.
Was niet iedere dag je baard met shampoo maar slechts drie keer in de week.Je spoel namelijk ook je huidvetten weg en dat is niet goed.
De andere dagen spoel je je baard met lauwwarm water.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top