De reis naar het Baardenrijk

Mitch

Baard
Goeiemorgen heren,

Ik ben nieuw op dit forum (zie mijn voorstel topic ;)).
Ik las een paar topics hier en dacht, laat ik ook maar eens wat plaatsen.

Zoals ik in mijn voorstel topic al vertelde:
per 6 juni ben ik begonnen met het laten groeien van mijn baard.
Na 9 weken ben ik naar een barbier in IJmuiden gegaan.
Hier hebben ze mijn baard 'gezet' en een paar cm er van af getrimd om het toch allemaal gelijk te maken.

De basis is dus gezet, nu gaan we voor de lengte!

Ik kijk uit naar het avontuur!

P.S.: Ik zal later een foto er bij posten want de Browse knop werkt niet via mijn mobiel..

- Mitch
 

Lei

Baard
Hierbij een foto.
Helaas is het duidelijk te zien dat ik per ongeluk een stuk van m'n wang contour heb geschoren :mad: baal ik ontzettend van!
.
Het gaat goed Mitch en alles wat je er per ongeluk afscheert, groeit er ook weer aan.
 

Mitch

Baard
Gelukkig wel Lei!
Was enorm balen omdat ik 2 dagen ervoor naar de barbier was geweest haha.

Eergister heb ik bij mijnbaard.nl een goede baardkam (buffelhoorn) en baardborstel (van Oak) besteld.
Ik ben vooral benieuwd naar de kam!
Had hiervoor namelijk een kam waar in het baardenrijk de doodstraf voor staat haha.
 
Laatst bewerkt:

Mitch

Baard
Volgende keer afblijven dus. ;)
(Of had de barbier iets niet zo netjes gedaan?)
Nou ik ben inderdaad niet zo tevreden over het resultaat van de barbier. Maar daar had dit niks mee te maken haha.
Gewoon mijn wangcontour glad scheren, dat ging fout
 

MichelC

Baard
Helaas is het duidelijk te zien dat ik per ongeluk een stuk van m'n wang contour heb geschoren :mad: baal ik ontzettend van!

Kijk aan nog een rode baard (Y) (doe je niks aan natuurlijk...net als ik)

download.jpg

Groeit wel weer aan :D en dan zet je weer een nieuwe lijn.

Wat misschien een tip is, koop op aliexpress een beard buddy om je lijnen te zetten, super goedkoop en super handig.


Wellicht investeren in wat nieuw scheergereedschap. De keuze is reuze...nou jah een krabber of shavette

Gaat goed. Gewoon afblijven...wel verzorgen en kammen als hij wat op lengte is en lekker laten groeien. Schijt hebben aan wat je vriendin/vrouw zegt over dat je je baard kamt voor de spiegel het hoort er bij :)>

Beard up!
 

Mitch

Baard
Kijk aan nog een rode baard (Y) (doe je niks aan natuurlijk...net als ik)

Bekijk bijlage 5561

Groeit wel weer aan :D en dan zet je weer een nieuwe lijn.

Wat misschien een tip is, koop op aliexpress een beard buddy om je lijnen te zetten, super goedkoop en super handig.


Wellicht investeren in wat nieuw scheergereedschap. De keuze is reuze...nou jah een krabber of shavette

Gaat goed. Gewoon afblijven...wel verzorgen en kammen als hij wat op lengte is en lekker laten groeien. Schijt hebben aan wat je vriendin/vrouw zegt over dat je je baard kamt voor de spiegel het hoort er bij :)>

Beard up!

Haha fantastisch 'komt wel goed schatje' :D

Ja misschien is zo'n beard buddy wel wat voor mij inderdaad. Kan de contouren in m'n nek nooit zien, dooie hoek ofzo haha.

Mijn nieuwe scheergereedschap was juist de oorzaak dat ik een stukje van m'n wangbeharing weg heb geschoren :oops:
Ik had een Safety Razor aangeschaft. Was zo gefocust op de stand van het mes dat ik niet oplette hoe ver ik naar beneden ging..

