Bossman

Baard lijn Etos barberclub

Discussie in 'Verzorgingsproducten en ervaringen' gestart door Harut1989, 7 nov 2017.

1. RCM

RCM Baardaap

Wow, das ff schrikken zeg, wat een boel ingrediënten. Het verbaast mij dat er 2 soorten alcohol (maar ook de rest van de ingrediënten hoor!!) in beide producten zitten. Alcohol triggert de talgproductie en kan je huid namelijk flink uitdrogen en irriteren, dit komt doordat het doorgaans snel verdampt. En vaak ook nog, hoe hoger het product in de lijst staat, hoe hoger de concentratie (dacht ik). Ik let er in ieder geval doorgaans op voordat ik een product aankoop. In een wijntje, biertje of liever nog een goede whiskey is het natuurlijk geen enkel probleem :D. Dank voor de reviews en duidelijke uitleg!! (Y)

Alvast cheers voor vanavond! :p(Y)

Laatst bewerkt: 9 nov 2017
  2. LuckyBasterd

LuckyBasterd Baard

Dat noem ik een baardborrel :)

3. TMG1961

TMG1961 Zware baard

Daar kom je de avond wel mee door :D

Kale666man, ProfessorMelchior en RCM vinden dit leuk.
  4. Weeble

Weeble Volle Baard

Ik denk dat we nog lang kunnen wachten voor kwalitatief goede verzorgingsproducten voor een 'drogist-prijsje'.
    Bedankt voor je review @ProfessorMelchior!:)(Y)

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  5. GlennBG

GlennBG Volle Baard

6. Baardmans36

Baardmans36 Baard

Die laten we dus even links liggen.

Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Zwollenaar

Zwollenaar Zware baard

Dit schrijfsel heeft me overtuigd om maar gewoon de producten van Honest Amish te blijven gebruiken

TMG1961 vindt dit leuk.
  8. Baardmans36

Baardmans36 Baard

Niet even gewoon helemaal bedoel ik!

9. LuckyBasterd

LuckyBasterd Baard

ik lees dat meerdere mensen deze gebruiken.. Zelf ben ik van de wat minder rokerige en wat subtielere geuren...
    Een van mijn favorieten is toch wel Woodland van Mr Bear...

Wat voor iets is Amish.. als ik het plaatje kijk, zie ik een "roker" voor mijn gevoel alleen hoor / lees goede verhalen.

10. Flipkoos

Flipkoos Baard

Etis heeft inmiddels meerdere baardproducten. Een (bijna geurloze maar best fijne) olie van Johnny's Chopshop en die van Hawkins and Brimble, waar je qua geur van moet houden.

11. TMG1961

TMG1961 Zware baard

Ze hebben ook een geurloze baardolie. https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardolie/honest-amish-pure-beard-oil.html
    Die gebruik ik momenteel nog, fijne olie, doet wat ie moet doen en doet dat goed.

LuckyBasterd en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  12. Kale666man

Kale666man Baardaap

Is dat alles?

TMG1961 vindt dit leuk.
  13. TMG1961

TMG1961 Zware baard

Ze hadden geen plaats meer in flesje en potje voor meer ingrediënten. :D

14. Kale666man

Kale666man Baardaap

Hahahaha, man man niet te geloven

TMG1961 vindt dit leuk.
  15. TommyGun

TommyGun Stoppelbaard

Wauw schrikbarend, ik ben juist erg tevreden met de L'Oréal Men Expert Barber Club lijn.

De shampoo ruikt heerlijk en schuimt geweldig; gebruik ik regelmatig voor zowel baard, haar als gezicht (maar ik heb ook afzonderlijke specifieke producten).

De olie gebruik ik enkel (zoals alle andere olies) na het douchen / voor het slapen gaan. Gewoon om uitdroging te voorkomen.

De balsem gebruik ik enkel als ik de deur uit ga (dus naar het werk etc), en die bevalt ook zeer goed. Is ontzettend makkelijk aan te brengen itt vele andere balsems.

Oh en niet onbelangrijk; mijn vriendin vindt het heerlijk ruiken.

Ik heb nog veel meer merken gehad, zoals het eigen merk van mijnbaard.nl, het eigen merk van badassbeardcare.com, Azbane, Zeus, DGSC en Honest Amish maar ik blijf voorlopig wel bij L'Oréal!

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de ingrediënten me niet echt interesseren. Zolang ik er geen nadelen van ondervind vind ik het wel prima.

ProfessorMelchior, RCM en TMG1961 vinden dit leuk.
  16. Texman

Texman Zware baard

Ik ben het helemaal eens met de prof.
    Ik vertrouw al die chemische toevoegingen aan cosmetische producten niet.
    We weten namelijk helemaal niet wat dat op de lange termijn voor ons lichaam betekend. (opstapeling van kwalijke stoffen).
    Bij alle verzorgingsproducten kijk ik wat erin zit en bij twijfel gebruik ik het niet.
    Het is ook zo dat we heel veel producten helemaal niet nodig hebben. Ons lichaam is heel goed in staat om kleine ongemakken op te lossen. Maar daar moet je je lichaam wel de kans voor geven. Wel hebben we allemaal van nature een groot herstellend vermogen.
    Ik zou zeggen ga zo veel mogelijk voor natuurlijke producten. Je moet er echter wel bij bedenken dat ook puur natuurlijke producten schadelijk kunnen zijn dus gebruik ze verstandig en wees kritisch.
    Texman:)>

17. Cowboy

Cowboy Moderator Staff Oerbaard

Je kiest er natuurlijk helemaal zelf voor ;)

Hopelijk ondervindt je er op termijn geen nadelen van (chemisch en huid gaan zelden goed samen) :)>

18. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

We hebben vroeger een Baardforum-lid gehad, die de chemische ingrediënten negeerde en daar hebben we al een tijd niets meer van vernomen.
    Deze foto stuurde hij ons bij zijn laatste post.

image.jpeg

Flipkoos, Texman, Gerben en 1 andere persoon vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina