Baard routine ?

Almer

Baard
Doet iemand dit ook wel vraag ik me af?: Nu die wat lengte heeft na het wassen/föhnen/oliën tegen de borst aandrukken om het weer wat uit elkaar te halen en een beetje een...nou ja natuurlijke lijn weer te krijgen want het zakt zo in elkaar na het oliën. Merk het steeds vaker dat ik het doe en het werkt voor mij ook wel goed!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Goeie tip! Ik dacht dat ik de enige was die dacht dat de baard in elkaar gaat na het oliën.. :confused:
 

Jelle1992

Baard
Ik heb 2 verschillende routines.....

Normaal:
- Baard stomen onder warm water zodat de haren losser komen.
- Baardolie
- Baardbalsem
- Borstelen/kammen totdat ik er tevreden over ben.

Als ik brak ben:
- Douchen.
- Baardolie
- Laterzz
 

Marius

Baard
Na het douchen baardolie, niet al te zuinig, erin en kammen. Eerst opkammen en daarna weer naar beneden. Nadien vaak nog wat baardbalsem eroverheen. Mijn snor heeft een beetje een eigen wil en dus doe ik er wel eens een beetje pomade in. Wellicht eens een snorrenwax aanschaffen. Twee keer per week was ik mijn baard met baardzeep. Eens in de week een klein beetje bijpunten en de wangen en hals scheren.

Hoe mensen met 3/4 druppeltjes olie per keer toe kunnen?? ;-)
 
Laatst bewerkt:

Jeepie

Baard
Sinds ik in de tropen woon is mijn routine wel aardig veranderd. Waar ik in Nederland 4x per week met zeep mijn baard waste en 2x per week conditioner gebruikte is dat nu elke dag! Het klimaat hier maakt de baard echt net een juten zak. Veel meer onderhoud is dus nodig.
Ook merk ik dat olie hier niet veel lijkt te doen voor mijn baard, ik gebruik nu bijna alleen nog maar balm (mad viking berserker is heeeeeerlijk, ask the girlfriend) met een paar druppels olie er door.
Je kan dus wel na gaan dat de balm nu erg hard gaat, gelukkig komen mijn ouders met 1,5 maand hierheen dus die kunnen dan weer een lekkere voorraad meenemen voor me.

Wees dus voorbereid als je de tropen op zoekt, neem meer dan voldoende baardspul mee. You'll definitely need it here
 

GlennBG

Volle Baard
Altijd:
Onder de douche wassen met baardzeep.
Droog deppen en baardolie erin.
Föhnen, eerst 15 seconden omhoog borstelen onder het fohnen, dan tot droog van boven naar beneden, baard is dan strak en het minst gekruld (krult als een malle)
Beardbalm erin en in model kammen.
Maximaal 10 minuten en dan doe ik mijn hoofdhaar ook nog met blauwe Reuzel in model. :)>
 

maximum

Zware baard
Altijd:
Onder de douche wassen met baardzeep.
Droog deppen en baardolie erin.
Föhnen, eerst 15 seconden omhoog borstelen onder het fohnen, dan tot droog van boven naar beneden, baard is dan strak en het minst gekruld (krult als een malle)
Beardbalm erin en in model kammen.
Maximaal 10 minuten en dan doe ik mijn hoofdhaar ook nog met blauwe Reuzel in model. :)>

Idem de borstelwijze en fohne(Y)In principe hoef er bij mij dan niks meer in maar ik gebruik hoofdzakelijk GBS olie voor de geur..Snor borstel ik naar buiten en smeer ik ook niks meer in en bij enkele malen met de hand modeleren zitten er ook handlebars in:)..Beard up:)>
 
Banner image
Top