Bedankt voor de tips :)>
 

Telbar

Baard
Nou ik ben inderdaad niet zo tevreden over het resultaat van de barbier. Maar daar had dit niks mee te maken haha.
Gewoon mijn wangcontour glad scheren, dat ging fout
Ik zou (voorlopig) van de wangcontour afblijven. Daar zitten haartjes die pas heel laat tevoorschijn komen. Je natuurlijke wanglijn zal pas binnen enkele maanden echt duidelijk zijn.
 

Mitch

Baard
Ik zou (voorlopig) van de wangcontour afblijven. Daar zitten haartjes die pas heel laat tevoorschijn komen. Je natuurlijke wanglijn zal pas binnen enkele maanden echt duidelijk zijn.
That I learned the hard way. Ik scheer alleen mijn neklijn nog. De rest blijf ik van af (Y)
 

Nib85

Volle Baard
Nou ik ben inderdaad niet zo tevreden over het resultaat van de barbier. Maar daar had dit niks mee te maken haha.
Gewoon mijn wangcontour glad scheren, dat ging fout

Niet te snel/te vaak scheren.
Ongemerkt zul je dan je wanglijn iets naar onderen brengen. Die paar haartjes die daar boven groeien storen bij mij altijd pas na een paar week.
Trek ik even de shavette er over, maar heel voorzichtig en ik ga niet eens tot aan de baard zelf.
 

Mitch

Baard
Niet te snel/te vaak scheren.
Ongemerkt zul je dan je wanglijn iets naar onderen brengen. Die paar haartjes die daar boven groeien storen bij mij altijd pas na een paar week.
Trek ik even de shavette er over, maar heel voorzichtig en ik ga niet eens tot aan de baard zelf.
Bedankt voor de tip. Ik laat mijn wangen nu gewoon hun gang gaan. Ook omdat de ene kant langer is dan de ander na mijn barbier bezoek.
 

MichelC

Baard
Haha fantastisch 'komt wel goed schatje' :D

Ja misschien is zo'n beard buddy wel wat voor mij inderdaad. Kan de contouren in m'n nek nooit zien, dooie hoek ofzo haha.

Mijn nieuwe scheergereedschap was juist de oorzaak dat ik een stukje van m'n wangbeharing weg heb geschoren :oops:
Ik had een Safety Razor aangeschaft. Was zo gefocust op de stand van het mes dat ik niet oplette hoe ver ik naar beneden ging..

Bedankt voor de tips :)>

Your welcome (Y)
Hoe zeggen ze dat ook alweer? .... "door schade en schande worden we wijzer" (althans dat hopen we :D )
 

Mitch

Baard
Even een kleine update met een wat beter beeld :)
Inplaats van 1 foto uit mijn nachtdienst :p
 

Bijlagen

  • IMG_0049.JPG
    IMG_0049.JPG
    154,5 KB · Weergaven: 161
  • IMG_0053.JPG
    IMG_0053.JPG
    139,3 KB · Weergaven: 165
  • IMG_0055.JPG
    IMG_0055.JPG
    159 KB · Weergaven: 157
  • IMG_0050.JPG
    IMG_0050.JPG
    101,5 KB · Weergaven: 160

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je snor begint nu toch contact met je baard te vormen.:)(Y)
Kijk uit, dat je de halslijn niet te hoog zet. Nu ziet het er strak uit, maar mocht je je baard langer willen laten groeien, dan krijg je de achterkant niet snel genoeg meer mee en ga je massa missen.
 

Mitch

Baard
Je snor begint nu toch contact met je baard te vormen.:)(Y)
Kijk uit, dat je de halslijn niet te hoog zet. Nu ziet het er strak uit, maar mocht je je baard langer willen laten groeien, dan krijg je de achterkant niet snel genoeg meer mee en ga je massa missen.
Dus van mijn halslijn moet ik nu ook af blijven?
Ik ben gewoon de lijn blijven volgen die de barbier gezet had :rolleyes:
 
Banner image
Top