Baardproducten die geen baardproducten zijn .....

Werner

Baard
Aleppo zeep, een veelzijdig blokje zeep op pure basis van olijfolie en eventueel laurierbes-olie. Heeft één van de beste eigenschappen van alle zepen en is ook het enige zeep ter wereld wat blijft drijven in zoutwater.
Wordt al meer als 3000 jaar op vrijwel hetzelfde manier als toen geproduceerd en is het oudste zeep wat bekend is in onze menselijke geschiedenis.
Hoe bedoel je 'tried & true'.

Echter het is vooral geen eyecatcher of iets wat zeer plesant ruikt, maar ook weer niet vervelend.
Ik zweer d'r bij en gebruik haast geen andere zepen meer.
Ja Aleppo zeep is geweldig spul, het laurierbes percentage varieert. Ik gebruik zelf de 12% meen ik, dat is voldoende. Laurierbes gaat allergieën tegen heb ik begrepen.
 

zenn

Zware baard
Denk dat 'k zelf ook ff de Aleppo zeep ga uitproberen; zie net dat het ook verkrijgbaar is in verschillende geuren; 'sinaasappel, groene thee, zwarte komijn, lavandel, jasmijn, musk & amber'. Tevens zijn er ook vloeibare varianten van beschikbaar. Enig verschil tussen vast en vloeibaar of is dit te verwaarlozen?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Denk dat 'k zelf ook ff de Aleppo zeep ga uitproberen; zie net dat het ook verkrijgbaar is in verschillende geuren; 'sinaasappel, groene thee, zwarte komijn, lavandel, jasmijn, musk & amber'. Tevens zijn er ook vloeibare varianten van beschikbaar. Enig verschil tussen vast en vloeibaar of is dit te verwaarlozen?
Ik kan je sterk afraden om Aleppo zeep met allemaal geurtoevoegingen aan te schaffen of een vloeibare versie. Hou het zo puur mogelijk zonder chemische of productie behandelingen.
Aleppo zeep is gemaakt van olijfolie, die geklopt wordt totdat een romige massa ontstaat. Daarna wordt deze substantie in vierkante houten vormen gegoten om uit te harden, waarna er een stempel in gedrukt wordt. Het is een zeepsoort, zoals deze al vele eeuwen gemaakt wordt in het huidige Syrië. Soms wordt er laurierbes-olie aan toegevoegd.
Doordat er juist geen geurtjes aan toegevoegd worden is er geen kans op allergie.
 

Werner

Baard
Ik kan je sterk afraden om Aleppo zeep met allemaal geurtoevoegingen aan te schaffen of een vloeibare versie. Hou het zo puur mogelijk zonder chemische of productie behandelingen.
Aleppo zeep is gemaakt van olijfolie, die geklopt wordt totdat een romige massa ontstaat. Daarna wordt deze substantie in vierkante houten vormen gegoten om uit te harden, waarna er een stempel in gedrukt wordt. Het is een zeepsoort, zoals deze al vele eeuwen gemaakt wordt in het huidige Syrië. Soms wordt er laurierbes-olie aan toegevoegd.
Doordat er juist geen geurtjes aan toegevoegd worden is er geen kans op allergie.
Prof is right, de gewone Aleppo zeep gebruiken. Tip: zet de douche aan.. en dan uit...dan Aleppo zeep op hairy parts op je natte body inzepen...afspoelen!!!
 
Banner image
Top