Baardverf

John1966

Baard
Hallo allemaal!

Mijn baard wordt steeds grijzer en persoonlijk vind ik mijzelf nog te jong (51) om met zo'n grijze baard rond te lopen, dus ik overweeg meer én meer om er eens een pakje baardverf tegenaan te gooien. Zijn hier forumleden die ervaring hebben met het gebruik van baardverf? Is de kleur natuurlijk?
Zelf zit ik met het punt dat ik, voorheen, zwart/bruin haar had dus die kleur heeft mijn voorkeur, maar omdat ik al een kleine 15 jaar met een 'bold head' rondloop is het lastig voor mij om de 'oorspronkelijke' haarkleur te bepalen. Zoals gezegd; het merendeel van mijn baard is nu grijs dus welk baardverf zouden jullie aanbevelen voor een mooi gekleurde 'jongere' baard?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ben zelf een jaar jonger en de mijne is mogelijk al grijzer dan de jouwe.

Er is geen haar op mijn hoofd (en in mijn baard) die er aan denkt om hem te verven.

Maar elk zijn ding natuurlijk. Aanbevelen kan ik niks maar wie weet kan een andere baardbroeder raad geven ;)
 
P

Pellie

Guest
Ik ben 45 en op mijn kin wordt ie al aardig grijs. Ik kan niet wachten tot ie helemaal grijs is en het maakt me niet uit hoe oud ik dan ben. Verfen zal ik nooit doen!
Beard up!!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ook ik kan er weinig aan toe voegen, aangezien ik goed grijs ben en vroeger ravenzwart. Ik ben niet zoveel ouder en 51 vind ik niet echt "piep". Het is toch meer dan een halve eeuw en dat mag dan ook toonbaar zijn.

Persoonlijk bekijk ik met leedvermaak de midlife-crisis mannen, die krampachtig proberen de jonge bink uit te hangen, door hun haren over hun schedel te kammen of een afzichtelijk toupet te dragen.
In kleur geverfd haar en/of baard valt direct op en het is een beetje zielig.

Je hebt een goeie, karaktervolle kop met een prachtige baard en je wordt een Silver Fox. Rug recht, kin vooruit en wees er trots op!
 

John1966

Baard
De reacties zijn wel erg unaniem :D
Het heeft mij in elk geval aan het denken gezet en doen besluiten om de baard maar gewoon te laten zijn wat het is; grijs!
Uiteindelijk ben je zo oud als je je voelt en, om de woorden van mijn vrouw te gebruiken; "Niets zo gedistingeerd als een mooie (grijze) baard"...
Laat maar groeien dan!
beard.PNG
 

JeroenP

Volle Baard
ik vind persoonlijk een grijze baard geweldig. maar voor het kleuren van een baard heb ik geen verstand...al eens op youtube gespeurd??
 

Igor

Stoppelbaard
Ik ben 44 en op de kin wordt het al aardig grijs. 1x baardverf gebruikt. Donkerbruin genomen (ben zelf donkerblond) en dat beviel aardig. Je moet 'm dan wel helemaal verven om geen kleurverschil te krijgen.
Je hebt dan ongeveer een week of 3 alvorens je opnieuw moet bij werken.
Tip! Neem nooit zwart als je geen zwarte haren hebt. Of je moet op Mike de Boer willen lijken
 

Texman

Koning Baard
De reacties zijn wel erg unaniem :D
Het heeft mij in elk geval aan het denken gezet en doen besluiten om de baard maar gewoon te laten zijn wat het is; grijs!
Uiteindelijk ben je zo oud als je je voelt en, om de woorden van mijn vrouw te gebruiken; "Niets zo gedistingeerd als een mooie (grijze) baard"...
Laat maar groeien dan!
Bekijk bijlage 5611
Fijn dat je dit besluit hebt genomen want naast wat alle anderen al gezegd hebben is haarverf een chemisch product waarop je huid verkeerd kan reageren.
Alleen al om die reden zou ik het niet doen.
 
Banner image
Top