Baardgroei Proces Topic

RCM

Baardaap
Hallo Allemaal!

Bij deze ga ik proberen mijn baardgroei proces met jullie te delen!! Ik zal regelmatig (minimaal 2x per maand) de vorderingen middels foto's in dit topic plaatsen...

Gezien dat ik mij al in de 'jeuk fase'
www.fotoaanpassen.nl
bevind, hoop ik hier enig support te krijgen, haha!!! Nee gekheid hoor, ik sla mij er wel doorheen, er zijn namelijk ergere dingen toch? De foto's zullen in het begin vooral 'ingezoomd' zijn, om zodoende een 'duidelijk' beeld te kunnen weergeven.

Foto 1: week 1 (4 augustus 2017)
gsFkpxe.jpg


Foto 2: dag 10 ( 7 augustus 2017)
EN1BAY4.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeroenP

Volle Baard
ik ben het helemaal eens met de Professor, gewoon lekker baardolie bestellen/kopen. Dat helpt enorm met de jeuk en niet vergeten het ruikt ook erg lekker...

succes met je baardreis
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Zooooooo, wij zijn nu bijna (morgen dus) 3 weken onderweg! Ik heb wel eens op het punt gestaan het er allemaal vanaf te scheren i.v.m. dat geprik en die jeuk. Maar met olie en baardshampoo (en de support van mijn vrouw), heb ik dat weten te voorkomen. Ik voel het nog wel maar gelukkig niet meer zo 'extreem'!! Ook begint het nu een beetje alle kanten op te gaan, echter vind ik dat niet zo heel erg. Iedere fase heeft zijn charme toch? Ik zal bij deze dus ook geen foto uploaden, maar wachten tot ik de 1ste maand bereikt heb om zodoende genoeg resultaat te kunnen laten zien tussen de vorige en aankomende foto... Ik hou jullie op de hoogte van deze 'indrukwekkende' reis!

:)> (Y)
 

Weeble

Volle Baard
De beruchte stekeltjesfase. Van de trimmer afblijven en oliën+shampoo gebruiken en je gaat snel door deze fase heen.
Mooi dat je vrouw je ook bijstaat in deze baardreis!
 

RCM

Baardaap
Foto 3: dag 28 ( 24 augustus 2017)

Zoooooo, bij deze dan een update van (morgen) 4 weken. Na mijn gevoel gaat de groei best aardig. Echter zijn er uiteraard nog wat plekken die niet dicht zijn, maar over het algemeen begint het aardig te dekken en verdwijnt langzaam mijn dubbele kin, zonder een gram af te vallen, haha! Wel springt het alle kanten op (zwerver look) en krijg ik dat met baardolie niet getemd. De jeuk is al stukken minder, al is de ene dag de andere niet, maar het ergste is achter de rug (hoop ik)... Vol goede hoop en moed ga ik de volgende fase (maand 2) in. Ik zal uiteraard over een maand weer een foto-update plaatsen om hopelijk weer voldoende resultaat te kunnen laten zien.

Msj1Fd7.jpg
 
Laatst bewerkt:

RCM

Baardaap
Hallooooo... We zijn weer een weekje verder en het gaat nog steeds goed. Alles zit er nog aan ;), en ben ook echt niet van plan om het er nog vanaf te scheren. Ik zit nu in de fase dat ik mij een beetje aan het oriënteren ben welk 'model' baard ik leuk vind. Op het moment zit er uiteraard nog geen model in een steekt het werkelijk waar alle kanten uit. Leuk om te zien is wel hoe de kleur zich ontwikkeld. Van in het begin een donkere (bijna zwarte) beharing, naar nu een combinatie van zwart, donker blond, rossig en grijs... :cool:. Maar goed, over een maand of 2 ziet het er natuurlijk allemaal weer anders uit. Ik laat mij in ieder geval verrassen... Plannen om naar een barbershop te gaan heb ik voorlopig echt nog niet, misschien zo rond de kerstdagen om het enigszins te fatsoeneren zonder ook maar iets of teveel van te lengte af te halen en de 'lijnen' te bepalen... mijn 1ste doel is het bereiken van de 6 maanden baard, vanuit daar kijken we wel weer verder.

Tot weer een volgende update! ( Foto-update volgt pas over ca. 4 weken )

:)>(Y)
 

RCM

Baardaap
Hoihoi, daar ben ik weer met mijn wekelijkse update en ik moet zeggen dat het ontzettend goed gaat met de groei. Het verbaasd mij enorm dat ik z'n 'donkere' baardkleur aan het ontwikkelen ben. Goed, ik heb het geluk dat de groei en dekking ( althans dan denk ik ) in mijn genen zit. Mijn vader heeft ruim 40 jaar een mooie volle baard gehad maar sinds zijn pensioen enkele jaren geleden, gaat hij zonder dit mooie geschenk door het leven! Ik heb eigenlijk nauwelijks het gevoel dat de baard er zit, geen jeuk en geprik meer... Maar als ik in de spiegel kijk, dan ben ik blij dat ik mijn 'trouwe' vriend weer zie, haha!! Nu is het een tijd van laten groeien en groeien. Uiteraard kan het mij niet snel genoeg gaan natuurlijk, want wie wil er nu geen volle lange baard om trots op te kunnen zijn. Mijn vrouw vind het helemaal geweldig, en als we samen de foto's bekijken waar ik als 'gladjes' door het leven ging, en nu dan met een beetje baard ( 6 weken ), kan ik bijna niet begrijpen waarom ik dit nooit eerder heb geprobeerd. Ach ja, soms 'roest' je vast aan je gewoontes hé! Wat zou ik jullie graag een foto willen laten zien, al is het maar om te horen wat jullie ervan vinden, maar zoals beloofd doe ik dit nog maar eens per maand.

Tot weer een volgende update! ( Foto-update volgt pas over ca. 3 weken )

:)>(Y)
 
Banner image
Top