Dutchbeards

Baardolie recepten

Discussie in 'Verzorgingsproducten en ervaringen' gestart door barrymossel, 22 jan 2015.

1. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

??? :rolleyes:
    Oh, ik dacht dat je van de jeuk af wilde zijn. o_O

2. Weeble

Weeble Volle Baard

Vandaag een nieuw receptje geprobeerd:

- 33% jojoba, 33% amandel, 33% castor
    - 12 druppels rozenhout
    - 4 druppels kajapoet
    - 4 druppels tea tree
    - 3 druppels eucalyptus

Het ruikt naar een winterse boswandeling!:)

Lei, Foen en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  3. Niels

Niels Baard

Vandaag 2 nieuwe olie 's gemaakt
    40 jojoba 40 amandel 20 castor

Een met mantel en eucalyptus

En een met ceder en pomelmoes

Bijde zijn erg fris

Lei, Foen, ProfessorMelchior en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Lei

Lei Baard

Na de vier flesjes baardolie een paar weken getest te hebben, kom ik tot de conclusie dat nummer 1 voldoet redelijk aan mijn verwachtingen. Dus daar ga ik een beetje mee door experimenteren. Wordt vervolgd.

5. Cowboy

Cowboy Moderator Staff Oerbaard

6. Weeble

Weeble Volle Baard

Ik wel zelf baardolie maken met een zoete geur en toen zeg ik jouw recept staan.
    Is deze indmiddels verder aangepast? Ik zag dat je namelijk eerst recept te sterk was en dat je tea tree gebruikte i.p.v. sandelhout.

Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. maximum

maximum Zware baard

Nee dit is zo gebleven..Tea three is ook een best overheersende geur..Eveneens als kaneel en vanille ook in iets mindere mate..3 van zulke is te veel in 1 flesje..Sandelhout daar in tegen een stuk minder..Bij de kaneel is 5 druppels echt genoeg en vanille en sandelhout volstaat 10 per geur prima..Succes:)>

ProfessorMelchior, GlennBG en Weeble vinden dit leuk.
  8. Edwin61

Edwin61 Baard

Vandaag twee receptjes gemaakt

- 12ml jojoba, 12ml amandel, 5 ml castor olie

Eerste: Cederhout 4, rozemarijn 4, sinaasappel 10

Tweede: Sandelhout 6, cypres 3, sinaasappel 9

Weeble en Cowboy vinden dit leuk.
  9. Weeble

Weeble Volle Baard

Weet iemand bij welke winkel je mini-maatbekers kunt kopen?
    Ik ben al bij diverse zaken geweest zonder geluk.

10. Edwin61

Edwin61 Baard

Ik heb ze bij een zaak in bierbrouwer artikelen gekocht, glas en mooie schaalverdeling

11. Derek

Derek Baard

even ter zijde van alle SUBLIEME recepten! http://www.hollandandbarrett.nl/shop/offers/2e-voor-1/
    mocht je willen inslaan voor een aantal oliën, dit is denk ik zo je kans. Ik ga de eerste poging wagen aan een eigen gemaakte baardolie, ik zal waarschijnlijk gewoon een aantal recepten van een aantal van jullie heren gebruiken. BEN BENIEUWD!

Corneel en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  12. zenn

zenn Baard

Iemand al een keer Hennepzaadolie geprobeerd mee te verwerken in een baardolie?

Voordelen; hennepolie levert 2 essentiële moedervetzuren, namelijk linolzuur (56%) en alfalinoleenzuur (19%). Ook gammalinoleenzuur (omega 6-familielid) is aanwezig in hennepzaad. GLA komt van nature voor in moedermelk en heeft een ontstekingsremmende en hormoon-regulerende werking.

Nadelen; er zijn aanwijzingen dat hennepzaad de aanmaak van bloedplaatjes remt, dus wellicht is hennepzaad en hennepolie af te raden voor mensen met bloedstollingsproblemen. Bovendien oxideert (onbewerkte) hennepzaadolie erg snel, waardoor de houdbaarheid ervan kort is en het snel ranzig wordt.

bron

13. Cowboy

Had er eerlijk gezegd zelfs nog nooit eerder van gehoord :oops:

14. ProfessorMelchior

Hennepzaadolie (TCB-BCD) is prima bruikbaar, alhoewel er een soort magisch gezondheidseffect aan toegeschreven wordt, betreffende reumatische pijnen. De olie is stroperig en moeilijk met een pipet toe te voegen. De geur is nauwelijks waarneembaar. Net als bij de superfoods worden er in baardolie allerlei zgn. zeer gezonde elementen toegevoegd om de prijs te verhogen en waarvan het nut niet bewezen kan worden.

Corneel, Derek en Cowboy vinden dit leuk.
  15. vonchipka

vonchipka Baard

Even een weetje van het vrouwke.
    Nertsolie....
    Naar het schijnt is het goed voor haar en huid. Maar ook voor buitenwerkers die in de winter te kampen hebben met kloven in de handen....

ProfessorMelchior en Corneel vinden dit leuk.
  16. MtC

MtC Stoppelbaard

Een heerlijke combinatie als je het mij vraagt:

12 ml Jojobaolie
    12 ml Amandelolie
    6 ml Vitamine E olie
    10 dr "joy" (mix vanille/amandelolie/tonkobonen)
    10 dr sandelhout
    5 dr kaneel
    1 dr citroen
    1 dr zwarte peper

Corneel, Edwin61 en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  17. Cowboy

Bedankt voor je bijdrage ;)

We hebben overigens ook een leuk voorsteltopic ;)

18. Ik heb bij de tuinen sinaasappel en pepermunt EO besteld
    Ik wil een pepermunt geur met een vleugje sinaasappel. Welke combinatie moet ik dan doen? Zijn deze 2 geuren even sterk?

Ik zat te denken aan 10 druppels pepermunt en 4 druppels sinaasappel (bij 30 ml olie), zou dit goed zijn?

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  19. Corneel

Corneel Baard

Ik heb zelf nog geen ervaring met het brouwen van baard olie etc. Maar uit de verschillende topics begrijp ik dat tussen de essentiële oliën verschil bestaat, niet alleen qua prijs maar ook qua concentratie. Je zult het dus zelf moeten testen, druppel voor druppel.

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  20. ProfessorMelchior

Inderdaad druppel voor druppel en tussendoor goed schudden, een kleine 20 minuten laten rusten en dan eventueel weer een druppel toevoegen. De geur veranderd ook nadat de zelfgemaakte baardolie een dag heeft kunnen rusten. Mocht je daarna weer geur-olie toe willen voegen, dan kan dat uiteraard. Succes ermee en laat even weten of het een goede combinatie is.

Corneel vindt dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina