Burroughs baardolie van Prospector Co testen?

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik heb de olie ook zojuist geprobeerd.

Ik heb 6 druppels gebruikt. Dat is evenveel als ik gebruik wanneer ik de olie van DGSC en Honest Amish in mijn baard werk.

Zoals @Floris al aangeeft is het een redelijk "lichte" olie. De oliën van eerder genoemde merken zijn dikker en vetter en dat vind ik zelf persoonlijk prettiger.
De baard oogt wel verzorgt nu en is lekker zacht

De geur vind ik zelf echt tegenvallen. Ik ben dol op de frisse hout/ bos geuren, maar hier ruik ik eigenlijk alleen maar een zaagsel geur. Ik mis een fris component.
Nu ik een uur verder ben ruik ik 'm overigens helemaal niet meer.

Ik geloof dat het verzorgende aspect van deze olie prima is, maar omdat het zo'n lichte olie is en de geur mij niets doet zal ik deze niet aanschaffen.
Bovendien is deze olie met bijna 20 euro voor 15 ml ook nog eens bovengemiddeld duur.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Nou, wat zal ik zeggen.
Het ruikt idd enorm naar Ceder, kun je koppelen aan houtzagerij, maar ook aan een tabaksgeur. Het is niet overheersend aanwezig wat ik juist wel fijn vind. De baardolie van Better Mensch heeft precies dezelfde geur, maar die vind ik wel te overheersend. Misschien is dat wat voor jou @Floris..

Het is wel lekker, maar mijn DIY baardolie ruikt ook bijna hetzelfde en is ook lichtjes aanwezig om het zo maar te zeggen..

Goeie olie, meer niet.. :p


En scherenshop bedankt! Als ik nog eens wat mag testen, heel graag haha! ;)
 
Laatst bewerkt:

Danny

Baard
Ook ik heb de olie vanmorgen geprobeerd.

Ik was erg benieuwd welke geuren mij tegemoet zouden komen bij het openen van het test zakje.

Ik was dus nogal vetbaad dat ik bijna niets rook toen ik het zakje open maakte.

Dit verandere gelukkig nadat ik de olie uit wreef in mij handen, de heerlijke maar milde houtgeur kwam vrij. Een houtgeur die mij deed denken aan een houtbewerkingsruimte.

De olie smeert heerlijk uit in de baard, niet te dik, niet te dun maar precies goed. De olie wordt goed opgenomen door de huid en de haartjes zijn heerlijk glad.

Omdat de olie vrij mild van geur is, is de geur na een uurtje alweer vervlogen, na 6 uur zit de baard nog steeds goed in model en oogt nog steeds erg verzorgd.

Als je mij zou vragen of ik de olie zou aanschaffen antwoord ik deze vraag met nee. Dit komt door de zeer milde geur.
Als de geur sterker zou zijn in combinatie met het hetzelfde verzorgde effect zou het mijn favoriet kunnen worden.

Toch wil ik scherenshop.nl bedanken dat wij het product mochten testen! (Y)
 

Bunny

Baard
Toch leuk om te doen, thumbs up voor Scherenshop.nl!

Dan nu de olie,

Prospector Co Burroughs Baard Olie zei:
De bosachtige, aardse geur van deze baard olie brengt noten van de natuur en vakmanschap samen.
Dit sprak mij enorm aan en kon niet wachten tot deze heerlijk klinkende olie met mijn baard verenigd was. Gisteravond na het douchen scheurde ik het zakje open en rook eraan. Direct rook ik de cederhout geur :D. Vlak daar achteraan kwam nog een geur die mij niet zo aan sprak :( Eenmaal in de baard was de geur binnen het uur weg. Ik probeerde nog wat te ruiken door mijn bovenlip tegen mijn neusgaten te drukken en flink te snuiven (meer mensen die dit doen of ben ik de enige gek? :)>) maar rook de baardolie niet meer.

Het aanbrengen in de baard ging beter dan mijn eigen gemaakte brouwsels. Die zijn ook allemaal een stuk dunner dan deze olie. Ik gebruik zelf alleen maar jojobaolie als basis. De baard werd er wel lekker zacht en handelbaar van, ook na een nachtje slapen :)

Conclusie: Ik vond de geur niet zo heel lekker maar deze is naar een uur ook alweer verdwenen. Zoals eerder opgemerkt, gewoon een goeie olie en meer niet. Prijs/kwaliteit bekeken zou ik eerder voor een andere olie gaan.
 

dennisB

Baard
Goedemiddag,
Ik had deze olie twee weken geleden aangeschaft, daar ik nog zoekende ben. En ik gebruik hem nu regelmatig, maar idd, de geur is vrij snel verdwenen, hoewel ik de geur wel erg lekker vind, houtzagerij gecombineerd met een motoren-werkshop, iets in die richting.
Hij smeert lekker weg, maar hij is idd wel aan de prijzige kant. Ik vraag me af of er een beetje gelijkwaardige geuren op de markt zijn tegen een iets vriendelijkere prijs, en die dan ook nog wat langer blijven hangen. Niettemin is het wel een lekkere olie, die redelijk snel en makkelijk opgenomen word door mijn huid en (baard)haren.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Goedemiddag,
Ik had deze olie twee weken geleden aangeschaft, daar ik nog zoekende ben. En ik gebruik hem nu regelmatig, maar idd, de geur is vrij snel verdwenen, hoewel ik de geur wel erg lekker vind, houtzagerij gecombineerd met een motoren-werkshop, iets in die richting.
Hij smeert lekker weg, maar hij is idd wel aan de prijzige kant. Ik vraag me af of er een beetje gelijkwaardige geuren op de markt zijn tegen een iets vriendelijkere prijs, en die dan ook nog wat langer blijven hangen. Niettemin is het wel een lekkere olie, die redelijk snel en makkelijk opgenomen word door mijn huid en (baard)haren.
Misschien is de baardolie van Better Mensch iets voor je. Als je hem een mailtje stuurt krijg je waarschijnlijk een flesje toegestuurd voor 15 euro en das inclusief verzendkosten.
Dezelfde geur, alleen een stuk sterker aanwezig.
 
Banner image
Top