Bieren, wijnen, Whiskey's en andere geestrijke dranken.

BramH

Baard
Ben ook een groot bierliefhebber en het ultieme leuke hieraan is dat er naast de klassiekers nog steeds een hele hoop lekkere streekbieren te ontdekken zijn.

Favorieten wisselen naargelang de stemming en setting, maar wel steeds blonde bieren. Hieronder toch enkele

Wolf
Westmalle triple
Chouffe Houblon
Chimay
Alpaīde
Omer
Karmeliet
...

Hmmm, snel eentje gaan uitschenken
 

Weeble

Volle Baard
Zien er hier ook leden die wel eens mede (honingwijn) geproefd hebben?
Het is helaas vaak niet bij de slijterij verkrijgbaar, wel bij webshops en festivals.
Mijn persoonlijke favoriet: Dennemede

fir.jpg
 

svvander

Baard
Zien er hier ook leden die wel eens mede (honingwijn) geproefd hebben?
Het is helaas vaak niet bij de slijterij verkrijgbaar, wel bij webshops en festivals.
Mijn persoonlijke favoriet: Dennemede

fir.jpg
Nog niet, maar wel al heel veel van gelezen. Is dit lekker? En met wat te vergelijken?
 

Weeble

Volle Baard
Nog niet, maar wel al heel veel van gelezen. Is dit lekker? En met wat te vergelijken?

Pfoeh, dat is lastig. 'Een zoete witte wijn met honingsmaak' doet het ook niet echt recht.
Bij de Mitra is mede van Ambrosia te verkrijgen voor € 7:

https://www.mitra.nl/webshop/produc...4f-b2-d8-91?webnodeid=64-af-5c-ae-60-ce-2b-99

Nu is dit wel het minst lekkere mede dat ik geproeft heb, maar een fles mede is normaal ook zo'n € 12 per fles.
Als je deze al lekker vindt, dan kan het alleen maar bergopwaarts gaan ;)
 

Adri

Stoppelbaard
Pff Oei..

Verschillend aan elke situatie.. Echter lust ik inderdaad een lekker koud Jupje (Jupiler ;) ) al wel snel, misschien op zijn tijd een kwak.

Wijnen is niet mijn gebied, maar drink wel mee met het vrouwke.. Heb er de balle verstand niet van om het zo te zeggen.. :)

Whiskey! Nou dat is een veld waar ik me aardig goed in kan vinden!
12 Double Wood Balvenie staat altijd bij mij, net zoals een fles Jameson en dan wissel ik af tussen verschillende. Ik ga vanuit alle uithoeken van de wereld zoeken, en later lijkt het mij dan ook wel wat om een 'verzamelkast' te hebben!
Heb al 6 soorten whiskey staan is maar hoe ik me voel welke ik neem
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het Jopen biertje heb ik onlangs bij de Zeeheldenborrel in Alphen a/d Rijn gedronken van de tap. Voor mij persoonlijk te bitter, maar ik ben dan ook een liefhebber van Adelscott en EKU 28.

image.jpeg image.jpeg
 

istawa

Zware baard
Voor een mooie single malt van the Isle of Skye ben ik altijd te porren . Maar ook voor een mooie tripel loop ik niet weg en mijn wijnen heb ik het liefst rood zwaar en dik van smaak, met een mooi stuk kaas of worst van @lindenhoffbaambrugge

it ain't over until the fat lady sings
 
Banner image
Top