Beard Control van Billy Jealousy

PerryS

Baard
Hallo allemaal.

Een paar dagen geleden heb ik Beard Control van Billy Jealousy aangeschaft, omdat mijn baard erg moeilijk te verzorgen was door hardnekkige krullen en eigenwijze h aren die alle kanten op sprongen.
Ik heb toen zitten zoeken op internet naar iets wat je baard in grote mate in bedwang kan houden. Natuurlijk bestaan er baardbalsems en baardwax voor dezelfde resultaten maar toch merkte ik bij mijzelf dat mijn baard daar wat vettiger van werd. Toen kwam ik dit product tegen en heb ik deze op de gok maar aangeschaft.

Eerst had ik er niet zoveel vertrouwen in maar gister toch maar eens in mijn baard gedaan. Dit product dient in een droge baard aangebracht te worden en van het product hoeft maar een klein beetje gebruikt te worden. Op het moment dat ik de Beard Control in mijn baard deed stond ik al gelijk verbaasd voor de spiegel "Huh, dit gaat wel heel makkelijk:eek:". Vervolgens bracht ik mijn baard in model en daarna als het spul echt is ingetrokken heeft het de maximale hold. Alle haren werkte mee en hoe ik mijn baard wilde zo bleef hij ook. Ook voelde de baard niet vettig aan.

Ik vind dit product een echte aanrader! Het enige waar op gelet moet worden is dat het product niet in aanraking moet komen met een luchtje of iets dergelijks want dan kan het product gaan schilferen (niet de baard).

Foto:
w_beadcontrol_co_8oz_large.jpg
 

Bazzorro

Baard
Heej PerryS. ..Hoe zijn de bevindingen van Beard Control na enkele maanden? Nog steeds tevreden? Want ik heb ook veel last van springerige haren...Vooral na het wassen. .
 

maximum

Zware baard
Heej PerryS. ..Hoe zijn de bevindingen van Beard Control na enkele maanden? Nog steeds tevreden? Want ik heb ook veel last van springerige haren...Vooral na het wassen. .

Springerige haren kun je ook platleggen met na te strijken met de handpalmen met baardolie,koudwater of holdin conditione:)>
 

K9Beard

Baard
Eh.....ahum..... @GoT2Beard als je op Perry zijn avatar klikt.....hij is het laatst gezien op 31 maart 2017.....;):eek:
Sorry, ben hier nieuw. Weet niet of iedereen blijft of gaandeweg de gebaande baardpaadjes wel kent en dan niet meer zo (b)aardig is om te reageren.
Wat denk je: zou hij dan inmiddels weer met een kale kin rondlopen?
[DOUBLEPOST=1552574694][/DOUBLEPOST]De vraag blijft staan: wat is de beste oplossing voor die springerige haartjes?
Ik merk wel dat de boel goed op lengte komt na 3 maanden, maar vooral langs de kaaklijn lijkt het een beetje op een gerafelde bandana.

Met name in het stadium waarin ik nu zit en in mijn vak ben ik gebaat bij een wat strakkere baard vs. de terug-van-de-strandwandel-look.

Olie doet iets, maar niet veel. Balsem maakt lekker zacht maar geeft geen hold.
Maar hoe breng je het in het gareel tot op spartaansniveau?
Wax?
Balsem?
Clay?

Ervaringen/Ideeën iemand?
 

Bijlagen

  • Spartan.jpeg
    Spartan.jpeg
    223,3 KB · Weergaven: 21

Texman

Koning Baard
Ha @GoT2Beard
Die springerige baardharen zijn bij een beginnende baard best vervelend vooral degene met krullend haar hebben last van.
Als je baard wat langer wordt heb je hier minder last van.
Ik gebruik al enige tijd Beardbalm van Honest Amish.
Het is niet alleen goed product maar ook een puur product wat helpt je baard en je huid er onder gezond te houden.
Ze hebben ook een Heavy Duty Balm en zelfs een product dat ze een grit noemen.
Wellicht is dat iets voor jou. Bij "Mijn Baard" hebben ze alles in voorraad en op de website worden de producten goed beschreven.
Succes Texman:)>
 

Yainderidoo

Zware baard
Sorry, ben hier nieuw. Weet niet of iedereen blijft of gaandeweg de gebaande baardpaadjes wel kent en dan niet meer zo (b)aardig is om te reageren.
Wat denk je: zou hij dan inmiddels weer met een kale kin rondlopen?
Sorry is niet nodig hoor....en of hij nu met of zonder kale kin loopt....geen idee. Ik ben zelf hier sinds november 2018..dus ook nog niet zo lang.
Wat je springerige haartjes betreft...Texman heeft altijd goed adviezen, zoals je hier boven ziet. Iedere Baard is weer anders en we hebben allemaal zo onze dingetjes. Wat voor de een werkt, werkt voor de ander helemaal niet. Met de nodige adviezen zul je zelf proefondervindelijk je weg moeten vinden met het onderhoud van je Baard.
Spartaans niveau? Dan komt alleen cement bij me op :eek::D:D:D:D:D Geintje!
 

K9Beard

Baard
edere Baard is weer anders en we hebben allemaal zo onze dingetjes. Wat voor de een werkt, werkt voor de ander helemaal niet. Met de nodige adviezen zul je zelf proefondervindelijk je weg moeten vinden met het onderhoud van je Baard.
Spartaans niveau? Dan komt alleen cement bij me op :eek::D:D:D:D:D Geintje!

Ja, ik las al op mijnbaard.nl dat de aanbevolen HonestAmish kruidnagelolie bevat. Ik aarzel. Te kruidig is niet echt mijn ding.

