Beginner vragen (baardolie, houten kam

Beginnerchill

Stoppelbaard
Beste baardliefhebbers,

Ik ben pas nieuw hier en ook nieuw in de baardenwereld.
Ik heb nu een kleine baardje dus ik dacht laat ik baardolie kopen en een houten baardkam.

Waar ik zat te twijfelen was of ik de baardolie citrus van mijn baard iedere dag moet gebruiken of is dit slecht voor je?
Ik was mijn baard ook iedere dag met lauw water en 3x met shampoo per week is dit ook slecht voor je?

En nu de belangerijkste vraag ik had een houten baardkam gekocht en heb het al een week gebruikt alleen toen ik de houten kam kreeg zaten er tussen de tandjes wat van die losse houten stukjes het leek niet glad. Ik dacht van het zal wel maar nu ben ik bang dat ik mijn baard beschadig of eraf snijd, pluk.

Hier onder zie je de afbeelding van mijn baardkam a.u.b. eerlijke antwoorden als het niet goed is voor me baard meteen zeggen gooi ik hem meteen weg.

Bedankt alvast voor jullie hulp.
 

Bijlagen

  • 1488361724988-283695110.jpg
    1488361724988-283695110.jpg
    3,7 MB · Weergaven: 51

Weeble

Volle Baard
Hoi Beginnerchill,

- Baardolie mag je dagelijks of zelfs meerdere keren per dag aanbrengen, ook citrus
- Je baard met shampoo of (aleppo)zeep wassen zou ik beperken tot 2x per week
- Een houten kam waarvan de tanden niet glad zijn is inderdaad niet goed voor je haren. Ik zou hem omruilen voor een kam dat ook beter geschikt is voor een kortere baard, zoals deze: https://www.mijnbaard.nl/overige/baardkam/baardkam-handgemaakt-zeus.html

Hopelijk heb je hier wat aan.
We hebben hier ook een mooie voorsteltopic, waar je je beginnersbaard kunt showen;)
 
Banner image
Top