De Trimmer

Carlstein11

Volle Baard
Ik ben nu al tijdje actief op dit toffe forum, en ik leest hoeveel topic,s van oud tot jong.
Maar wat me wel opvalt is dat mensen die een baard willen laten groeien het iedere keer hebben over het trimmen van de baard .
Wat is toch die fascinatie voor dat ding? :confused:o_O Als je als je nog aan het kwekken bent heb je dat ding echt niet nodig. Dus blijf er zeker de eerste maanden ver uit de buurt:D
 
P

Pellie

Guest
Ik snap je punt, maar toch ben ik het niet helemaal eens. Ene haartje groeit sneller dan een andere. Als je dat niks uitmaakt zeg ik: afblijven van de trimmer. Mij persoonlijk maakt dat wel uit en in het begin ben ik bezig om de langere haren terug te korten, zodat ik een veel vollere baard creëer. Als hij eenmaal wat voller is, zit ik ook minder te trimmen. Ik hou het dan gewoon een beetje bij. Mijn doel is dan ook geen heard, yeard of hoe ze het ook noemen!! ;-) :)
Dus ja ik begrijp wel dat sommigen 'trimmen'!
 

Carlstein11

Volle Baard
Ja dat snap ik allemaal wel . Maar ik bedoel je zal toch eerst je baard de kans moeten geven om te groeien.
Toen ik begon met mijn baard avontuur had ik geen idee wat voor baard het moest gaan worden. Heb hem dus maanden laten groeien en toen pas naar de barbier gegaan om er model aan te geven. En het meest gegeven advies is op het forum eerst een paar maanden lekker laten groeien. Voor dat je je keus maakt.
 

Jelle

Baard
Ik heb hier ook veel goede tips en volslagen onzin gelezen , maar snap ook niet zo goed waarom een korte baard minder moet zijn dan de lange versie.
Iedereen zn eigen ding toch, de 1 laat een jaar lang alles groeien en de ander zet naar 2 maanden de trimmer erin.
Mocht het nu zo zijn dat ik gemist heb dat het alleen een forum voor lang bebaarde mannen is dan hoor ik dat graag.
[DOUBLEPOST=1522704150][/DOUBLEPOST]
Daar ga ik weer! ;)
Trimmen doe je een hond, niet je baard. :)
Net als met baarden worden sommige honden getrimd en andere niet.
 

Texman

Koning Baard
Ja dat snap ik allemaal wel.
Het meest gegeven advies op het forum is inderdaad "eerst een paar maanden lekker laten groeien". Voor degene die graag een langere baard willen hebben is dit het beste advies :). Voor mensen die alleen een korte baard willen hebben is dat niet nodig. Na een maand kan je al aardig zien hoe je baard zich ontwikkeld. Je kan dan beginnen met het schoon houden van hals en wangen waardoor je baard zich beter gaat tonen en het geheel er verzorgd uitziet. Trimmen is dan meestal niet nodig tenzij je een heel snel groeiende baard hebt. Maar als je twee maanden bezig bent mag je best je baard trimmen als je met de lengte tevreden bent en het niet langer wil. Bij een korte baard is het ook niet nodig om er een bepaald model in te laten zetten door de barbier. Je volgt gewoon de vorm van je kaak, meer is niet nodig en met een baardtrimmer is dat prima te doen. Alles bij elkaar zou ik ook zeggen grijp niet te snel naar je baardtrimmer want ook een korte baard heeft tijd nodig om zich te ontwikkelen. Te vroeg gebruik van een baardtrimmer zorgt er alleen maar voor dat het langer duurt voordat je je doel hebt bereikt.
Texman :)>
 

Hartenheer

Zware baard
Ik ben nu al tijdje actief op dit toffe forum, en ik leest hoeveel topic,s van oud tot jong.
Maar wat me wel opvalt is dat mensen die een baard willen laten groeien het iedere keer hebben over het trimmen van de baard .
Wat is toch die fascinatie voor dat ding? :confused:o_O Als je als je nog aan het kwekken bent heb je dat ding echt niet nodig. Dus blijf er zeker de eerste maanden ver uit de buurt:D
@ProfessorMelchior heeft ooit eens een heel leuk stukje geschreven die gaat van een stoppelbaard naar een lange baard.

Hier zitten fases tussen waar je niet vrolijk van wordt. En als je dan gelijk begint met het korter maken van je baard dan kom je er nooit.
Waarschijnlijk weten deze personen die vases niet en beginnen gelijk met kortwieken als het niet zo mooi eruit ziet.
Niet wetend dat het maar tijdelijk is, een fase waar je doorheen moet.
 

Carlo17

Baard
@ProfessorMelchior heeft ooit eens een heel leuk stukje geschreven die gaat van een stoppelbaard naar een lange baard.

Hier zitten fases tussen waar je niet vrolijk van wordt. En als je dan gelijk begint met het korter maken van je baard dan kom je er nooit.
Waarschijnlijk weten deze personen die vases niet en beginnen gelijk met kortwieken als het niet zo mooi eruit ziet.
Niet wetend dat het maar tijdelijk is, een fase waar je doorheen moet.

Is dat stukje nog ergens te vinden?
 

MrRolandos

Stoppelbaard
Stel je voor dat je je baard wel wil trimmen om hem er verzorgd en strak uit te laten zien. Wat is dan een goede trimmer?
Zat bijvoorbeeld te kijken naar een Braun BT5070 of BT5090.
 

Texman

Koning Baard
De Braun zal geen slechte keuze zijn.
Waar je ook aan kan denken is de Wahl Stainless Steel Advanced.

Dit is een professioneel apparaat dat ook veel door kappers wordt gebruikt en met heel veel opzetstukjes. Hij is wel duur maar heeft hele goede reviews.
Zie https://www.baardtrimmershop.nl/product/748012/wahl-stainless-steel-advanced.html

Ook een mooie en voordelige trimmer is de Remington MB4045 Beard Kit
Zie https://www.baardtrimmershop.nl/product/584010/category-218955/remington-mb4045-beard-kit.html
Mijn voorkeur gaat uit naar losse opzetstukken omdat je je daarmee minder snel vergist.
Succes Texman :)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@Jelle Niemand oordeelt over een korte of lange baard. Iedereen op het forum moet zijn eigen model kiezen en daar blij mee zijn..... maar mocht men direct beginnen met trimmen, dan kan men geen model kiezen.
Als je gras in je tuin hebt gezaaid ga je toch ook niet iedere keer de grond omspitten om na te gaan of het wel goed zal groeien? ;):rolleyes::D

@Carlo17 "De Professor in wording". :)
 

Jelle

Baard
@ProfessorMelchior soms komt het zo over, niet iedereen wil zn baard alle kanten op laten groeien of een mega exemplaar.
Na 3 maanden vond ik mijn baard in wording er gewoon niet uitzien, vandaar de timmer of in dit geval de schaar en mes erin.
Nu is het een stukje korter maar voelt prettiger, de lengte groeit wel weer....iets met marathon en geen sprint.
Voor een ander is dat misschien al naar 2 maanden of nog eerder.
Modellen heb ik geen verstand van daar is de baardentemmer voor om goed advies te geven in mijn geval.
Hoe dan ook, blij te horen dat ik met mn baardje welkom blijf..

En bedankt voor de tip over het gras...nu weet ik waar het fout gaat.
 
Banner image
Top