Bakkebaarden

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
bakkebaard laten meegroeien met je baard of opscheren (fade)?
Dat ligt helemaal aan het model, dat je wilt gaan bereiken.
"Faded Whiskers" is een moderne trend geïntroduceerd door de Hipsters.
"Full Sideburns" is een traditionele stijl en een baard met volledige bakkebaarden heet dan ook een "Dutch Beard" in het vakjargon van de barbiers. Hier zit een historische grondslag aan, omdat er ooit een wet bestond, die het Hollanders verbood een snor te laten groeien, dus lieten ze uit protest hun bakkebaarden groeien.

Op het YouTube-kanaal van Cool Beards Vlog kun je zeer veel verschillende stijlen baarden, snorren en bakkebaarden bekijken. Leuke onderhoudende clips, waar je een regenachtige dag goed mee doorkomt.

image.jpeg Walt Whitman (één van Amerika's bekendste dichters met een Nederlandse zeekapitein als opa van moeders kant).
 
@Zwollenaar. Dan zou jij de trend opnieuw leven kunnen inblazen, want alles komt om de zoveel jaar terug. Jouw markante hoofd en baard doet mij sterk denken aan mr. Baines uit de toenmalige serie The Onedin Line.
Man jij lijkt daar echt op, ook zo'n stoere kop. Hoed veranderen we in zo'n fraaie pet, scheermes hanteren tot alleen de bakkebaarden overblijven. Wie kent mr. Baines niet en de jongeren hier moeten maar even googelen. All hands on deck beste Zwollenaar / captain Zwollenaar
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De man uit Zwolle heeft een leading role in veel films gehad en woont zo nu en dan undercover in Zwolle om de fans wat te ontkomen. Zoals Brad Pitt een appartement zou hebben in Amsterdam
Dat was me nog niet bekend, maar dat van Pitt kan ik bevestigen. Op een gracht -die ik om privacy-redenen natuurlijk niet noem- en gekocht tijdens de opnames van Ocean Twelve. Buurman van een vriend, vandaar.
[DOUBLEPOST=1470683207][/DOUBLEPOST]
@Zwollenaar mr. Baines uit de toenmalige serie The Onedin Line.
Man jij lijkt daar echt op, ook zo'n stoere kop. Hoed veranderen we in zo'n fraaie pet, scheermes hanteren tot alleen de bakkebaarden overblijven.All hands on deck beste Zwollenaar / captain Zwollenaar
Ik heb al een nieuwe fraaie pet voor @Zwollenaar metamorfose gevonden!
image.jpeg
 

Kale666man

Baardaap
Ja jeroen dat is het mooie,je kan alle kanten op.
Mij gaat het erom wat ik zelf mooi vind en niet een ander.
Heb ik trouwens nooit gedaan hoor,hahaha.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Op dit moment is het bij mij (te) kort.. en ook niet echt tevreden hoe het nu is..
De volgende keer wil ik het laten faden pas vanaf mijn oorlel zeg maar.. (een stuk hoger)
De kop moet nog wat korter dat oook hahaha.. maar (nog) niet kaal.. Dat gaat in etappes... eerst even het thuisfront er van overtuigen hahahaha

Verder iets meer "hoek" onder de oorlel.. Nu loopt het langs mijn oor in een flauwe boog naar voren.... vink niet mooi en j krijgt er een soort hangende pluim aan je kin van...
Zijkanten mogen van mij wat voller.. dus ik zeg.. let it grow en trim het high!
 
Banner image
Top