big red beards Combs baardwax review

Johan

Baard
Klopt, aangezien ik geen enkele ervaring heb met welke balm dan ook, heb ik gewoon het leukste blikje gekozen. Is ook nog niet gelogen ook nog ;)
 

Johan

Baard
Goedemorgen allen!

Goed, daat gaat ie dan.

Allereerst is het een leuk blikje om te zien, al heb je daar niet zo veel aan natuurlijk. Zoals je ziet op de verpakking gaat het om 1oz. Dit houd niet over natuurlijk (ongeveer 30 ml). Maar dit is iets wat je van tevoren rekening mee kunt houden.

Het blikje gaat gemakkelijk open door het dekseltje op te tillen en dan te schuiven. Bij openen ziet er ruikt het allemaal wat neutraal en ik had in eerste instantie een beetje een teleurgesteld gevoel als ik eerlijk ben. De eerste indruk was wat matig dus.
Totdat ik besloot om een paar dagen later bij een "bad-beard-day" het blikje er toch maar bij te pakken.

Met een vinger is de wax er gemakkelijk uit te schrapen en je pakt precies de hoeveelheid er uit die je wenst te gebruiken. De wax smelt heel snel en is dus ook gemakkelijk uit te smeren over je vingers, het wordt bijna vloeibaar. Op het moment dat je hier mee bezig bent komt de geur waar ik op zat te wachten vrij. Niet te overheersend, maar wel lekker. Behalve de geuren die zijn toegevoegd en zoals deze vermeld staan op het blikje, ruik je ook een zacht zoete geur die ik meteen herken, maar nog niet kan plaatsen, dan wel benoemen (zeer irritant :p).

Het smeert gemakkelijk door de baard en maakt alles lekker zacht en geeft een goede hold. Dit laatste is echter van korte duur. Na meer dan een uur kun je je hold wel vergeten, het zachte en aangename blijft echter het grootste deel van de dag.


Alles met alles een fijne wax/balsem, maar voor de hold hoef je het echt niet te doen. (7,5/10)
 

Bee1984

Baard
Ik heb die van mij er ook eventjes bij gepakt. Het zoete geurtje dat je beschrijft is inderdaad erg moeilijk te omschrijven. Deze deze geur, die overigens wel lekker lang aanwezig blijft, deed mij het meest denken aan de tijd dat ik in een autogarage werkte. Olie, metaal, rubber, stof en van alles door elkaar...

Bij de olie variant is deze geur veel minder aanwezig.
 
Banner image
Top