Beardbalm van Damn Good Soap Company

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Omdat ik groot fan ben van de baardzeep en de Original Baard olie (The Woods baardolie moet ik nog proberen) van Damn Good Soap Company, wilde ik ook de baardbalsems proberen.

Sinds vorige week is de baardbalsem van DGSC ook verkrijgbaar in de "The Woods" variant en dat vond ik een mooi moment om van beide balsems een "mini" te proberen.

Mijn bestelling is onderweg en die hoop ik vanmiddag binnen te krijgen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de baardbalsem van DGSC ?

balmthewoods-300x300.jpg beardbalm2-300x300.jpg
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
@Ronald
Ik heb het tot nu toe nog niet gebruikt/gekocht
Ben wel van plan om het aan te schaffen zodra mijn baard weer langer wordt:p:)

Uiteraard wel benieuwd wat jij er van vindt.
( je kan je lange baard mooi stijlen (Y))
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik heb ze net binnen gekregen. Yaay!!

Meteen maar even mijn neus in de potjes geduwd:

De Original ruikt heerlijk vertrouwd als de baardolie. Ik vind de combinatie van Sandelhout en bergamot echt heerlijk.

The Woods ruikt inderdaad naar bos. Heerlijk fris en ook wat eucalyptus achtig.

De dichtheid van de balsem komt geloof ik redelijk overeen met mijn Beardbalm van Mr. Bear Family. Een balm die bij een aantal hier wel bekend is.

Morgen ga ik als eerste The Woods in mijn baard smeren.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Dit is idd heerlijk spul. Ik ben r al een tijdje verzot op en heb vorige week alweer mijn vierde blik besteld.
In de originele zit ook een heerlijke kokosgeur. Blijf maar snuiven aan dat spul. :)
The Woods heb ik nog niet geprobeerd.

Lekker bezig Ronald! :D
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik heb vanmorgen de The Woods beardbalm gebruikt.

Valt me op dat de The Woods balm iets korreliger oogt dan de Original. (kan in een andere batch zomaar weer anders zijn, is natuurlijk handwerk dus lichte verschillen kunnen er altijd zijn.)
Dat het iets korreliger is is in dit geval geen probleem, het laat zich namelijk wel goed met de nagel uit het potje schrapen en smelt heel fijn in mijn handpalm en vingers en laat zich goed verdelen in de baard.

De baard oogt en voelt niet vet of plakkerig. De hold die de balm geeft vind ik vergelijkbaar met mijn balm van Mr Bear Familiy. Ik heb zelf nog geen sterkere wax\balm nodig.

De geur is een heerlijke frisse bos geur met eucalyptus tinten en is nu na 3,5 uur nog goed te ruiken.
Ik betrap mezelf erop dat ik regelmatig als Ray Charles achter mijn werkplek zit om een vleugje van de geur op te pikken. ;)

Morgen ga ik de Original gebruiken. Die geur vind ik zelfs nog lekkerder dan deze.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
@Ronald
"Ik betrap mezelf erop dat ik regelmatig als Ray Charles achter mijn werkplek zit om een vleugje van de geur op te pikken"

Of net niet Stevie Wonder : Isn't she ( the Smell of wood ) Lovely ... :cool:
 

Danny

Baard
Heb de producten ook maar besteld van DGSC.
Ik heb de baardolie Original en Wax Original besteld.
Ik was al langer bekend met hun baardolie maar vond ze altijd vrij prijzig.

Toch vind ik dat andere producten niet kunnen tippen aan die van DGSC.
Zo had ik vorige week de wax van Big Red gekocht, deze vind ik toch niet erg lekker ruiken (mijn vrouw ook niet), tegen het eind van de dag zelfs een beetje muf.

De wax van DGSC is inderdaad een beetje korrelig zoals @Ronald aangeeft maar het wrijft makkelijk uit en van de korrels blijft niks over.
Tijdens het wrijven in de baard met dat spul komen de heerlijke geuren van de wax vrij....

Volgende keer de woods maar bestellen....

 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
@Danny mooi dat je tevreden bent!! (Y) (Y)

Het is inderdaad iets duurder dan vergelijkbare producten van ongeveer dezelfde kwaliteit zoals bijvoorbeeld een Mr Bear Family.
Maar het zijn ook gewoon heerlijke producten, en ik heb, maar dat roep ik hier te pas en te onpas ;) , een beetje een zwak voor dit mooie Nederlandse merk en het verhaal erachter.

Ik las gister op de facebook pagina dat hij bezig is met een nieuwe geur baardolie.

Vandaag heb ik voor het eerst zowel de baardolie (wel 2 druppels minder dan normaal) als de baardwax van DGSC in.
Bevalt me prima. De lichte hold van de wax , de extra glans van de olie en wat meer geur... heeeeerlijk!


EDIT: Typo's en algemene leesbaarheid verbeterd.
 
Laatst bewerkt:

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Das wel vet ja.!
De baardolie van dgsc heb ik nog niet geprobeerd. De balsem (ja balsem, geen wax.!) ;) vind ik ook echt goddelijk. Alhoewel mijn vriendin zegt dat het soms wel wat van bloemetjes weg heeft haha. En laat dat nou net niet de bedoeling zijn van dit spul. :D
Lekker bezig @Danny.. Alleen al het wachten op zo'n pakketje is al heerlijk toch? (Y)
 
Banner image
Top