Coconut oil

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik hoor en zie steeds vaker baardmannen op het net (vooral Amerikaans) die coconut oil gebruiken voor hun baard. Met vitamine E.
Dit spul is echt hartstikke goedkoop en schijnt echt super te werken voor je baard. Ook qua conditioning.

Ik denk er over om dit maar gewoon te bestellen voor een paar euro (bij bol.com bijvoorbeeld). Desnoods om dit eerst snachts gewoon in mijn baard te doen.

Iemand ervaringen hier mee?

https://m.bol.com/nl/p/palmers-coco...-G-14847406976-S-76151212511-9200000005247553
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Mijn meissie had voor haar huid Cocos olie (de vaste, geurloze variant), dat heb ik in de begin ook af en toe snachts in mijn baard gedaan.
Beetje eruit schrapen, smelten in de handpalmen en inbrengen. Net als een baardbalsem eigenlijk.

Ik vond het teveel werk en ben toen eigenlijk verder gegaan met jojoba en amandelolie en later met castor olie snachts.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Waarvoor werkt het dan precies (naast conditioning)?
Hydrateert, verzacht, verzorgt en vitamine E.... Tenminste, dat is wat ik er over vinden kan.

@Ronald de coconut oil die ik bedoel is vrij zachte. Een beetje de vastheid van uierzalf.
[DOUBLEPOST=1425322440][/DOUBLEPOST]Maar ik denk dat het ook wat beter voor de langere baard is..

Zie 4:14
 

Joop

Stoppelbaard
Ik ken de kokosnootolie heel goed. Alleen is dat wat ik gebruikte toch iets meer een zalfje.
Het doet eigenlijk hetzelfde voor je baard als baardolie alleen is het stukken goedkoper. En ruikt het misschien iets minder lekker. Heb vroeger namelijk een ooit een lange sik gehad. Daar gebruikte ik dit spul voor.
Dus mannen, het is echt niet zo'n gek idee.
Een goede inbreng van Arjay waar naar mijn inziens te weinig op wordt gereageerd. Mensen kennen het niet, de baardproductenshops raden dit niet aan, maar het is een prima verzorgingsproduct.

Thumbs up vanaf mijn kant Arjay! (Y)
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Ik heb al een kop als een kokosnoot dus om er nou ook
nog naar te gaan ruiken ... nee :p :D

Kan best iets zijn natuurlijk, ik weet het niet en kan er dus niet over oordelen,
dat de baardshops het niet aanprijzen kan ik mij voorstellen, dat is een stukje
commercie neem ik aan.
Iedereen die dit uit wil proberen moet dit vooral doen, als je gaat Googlen dan
kom je veel goede recensies tegen, gevalletje van baa(r)d het niet dan schaad het
niet lijkt mij, goeie inbreng in ieder geval (Y)
 

Zwollenaar

Zware baard
Kokosolie kun je gewoon bij de lokale supermarkt; natuurwinkel of bij een filiaal v/d Tuinen kopen.
Voor een pot(je) van 250 ml zijn de prijzen vanaf €3.=, of €4,= . Dit is afhankelijk van de kwaliteit
van de kokosolie en de locatie van de winkel.
Als je de koksolie nu mengt met chocolade krijg je een soort bounty reep :):):)
bounty.png
 
Laatst bewerkt:
Cocosolie heeeft een waslijst aan applicaties waarvoor je het kan gebruiken op je lichaam. Van haren tot huid en sneller genezen van wondjes. Oil pulling en noem het maar op, het is wel te vinden op het internet.

Echter probeer wel de echte ongeraffineerde cocosolie (deze ruikt dus we naar cocos) en heeft betere werking dan de geraffineerde, reukloze variant.

Heb altijd standaard ongeraffineerde thuis staan. Heb het ooit eens voor zelfmaak aftershave balm gebruikt. Top spul.

Maar ik vertik het om in me baard te smeren. En het is me iets teveel cocos geur.

In de Filipijnen wordt het ook wel de Tree of life genoemd vanwege de veelzijdigheid waar je het voor kan gebruiken.
 

bas

Stoppelbaard
Kokosolie kun je gewoon bij de lokale supermarkt; natuurwinkel of bij een filiaal v/d Tuinen kopen.
Voor een pot(je) van 250 ml zijn de prijzen vanaf €3.=, of €4,= . Dit is afhankelijk van de kwaliteit
van de kokosolie en de locatie van de winkel.
Als je de koksolie nu mengt met chocolade krijg je een soort bounty reep :):):)
Bekijk bijlage 548

koko's olie met cacao boter mengen ;)
 

robje1701

Stoppelbaard
en dat cocosspul om mee te koken dan? smelt in je hand en ruikt goed....of zeg ik nou iets geks stond laatst bij de action voor 1.99....
 

Fernand

Baard
en dat cocosspul om mee te koken dan? smelt in je hand en ruikt goed....of zeg ik nou iets geks stond laatst bij de action voor 1.99....

ik zat daar ook al aan te denken. volgens mij is dat allemaal hetzelfde ingredient en is dit hetgeen ermee bedoeld wordt.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Die van de action is idd een veel hardere substantie.. Wordt hier namelijk wel eens gebruikt voor het koken. Maar denk niet dat ik dat in mijn baard wil hebben.. ;)
 

Elfdutch

Baard
ik gebruik sinds kort ook van dit spul. Mijn vrouw gebruikt biologische kokos olie om te koken. Zelfde principe als de baardwax : met je nagel een beetje schrapen.
Het smelt heel snel in je hand en je baard wordt er super zacht van.
Gebruik het nu voor het slapen gaan als een soort van conditioner.
 

bas

Stoppelbaard
Ik verwerk het in een baard olie, wordt de olie nog iets dikker hierdoor blijft baard beter in model zitten.

Gebruik het ook in combinatie met bijenwas en shea butter om er een heerlijke balm van te maken
 

HurtgenBeardRick

Stoppelbaard
en dat cocosspul om mee te koken dan? smelt in je hand en ruikt goed....of zeg ik nou iets geks stond laatst bij de action voor 1.99....

ik zat daar ook al aan te denken. volgens mij is dat allemaal hetzelfde ingredient en is dit hetgeen ermee bedoeld wordt.

Die heb ik ook en gebruik ik af en toe voor m'n baard voordat ik ga slapen. Kokosvet zit ook in alle waxen en balms dus zou niet weten waarom je het niet moet doen. Je baard wordt er zacht en soepel van en krijgt een mooie glans.
 
Banner image
Top