Proefondervindelijk je weg vinden is nogal gauw kostbaar, merk ik. Na wat baardolieën te hebben geprobeerd met wisselend geursucces zat ik zo al aan de €100. Nu is olie van kwaliteit nooit weg, dus nog geen baard overboord, maar het blijft net zo'n zoektocht als die whisky die je écht op het lijf is geschreven.
Toen de nodige hold CanYouHandleBar geprobeerd: Wisdom en Initiative. 1e rook lekker, maar werd muf op de baard. 2e was vettig en wee. Daarmee was ik alweer zo'n €50 verder... :confused:

Ik overweeg nu om voor OAK Beard Hold te gaan. Een wax. Iemand eerder gebruikt?
 

Yainderidoo

Zware baard
Hallo Mick,

Dat het hier en daar nogal duur is ben ik ook achter gekomen. Daarom zijn er hier ook nogal wat Baardmannen, die zelf dingen maken met oliën, sheabutter en wax of andere producten van bv. "De Tuinen" en zo. Mijn Baard (een middel lange grijze) wil ook nog wel eens wat wild worden. Ik heb er wel eens wat in gedaan voor stevigheid (iets van het merk reuzel)....maar dan vind ik het vervelend om met zo'n stijve plank onder m'n kin te lopen. Het doet me dan denken aan het verschil tussen deze twee:

Schermafbeelding 2019-03-14 om 21.20.12.png

De wildste haren knip ik af en toe hier en daar weg zonder dat dat ten koste gaat van bijvoorbeeld de lengte. De andere genoemde producten heb ik niet gebruikt.
Kijk wel uit....als je eenmaal begint met al die producten denk je op het laatst dat er ergens, steeds nog weer een "beter" product is. Ik heb een styling balm van BeardBrand die ik heel fijn vind. Maar ja, die zijn opgehouden in europa :mad:. Niet te veel in de spiegel kijken helpt ook heel goed...hahahaha...succes! ;)
 

K9Beard

Baard
Kijk wel uit....als je eenmaal begint met al die producten denk je op het laatst dat er ergens, steeds nog weer een "beter" product is.

Snap ik. Ben alleen benieuwd naar ervaringen.
Ben redelijk merkvast met alles als ik eenmaal een favorietje heb ontdekt.
Bij whisky's kom je dan uit op de Scallywag, Jameson Bold, HP Viking Scars :p.
Op baardgebied moet ik 't nog ontdekken.
Ik weet al wel dat die BullDog Beard Balm geen slechte keus was: lekker puur product.
 

Texman

Koning Baard
Ha Mick,
Ja kruidnagelolie kan sterk ruiken.
Ik heb even gekeken maar in de gewone Heavy Duty beardbalm zit het niet.
Wellicht is dit een goede optie.
Mijn ervaring met Honest Amish is dat de geur wat aards is maar zeker niet sterk aanwezig.
Ook ik heb best het een en ander uitgeprobeerd. Ik vind Honest Amish gewoon heel goed spul voor een redelijk prijs.
Daarnaast dragen de producten bij aan een gezonde baardgroei. En dat is natuurlijk ook erg belangrijk.
Wat whisky betreft doe ik niet mee, ik drink 0,0 % niks aan alcohol dus ook geen andere dranken zoals wijn en bier e.d.
Ik kan mij dit niet veroorloven vanwege mijn gezondheid.
Texman:)>
 

Hartenheer

Zware baard
Ja, ik las al op mijnbaard.nl dat de aanbevolen HonestAmish kruidnagelolie bevat. Ik aarzel. Te kruidig is niet echt mijn ding.

Proefondervindelijk je weg vinden is nogal gauw kostbaar, merk ik. Na wat baardolieën te hebben geprobeerd met wisselend geursucces zat ik zo al aan de €100. Nu is olie van kwaliteit nooit weg, dus nog geen baard overboord, maar het blijft net zo'n zoektocht als die whisky die je écht op het lijf is geschreven.
Toen de nodige hold CanYouHandleBar geprobeerd: Wisdom en Initiative. 1e rook lekker, maar werd muf op de baard. 2e was vettig en wee. Daarmee was ik alweer zo'n €50 verder... :confused:

Ik overweeg nu om voor OAK Beard Hold te gaan. Een wax. Iemand eerder gebruikt?
De geuren blijven allemaal niet gek lang hangen. De ene wat langer dan de ander.

Maar verwacht niet {ook niet van andere middelen} dat je de hele dag heerlijk ruikt. Dan zal je het meerder malen op een dag moeten aanbrengen
 

K9Beard

Baard
Ha Mick,
Ja kruidnagelolie kan sterk ruiken.
Ik heb even gekeken maar in de gewone Heavy Duty beardbalm zit het niet.
Wellicht is dit een goede optie.
Mijn ervaring met Honest Amish is dat de geur wat aards is maar zeker niet sterk aanwezig.
Ook ik heb best het een en ander uitgeprobeerd. Ik vind Honest Amish gewoon heel goed spul voor een redelijk prijs.
Daarnaast dragen de producten bij aan een gezonde baardgroei. En dat is natuurlijk ook erg belangrijk.
Wat whisky betreft doe ik niet mee, ik drink 0,0 % niks aan alcohol dus ook geen andere dranken zoals wijn en bier e.d.
Ik kan mij dit niet veroorloven vanwege mijn gezondheid.
Texman:)>

Ok, da's dan het proberen waard. Thanks!

Wat drank betreft, ook daarin ben ik redelijk vastgeroest qua gebruik hoor. Zo van, 2 rode wijntjes per week en op zaterdagavond 'n whisky om het weekend te vieren.
Belgisch biertje alleen als het warm is. Alles met mate, en met je maten e/o maatje (lees vrouwlief), zeg ik altijd maar.;)
 
Banner image
Top